Dobro došli u “Tamnu stranu” prodaje

Širom sveta, kompanije koje se bave (online) prodajom, a sa željom da budu inovativni, tokom godine kreiraju sijaset brendiranih kampanja sa samo jednim ciljem – prodaja.

U skladu sa periodom godine u kome se nalazimo, ovoga puta vam izdvajamo kampanje koje vas pozivaju da “prihvatite tamnu stranu”.

Petak 13.
(*eng. Friday 13th)
13. oktobar 2023. godine

Noć veštica
(*eng. Halloween)
31. oktobar 2023. godine

Crni petak
(*eng. Black Friday)
24. novembar 2023. godine

Kakve veze baksuzluk, slepi miševi, veštice ili duhovi imaju sa prodajom?

Naime, složićemo se svi da tu ima mnogo više od same prodaje, jer ona dolazi kao posledica, budući da vas je prodavnica privukla svojom kreativnošću.

Od svake akcije, pa i ove, možete mnogo da naučite o vašim kupcima, njihovim navikama, željama i potrebama.

Činjenica je da su kompanije koje organizuju ovakve i slične akcije sebe prikazale na drugačiji način i izašle iz kalupa standardnih načina promocije.

Ko nam je target grupa?

Većina strateških odluka, kao i odluka u vezi kampanja i/ili oglašavanja, polazi od jednostavnih pitanja: ko nam je target grupa određene kampanje, šta želimo da postignemo, na koji način želimo da ih targetiramo i kroz koje kanale, uređaje i slično.

Ovoga puta je potrebno uraditi malo više, jer ukoliko kompanija do sada nije radila ovakve i slične kampanje, neophodno je prilagoditi vizuale, odabrati adekvatne proizvode, izabrati odgovarajuće kanale komunikacije za izabranu target grupu i na kraju odrediti budžet.

Upselling

Kampanje koje, kao ove na primer, imaju jaku offline i medijsku kampanju, mogu se iskoristiti da se promene navike kupaca. Konkretno mislimo na dve metrike: prosečna vrednost porudžbine i prosečan broj poručenih artikala.

Ali, ovaj rezultat neće doći sam od sebe.

Potrebno je da pripremite odgovarajuće proizvode, po mogućstvu kreirate vezane srodne proizvode (*eng. Bundle’s), obezbedite brzu i sigurnu isporuku, pogodne načine plaćanja i naravno popust.

Mali broj Internet prodavnica kod nas nudi dodatno pakovanje proizvoda za poklon, što vas u kombinaciji sa gore navedenim može izdvojiti od konkurencije.

Ograničenja

Navedene kampanje imaju i neka druga “ograničenja” ili, možda bolje rečeno, prepreke, a u zavisnosti od tržišta na kome poslujete.

Kod nas, najviše zamerki se pripisuje “Noći veštica” i “Crnom petku”, jer nemaju veze sa Srbijom, pravoslavnom verom ili našim navikama/običajima. Slično je i u okruženju.

S obzirom da se u vezi svega pita većina, treba da znate da čak i domaće online prodavnice prave odlične prodajne rezultate sa navedenim kampanjama.

Mišljenje autora

Sećam se samo koliko mi je vremena, truda i argumentovanih analiza bilo potrebno da dobijem odobrenje za Black Friday kampanju kod domaćeg i vodećeg retailer-a. Sa ove tačke gledišta, i previše.

Nakon što je navedena kampanja proglašena za najuspešniju online kampanju do tada, kompanija više nikada nije propustila da prati domaće, ali i svetske prodajne akcije. Ma koliko one mračne bile 😉

Možda ću se ponavljati, ne zamerite, ali ostavite svoje mišljenje po strani i testirajte kampanje na vašem shopu. Testirajte reakciju vaših kupaca.

Kakav god prodajni rezultat bio, možete mnogo da naučite o vašim kupcima, njihovim navikama i željama.

Da li nam spremate nešto “strašno” ove godine?