E-Commerce novine u 2020. godini

Ecommerce novine

Pored pandemije i globalne ekonomske krize u najavi, 2020. godina ima svoje svetle e-commerce tačke.

Naime, unapređenja koja su najavljena, ali i pokrenuta za vreme vanrednog stanja u većini zemalja na svetu, imaju direktnu vezu sa internet trgovinom.

Za vreme izolacije, veliki broj kompanija je kreirao digitalne servise i alate, koji nam mogu pomoći i unaprediti naš ecommerce.

 

NBS IPS QR plaćanja

Narodna banka Srbije je uvela novi način plaćanja, koji je primenljiv za plaćanja, kako u prodavnicama, tako i na internetu. U pitanju je sistem za instant plaćanje Narodne banke Srbije – IPS NBS.

Korišćenjem novog način plaćanja na internet prodajnim mestima trgovaca, plaćanje se vrši putem QR koda IPS NBS.

U okviru novog načina plaćanja, na raspolaganju su vam dve opcije:

  • IPS Skeniraj; i
  • IPS Pokaži

Više možete pročitati u našem tekstu Novi način plaćanja (na internetu) u Srbiji – IPS NBS.

 

Apple App Store i ApplePay konačno u Srbiji

Ova godina će po mnogo čemu biti zapamćena kod domaće Apple zajednice.

U aprilu mesecu 2020. godine Srbija je konačno dobila svoj App Store. Ovo će mnogo značiti za domaće developere i trgovce, a više o tome možete pročitati u tekstu Netokracije.

Prema informacijama koje smo uspeli da pronađemo do trenutka pisanja ovog teksta, ApplePay je implementiran kod Procredit, OTP i Raiffeisen banke.

Apple Pay je servis koji omogućava beskontaktno plaćanje računa telefonom korišćenjem NFC  tehnologije.

 

Spotify u Srbiji

Kako je na zvaničnom sajtu objavljeno, usluga Spotify aplikacije je konačno dostupna i u Srbiji.

Usluga je omogućena besplatno za verziju sa reklamama, dok je mesečna pretplata od 4,99 evra predviđena za verziju bez reklamnih kampanja.

Pored naše zemlje, usluga je aktivirana u još 12 zemalja i to u Belorusiji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Kazahstanu, Moldaviji, Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji, Rusiji, Sloveniji, Ukrajini, Albaniji i na Kosovu.

Ovo će verujem biti veoma interesantno oglašivačima u Srbiji, jer smo uvek u potrazi da na kreativan način dođemo do nove target grupe.

Da li ti strimuješ muziku?

 

Ecommerce “ključ u ruke” u Srbiji

Pokretanje pravog biznisa ili biznis modela u pravo vreme je uvek imalo velikog značaja. Mogu slobodno da kažem da konačno i u našoj Srbiji imamo domaće proizvode ili domaće kompanije koje nude usluge iznajmljivanja E-commerce rešenja.

Na ovaj način svi mali, srednji ili veliki trgovci mogu da otvore svoje internet prodavnice veoma brzo i mnogo povoljnije, nego što je to ranije bio slučaj. U ovom poslovnom modelu ne mislite na programere i razvoj, dizajn sajta, na hosting, SSL sertifikat i ostale tehničke stvari. Samim tim vaše vreme možete da usmerite ka ponudi, oglašavanju i logistici.

Razlog zašto sam naglasio “konačno u Srbiji”, jer je i ovde, kao i kod drugih usluga koje kupujemo, veoma bitno da podrška bude lako dostupna, čak idealno ukoliko je ista na domaćem tržištu.

Ovo već ima veliki uticaj na tržište, ali mislim da će svoj potencijal tek da se pokaže.

 

Kupovina direktno na Facebook i Instagram društvenim mrežama

Uskoro ćete moći da kupujete proizvode direktno sa Facebook stranice ili Instagram (biznis) profila kompanije.

Postavilo se pitanje, zašto ne dozvoliti posetiocima koji već gledaju proizvode, da ih kupe bez napuštanja Facebook i Instagram aplikacija?

Kompanije će moći besplatno da kreiraju svoju Facebook prodavnicu – dodaju svoj katalog proizvoda i izaberu proizvode koje žele da prikažu.

Takođe, najavljeno je da će kompanija Facebook naplaćivati “malu nadoknadu” za svaku transakciju, pa ostaje da vidimo o kom iznosu/procentu se radi.

Kompanija takođe planira da pokrene i Instagram prodavnicu, omogućavajući korisnicima da kupuju proizvode direktno preko Instagrama.

Ove e-commerce novine će se svima dopasti.

 

Instagram tagovanje proizvoda u tekstu opisa vaše objave

Činjenica je da se društvene mreže potpuno okreću internet prodaji, a tome u prilog stiže još jedna novina.

Instagram je počeo da testira tagovanje proizvoda u opisu posta. Ova opcija je u test fazi i omogućena je samo na nekoliko naloga u US.

Kao što je naglasio stručnjak za društvene medije Matt Navarra, neki Instagram profili već sada imaju mogućnost da dodaju oznake (*eng. tags) proizvoda u svoje opise, koji će vas, kada na njih kliknete, dovesti do stranice proizvoda na kojoj iste možete kupiti.

 

Slanje i primanje novca preko WhatsApp aplikacije

Korisnici WhatsApp-a u Brazilu sada mogu brzo, povoljno i sigurno prebacivati novac i plaćati direktno iz aplikacije.

Mastercard je najavio unapređenje i proširenje svog partnerstva sa Facebook-om, kako bi Brazilcima ponudio novi i inovativan način slanja i primanja novca od prijatelja i porodice putem WhatsApp aplikacije.

Vlasnici Mastercard kartica sa bankama Nubank i Sicredi među prvima su u Brazilu, koji su iskusili plaćanja na WhatsApp-u.

 

VibeMarket – kupovina preko Viber-a

Trgovci u Bugarskoj će sada moći da prodaju svoje proizvode ili usluge, ali i primaju uplate, u potpunosti preko svojih telefona – bez početnih ulaganja i bez potrebe za kreiranjem online prodavnica ili instaliranjem virtuelnih POS terminala.

Ovo je postalo moguće nakon poslovnog partnerstva između Mastercard-a, myPOS-a i Viber-a.

Nova ponuda, nazvana VibeMarket, omogućava malim i srednjim preduzećima, poput prodavnica hrane, restorana i fitnes centara da trguju robom i uslugama, ali i upravljaju narudžbinama. Zahvaljujući automatizovanom chatbot-u, kupci mogu pronaći trgovce prema lokaciji i kategoriji, a zatim kompletirati narudžbinu putem lične poruke, a zatim lako i sigurno platiti online. Trgovci primaju sredstva na svoj račun odmah, a jedino što plaćaju jeste naknada za uspešnu transakciju.

Nešto više o tome možete pročitati ovde.

 

Mišljenje autora

Sada je konačno došlo vreme da i mali trgovci i preduzetnici mogu da kreiraju svoju online prodavnicu bez velikih ulaganja, a to je sada čak i mnogo povoljnije od offline prodavnice.

Uvek pomno posmatrajte šta se novo uvodi kod nas, u komšiluku, ali i “preko bare”. Možda neće (uvek) biti primenjivo, ali ćete se spremiti za e-commerce novine pre konkurencije.

Srećno.