Internet prodaja nikad ne spava!

Internet prodaja

Nakon novogodišnje i praznične euforije, kao i svega što je prati, ulazimo u planiranje prve polovine godine ili nove sezone.

U pitanju je dobar tajming da se kreira plan za tekuću godinu i narednih par kvartala.

Aktivnosti na sajtu, kao i razvoj funkcionalnosti su konstanta koja nikada neće nestati predstavljaju dovoljne razloge da se dobro isplanirate.

 

Q1 i šta sad?

Nakon najzahtevnijeg prodajnog perioda, ušli smo u potpunu suprotnost i period kada se manje troši.

Iako je to sada već činjenica, to je ipak jedna strana istog novčića. Za ove mesece moramo kreirati akcije, bilo da su javne ili skrivene, ali ujedno idealan tajming da se na najbolji način isplanira prva polovina godine.

Predlažem vam da aktivnosti podelite prema potrebama mušterija i potrebama razvoja.

Obe aktivnosti su izuzetno važne i iako su odvojene, mogu biti zavisne jedna od druge u mnogim slučajevima. Iz tog razloga, blagovremeno planiranje jedne i druge aktivnosti će isključiti eventualne probleme i podudaranja.

 

Plan i faze razvoja

Sa ciljem da u ovoj godini ili u narednom periodu nadmašite rezultate od prodaje od prošle godine, ali i pratite razvojne aktivnosti, kreiranje sveobuhvatnog plana je od velikog značaja.

Od izuzetne važnosti nije samo da se kreira plan, već i da se isti podeli na faze. Šta to u praksi znači? Kreirajte faze projekta tako da na kraju svake možete koristiti benefite urađenog posla, drugim rečima da ne morate da čekate da se celokupan plan kompletira.

Na primer, ukoliko vaš projekat ima 4 faze, a svaka od njih traje po mesec dana, potrebno je da projekat tako kreirate da svaki mesec imate neku nohhhhvinu ili unapređenje koji možete da (is)koristite.

Navedeni posao možete uraditi na više načina, ali predloženi način rada, ima više benefita.

Prvo, s obzirom da u našem primeru svaki mesec kompletirate jedan deo funkcionalnosti, ista je potrebno da se što pre testira i već u narednom sprintu isprave svi eventualni nedostaci prve faze projekta.

Drugi značajan razlog jeste da se, uslovno rečeno, ne gubi 4 meseca da bi se shvatilo da projekat nije dobar, kompletan i/ili da je izrada trajala predugo.

Treće, ukoliko bi projekat radili odjednom, bez navedenih faza, treba imati u vidu činjenicu da resurse tj. kolege koje bi radile na ovom projektu ne bi mogli da koristite za druge aktivnosti tokom trajanja istog. Samim tim bi bili u obavezi da angažujete dodatnu radnu snagu ili da stagnirate u razvoju.

 

Sprint po sprint do realnog plana

Ono što lično praktikujem jeste da kreiram spisak svih zahteva/taskova i pokušam da procenim vreme izrade svakog od njih pojedinačno. Nakon toga, dobijeno ukrstim sa radnim vremenima svakog od kolega u timu.

U sledećem koraku vršim raspodelu taskova po sprintovima, ali na način gde će se u svakom sprintu naći po neki jednostavan, ali i neki zahtevniji task.

Ok, slažemo se, nije sve tako crno-belo. Ali bar ćete na ovaj način steći čistiju sliku o potrebnim resursima za ono što vam je zadato, kao i da li možete da uradite sve ili deo istog.

Ovakav način planiranja će vam dati odgovor na pitanje da li vam za navedeni posao nedostaje dva radna sata, dva radna dana ili dva čoveka “full time”.

Budite realni i transparentni sa sobom, timom i menadžmentom.

 

Zaključak

Kada sam pre više od 10 godina dobio priliku da rukovodim internet prodajom jedne velike kompanije, direktor mi je rekao da je sada vreme da uskočim u vatru i da se pokažem. S obzirom da je bio poslednji kvartal u godini (Q4) i posla preko glave, nisam ništa pitao već sam “zasukao rukave”.

Nakon 2 godine, s obzirom da tempo, pritisak i količina posla nije opala, pitao sam direktora: “Direktore, prošlo je 2 godine, a nikako da se posao smanji…” Odgovor koja sam tada dobio ću zauvek pamtiti: “Da se smanji, zašto? Sada si se navikao…”

Činjenica je da prodaja nikada ne spava, ali isto tako da i mi sami možemo bar malo da olakšamo sebi i svojim timovima posao adekvatnim i blagovremenim planovima.

Planiranje ozbiljno shvatite u svim delovima, rezultata, resursa, razvoja, to su sve stavke koje mogu direktno ili indirektno da utiču na vas, vaš tim i vašu kompaniju.

Srećno planiranje i budžetiranje!