Šta se prodaje kada se ništa ne kupuje?!

Šta se prodaje

Nakon prazničnih proslava i obeležavanja “sezonskih” Krsnih slava, suočavamo se sa određenim zasićenjem iz više razloga. Kupci su već potrošili značajna sredstva tokom poslednjeg kvartala, što čini prvi kvartal, barem kod nas, periodom umerenijih kupovina.

Međutim, postoji niz delatnosti i biznisa, koji s nestrpljenjem dočekuju ovaj period godine, jer je to vreme kada njihovo poslovanje procveta. Da li znate o kojim delatnostima govorimo?

 

Sutra je taj dan

Nezavisno od industrije iz koje dolazite, u svakom periodu godine postoji nešto što možete ponuditi. Iako je početak godine često izazovan, kako kod nas, tako i u svetu, to ne znači da je vreme za zatvaranje prodavnice. Naprotiv, sada je prilika da kreirate sadržaj, koji nadmašuje samu prodaju, stvarajući sadržaj koji traje.

Sa dolaskom nove godine, postavljamo nove ciljeve, posebno za one aspekte, koji zahtevaju dodatnu posvećenost. Za većinu ljudi, teretane i zdrava ishrana su na vrhu liste prioriteta.

Zanimljivo je da godišnje pretplate na teretane imaju visoku potražnju na tržištima SAD-a tokom ovog perioda, ali čak 18% tih pretplata ostane neiskorišćeno (Izvor: Statista.com).

Na primer, verujem da poklone ne treba vezivati (samo) za određene datume. Zato sezona poklona treba da bude aktuelna tokom čitave godine, a naročito s obzirom na predstojeće   važne datume poput Dana zaljubljenih ili Dana žena.

 

Svi smo mi robovi svojih navika

Iako nam je novčanik prazan, bilo da je u pitanju online ili offline iskustvo, ne odustajemo od svojih planova i želja.

Ova činjenica nas podseća da je sada vreme da prodavci postanu još snalažljiviji i prilagode se potrebama svakog pojedinačnog kupca putem precizne segmentacije. Čak i kad finansijski resursi nisu obilni, uvek postoji način da zadovoljimo svoje želje, zar ne?

Pametna kupovina i adekvatna ponuda nisu jednostavne, zahtevaju ulaganje vremena i resursa, ali donose značajno više od početne prodaje. Stvaraju vernijeg kupca koji češće obavlja kupovine, redovno se vraća u vašu prodavnicu i konstantno je vaš ambasador.

Podaci pokazuju da čak i blago povećanje stope zadržavanja kupaca za 2% ima isti pozitivan efekat, kao smanjenje troškova za 10% (Izvor knjige “Leading on the Edge of Chaos: The 10 Critical Elements for Success”).

 

Zadržavanje

Retencija u elektronskoj trgovini je ključna za dugoročni uspeh. Održavanje redovnog kontakta sa kupcima, personalizacija ponude i brza reakcija na njihove potrebe su ključni faktori unapređenja rezultata.

Praćenje njihovih preferencija, pružanje relevantnih informacija i kreiranje posebnih ponuda može znatno doprineti jačanju veze između prodavca i kupca. Očuvanje lojalnosti kupaca u e-trgovini nije samo u efikasnom prodajnom procesu, već i u izgradnji dugoročnih odnosa.

Aktivno slušanje potreba kupaca, prilagođavanje ponude i pružanje izuzetnog korisničkog iskustva su važni elementi. Održavanje dugoročne veze s kupcima ne samo da obezbeđuje stabilnost poslovanja, već stvara i ambasadore brenda koji će ga preporučivati drugima, šireći pozitivan utisak o elektronskoj trgovini.

 

Mišljenje autora

U vremenu kada se čini da se ništa ne kupuje, prodaja postaje suptilna veština, koja zahteva inovativnost i prilagođavanje kupčevim potrebama.

Stvaranje priče koja nadmašuje sam čin kupovine, fokusiranje na personalizaciju i dugoročno održavanje odnosa s kupcima ključni su faktori uspeha. A sama elektronska trgovina, iako suočena sa izazovima zasićenja i recesije, može napredovati kroz pametne strategije prodaje i usmeravanje na stvaranje lojalne kupovine.