5 saveta kako da unapredite konverziju!

konverzijia

U ovom tekstu, sa vama ću podeliti nekoliko saveta za unapređenje rezultata prodajnih kampanja, bilo da je to Dan zaljubljenih ili neki sledeći datum koji budete obeležavali na domaćem ili ino tržištu, ovo možete iskoristiti da unapredite konverziju.

Landing page

Ako ne najvažnija, onda je ovo jedna od najvažnijih tema. Kako izgleda landing stranica gde šaljete kupce? Da li landing stranica sadrži sve potrebne elemente i ponudu koju bi trebalo?

Ako se kupcu u tom trenutku ne svidi ono što vidi, velika verovatnoća je da neće posvetiti mnogo vremena vašem sajtu i ponudi koju ste pripremili.

Kada vaš potencijalni kupac klikne na vaš plaćeni oglas, objavu na društvenim mrežama ili na ponudu iz email kampanje, on ili ona “sleti” upravo na ovu stranicu – “landing” stranicu.

Iz tog razloga, od ključnog značaja je gde šaljete vaše posetioce!

Za razliku od ostalih web stranica, koje obično imaju mnogo ciljeva, landing stranice su dizajnirane sa jednim fokusom, poznatim kao konverzija. U zavisnosti od vaše kampanje i cilja iste, konverzija može biti prijava na newsletter listu, prodaja ili pak preuzimanje neke e-knjige. Ukoliko posetilac preduzme radnju koju ste želeli, vaša landing stranica je uspela da ih navede na konverziju i ispunila svoj cilj.

Pisali smo detaljnije na ovu temu u tekstu: “Šta je landing page i zašto je važan?

 

Proizvodi po polu, kategoriji ili ceni

Na pomenutoj landing stranici, a u zavisnosti od delatnosti, potrebno je što bolje istaći najvažnije podele/kategorije, koji su važni za vašu industriju.

Bilo da se podele prema kategorijama ili podkategorijama proizvoda, custom listama artikala, prema ceni koje sve vi izabrali za vaše klijente ili prema polovima (*muškarci, žene i deca), veoma je važno da ista bude jasno definisana.

Previše izbora može da zbuni vaše korisnike i potencijalne mušterije, zbog čega će oni izgubiti fokus i neće konvertovati.

Potrebno je da analizom aktivnosti vaših kupaca izračunate upravo tu meru.

 

Visual merchandising

Veoma važan segment svakog ecommerce sajta jeste “Visual merchandising” ili online aranžer proizvoda.

Radi maksimiziranja rezultata, neophodno je kontinuirano sortiranje redosleda artikala u kategoriji, podkategoriji ili listi proizvoda, sa ciljem da dodatno istaknete one artikle koji imaju veću konverziju ili jednostavno na kojima imate veću maržu.

Problem koji imaju online trgovci u kategorijama proizvoda koji imaju nekoliko desetina ili stotina artikala jeste kako da istaknu one artikle koje žele, koji su najtraženiji ili koji su vam najisplativiji.

Tu na scenu stupaju Visual merchandiseri ili aranžeri.

Predlažem vam predavanje Visual merchandising u sklopu “Ecommerce Akademije”, ukoliko na ovaj način želite da unapredite prodaju ili vam se čini da je ovo vaš novi poziv.

 

Product widgets

Izdvajanje određenih proizvoda na prvoj strani sajta i na landing stranama predstavlja ne samo standard već i obavezu vlasnika sajta. Čak iako imate manji broj akrtikala, treba da iskoristite ovu dobru praksu.

Ovi proizvodi moraju da budu dostupni, atraktivni, privlačni, da imaju veću konverziju, po mogućstvu da prate akciju koju trenutno oglašavate… sve je to i te kako važno!

Sasvim je uredu da ih birate custom i postavljate ručno za svaku akciju, ali da bi unapredili rezultate, razmislite o rešenjima za automatizovano popunjavanje ovih widget-a prema aktivnostima svakog posetioca.

Ovo je jedan od načina kako možete dodatno da istaknete pojedine artikle na vašem sajtu.

 

Praćenje pretraživanih termina

Jedna od standardnih opcija svakog web shopa jeste opcija “Pretraga”.

Navedena opcija nam daje mogućnost da, kao korisnici, veoma jednostavno pronađemo artikal ili tip artikala koji nam je potreban. Postavlja se pitanje da li pomenuta opcija nudi nešto i za vlasnike prodavnica?

Imajte u vidu da, kada korisnik koristi pretragu, nije mu interesu da pretražuje nešto što mu ne treba. Drugim rečima, zašto bi pretraživali nešto za šta niste zainteresovani?

Pomenuta opcija nudi direktne i validne informacije u vezi tražnje za određenim proizvodima, što daje marketing timu preko potrebne podatke, koje mogu da iskoriste sa ciljem povećanja prodaje.

Više o ovoj temi možete pronaću u našim tekstovima “Za šta (SVE) služi “Pretraga” na sajtu?”.

A zatim i u tekstu “Pretraga bez rezultata = propuštena prodaja”.

 

Bonus

Praćenje rezultata i analiza

Merenje konverzija predstavlja osnovu svakog online projekta, bilo da merite transakcije ili ciljeve, bilo da prodajete proizvode ili usluge, ili jednostavno tragate za novim lead-ovima.

Jedna od prednosti online poslovanja je u tome što merenjem konverzija možete da izmerite kvalitet svakog oglasa, kanala komunikacije oglašavanja, objave ili pojedinačnog linka.

Ovo je opcija koja vam štedi vreme i novac, a ujedno unapeđuje kvalitet vaših oglasnih kampanja i pospešuje prodaju.

Više o tome možete pročitati u tekstu “Vodič za merenje online koverzija“.

 

Zaključak

Sada svima treba da bude jasno da ni u ecommerce delatnosti postavljanje dogovorene akcije nije jedan klik. Samo prividno deluje da je to lako ili jednostavno, ali i sa ove strane monitora ima posla, ukoliko želite da napravite dobar rezultat.

Privatno zastupam stav da se “poklonu u datum ne gleda”, što treba da znači da volim da kupujem poklone i van važnih datuma, pa samim tim, ukoliko vam delatnost dozvoljava, predlažem da uvek imate ažurne landing strane za poklone.

A ukoliko imate potrebu za praćenjem važnih datuma, predlažemo vam našu uslugu EVA – Ecommerce Virtuelni asistent koji će sve preuzeti na sebe.

Da li ste kupili poklon za danas? 😉