Samo nemojte da odgovorite da je strategija Black November 🙂
U svakoj šali ima i malo istine. Nemam ništa protiv ni predloženog, ali samo daiza toga stoji neka ideja, smisao, plan…
Bilo da ćete kreirati kratkoročni ili dugoročni plan, nešto mora da postoji. Da se definišu ciljevi, primarni i sekundarni, da se sa kolegama iz nabavke dogovore akcije i proizvodi, da se sa menadžmentom odobre kampanje, pa tek onda to ima smisao i počinje da dobija svoj oblik.
Jedan deo ove strategije, pored navedenog, mora da bude i nastup. Da li ćete praviti posebnu landing stranicu za navedenu akciju ili možda želite da prikupljate email adrese ili čak i da (na neki način) nagrađujete potencijalne kupce koji se prijave? Da li ćete organizovati kratkoročne ponude sa ograničenim vremenskim intervalom trajanja? Da li želite da date prednost već postojećim i lojalnim mušterijama?
U ovom tekstu ćemo vam dati nekoliko predloga o kojima možete bar da razmislite, ako ne sada za ovu akciju, svakako imate mogućnost da ih iskoristite i kasnije (just so u know).
Landing page ili da?
Iako nisam neko ko ističe negativne primere, i pored činjenice da se danas svašta strategijom, pa čak i kampanjom zove, nemojte da i dalje ne koristimo benefite landing stranica.
Nemam ništa protiv da 10. godinu zaredom pričam o tome, ali kada neko nešto odradi i ne potrudi se “ama ič”, e onda se, čak i ja, iznerviram.
Kao što menadžment i kolege vole da vide da ste se potrudili, tako i kupci.
Teaser proizvodi?
Jedan od dobrih primera koji može da pomogne da ovakve kampanje budu još uspešnije, jeste da se kreira ponuda sa akcijama sa posebnim artiklima koji će biti aktuelni baš tog datuma.
U praksi, prodavnica najavljuje, odjednom ili u fazama, pre same akcije, koje cene ih očekuju tog dana za određene artikle.
Kod ove ideje ima dosta oprečnih mišljenja. Jedni je žele i preporučuju, dok se drugima čini da je kanibalizacija marketing kampanja.
Da ne ulazimo u ovu dilemu sada, činjenica je da će svi vaši konkurenti pripremiti svoje kampanje za Black Friday, a nešto ovako vas može značajno istaći od konkurencije sa kreativnim nastupom ka kupcima.
Da li ste čuli za FOMO efekat?
Čak i da niste upoznati sa FOMO efektom, sigurno ste ga iskusili kao kupci.
FOMO je skraćenica iza koje stoji fraza na engleskom jeziku “Fear Of Missing Out” ili u prevodu strah od propuštanja (ponude, aktikla, popusta…).
Ovaj koncept koriste kompanije iz svih delatnosti, kako bi kupce naterale ili malo pogurale da brže donesu svoju odluku o kupovini.
Ista može biti vremenska ili prema dostupnosti artikala. Bilo za koju da se odlučite, videćete kako će vaši kupci na istu reagovati.
Kupon kodovi, zašto da ne?!?
Iako predstavljaju “old school” metodu, pa čak iako imaju loše rezultate iskorišćenja, ova tehnologija se može primeniti pametnije kako bi se izvukao maksimum od iste.
Činjenica je da se kupci ne snalaze najbolje u korišćenju kupon kodova, procenti iskorišćenja su niski, ali to ne znači da ovu tehnologiju ne možete da iskoriste da nagradite svoje postojeće kupce, dajući im prednost i dodatne benefite u odnosu na one koji još uvek nisu vaši kupci.
Kupac voli da mu se ugađa, to je još jedna činjenica, a ovakve kampanje mogu da dodaju elastičnost ili agilnost vašoj trenutnoj kampanji i planovima, koji mogu da rezultiraju samo još boljim rezultatima.
Zaključak
Pre ovakvih kampanja, uzmite sve u obzir. Ali bukvalno. “Obujte cipele kupaca” i pomislite šta bi želeli da vidite kod vašeg omiljenog brenda u ponudi, ali i od akcija.
Moram da kažem da je slučajnost što je ova vest objavljena na petak 13, ali takođe ovo je pravi trenutak da izađete iz svojih “starih cipela” i iznenadite svoje kupce drugačijim pristupom.
Srećno!