Da li ste spremni za Uskršnje praznike?

uskrs

Vi ste se već spremili, zar ne?

Ukoliko je vaša kompanija aktivna i na tržištu EU, morate biti spremni na vreme da odgovorite, odnosno ispratite sve zahteve tržišta i kupaca.

Ono što je najvažnije, za većinu online prodavnica, predlozi koji će biti predstavljeni ne zahtevaju dodatno angažovanje programera.

Ideja

Na samom početku smo u obavezi da kreiramo inicijalnu ideju kampanje, koja mora imati svoje KPI-ove, ekonomsku isplativost ili oba u idealnom slučaju.

Za vas imamo dva predloga koja zahtevaju dobru organizaciju, saradnju sa kolegama iz sektora Nabavke, ali i dizajna.

Fascinantno je kako se online prodavnice dovijaju i trude da nam iz godine u godinu prenesu offline tradiciju u online svet.

Predlog #1: Potraga

Organizujte potragu za Uskršnjim jajima u vašoj online prodavnici. Polako, nemojte odmah da odustajete pod izgovorom da nemate tehničkih mogućnosti.

Možete postaviti slike Uskršnjih jaja samo na određene artikle koji “nose” popust. Pomenute vizuale možete staviti na vodeće slike artikala, ili ukoliko vam vaš shop to dozvoljava, možete postaviti novu sličicu/flag samo za ovu akciju.

Akcija pod nazivom “Uskrs” može imati svoju ikonicu koja će se po automonatizmu postaviti na sve artikle koji se nalaze u ovoj grupi. A na kraju, vaš copy će ispratiti akciju i pozvati kupce i posetioce “da pronađu” artikle koji imaju istaknuto Uskršnje jaje. Lepo i jednostavno.

Naravno, neophodno je da se aktivira popust za sve artikle koji su ubačeni u obe kreirane grupe ili akcije u primerima #1 i #2.

Predlog #2: Zeka nosi popuste

Pored navedenog, takođe možete “angažovati” zeku da nosi popuste sa sobom, a zeka k’o zeka, on skače sa ponude na ponudu 😉

Ideja je zasnovana na tome da se svaki dan menjaju aktikli koji “nose” popuste, drugim rečima da se zeka svaki dan pojavi na drugim artiklima.

Kao prethodna ideja, ova takođe može da se organizuje bez IT podrške i dodatnog programiranja, dobrom organizacijom i uz možda malo više posla u odnosu na prethodne akcije. Izabrani vizual zeke možete postaviti kao vodeći vizual za grupu proizvoda/akciju pod nazivom “Uskršnji zeka”, a zatim je potrebno svaki dan menjati artikle koji se nalaze u ovoj grupi. Na ovaj način svi kupci svakodnevno dobijaju priliku da iskoriste popuste na nove aktikle, pa čak i oni koji su juče nešto kupili. Novi dan, novi popusti.

Tehničke mogućnosti

Uvek pođite od realnog scenarija, scenarija koji je izvodljiv u datom vremenskom roku. Potrebno je da se tim konsoliduje i realno razmotri celokupnu ideju, kako bi sve prošlo bez problema. Razgovarajte sa timom otvoreno i nemojte “lagati” sami sebe. Budite realni.

Za navedena dva primera je potrebno da uradite nivelaciju cena ili aktivirate akciju za određene artikle, uz izradu pratećih vizuala, ali bez dodatnog programiranja. Samim tim, kao što smo obećali na početku ovog teksta, dobijate kampanju bez “po muke” i bez dodatnog programiranja.

Svi mi imamo idealna scenarija, pa čak i kada imamo novi sajt u rukama nama nedostaje još neka opcija.

Koncept i kanali komunikacije

Koristite sve kanale komunikacije koji su vam na raspolaganju, odnosno sve što Vam je dozvoljeno u skladu sa zakonom na tržištu na kome poslujete.

Prema tome izdvajamo:

  1. Newsletter kampanje
  2. Viber instant messaging + SMS
  3. Push notifikacije

A što se tiče oglasa, pored standardnih Facebook i Google Ads oglasnih kampanja, predlažemo Instagram e-commerce posts, koji predstavljaju novinu u oglašavanju e-commerce artikala.

Zaključak autora

Važniji praznici su (potencijalni) veliki generatori prodaje i ne bi smeli da propustite da bar deo tog kolača ne pripadne i vama. Kad se već ulažete 100%, nemojte se zadovoljavati mrvicama.

Činjenica je da je ovo tržišna utakmica bez kraja, pa s tim u vezi morate uvek biti pripremljeni. Kada to shvatite i primenite u praksi, malo toga će moći da vas iznenadi, a imaćete više vremena da iznenadite svoje kupce 😉

Da li vi svojim kupcima i posetiocima pripremate Uskršnje iznenađenje ili igru?