Instagram. Mreža koja sama sebe nadmašuje, ali i realno jedina koja danas to može da uradi. Mreža koja “ubija” Facebook i koja mu uspešno krade članove.
Prema sprovedenom istaživanju Instagram ima aktivnije korisnike. 68% Instagram pratilaca redovno komunicira sa brendovima, u poređenju sa 32% korisnika na drugim društvenim mrežama, poput Facebooka.
Takođe, navedena istraživanja pokazuju i da se Facebooku rapidno smanjuje broj korisnika, dok Instagram nastavlja da raste.
Obzirom da je okupirao svet, Instagram je odigrao još jedan odličan poslovni potez. Uveli su nove opcije koje unapređuju nastup e-commerce kompanija dajući im mogućnost da prodaju svoje proizvode/usluge putem ove društvene mreže.
Pored toga, kao još jedan od mnogih dokaza tvrnji koje se spominju duže vreme u e-commerce krugovima da Instagram ozbiljno pretenduje da usmeri ovu mrežu ka online prodaji, Instagram uvodi nove e-commerce opcije:
- Shoppable Posts
Opciju koja sada omogućuje online prodavnicama da obeleže proizvode u okviru postova, drugim rečima da ih taguju i linkuju iste sa svojim sajtom. Samim tim olakšavaju potencijalnim kupcima kupovinu navedenih artikala, a prodavnicama daju mogućnost da na sasvim drugačiji i kreativniji način ponude svoje artikle. Potrebno je samo par klikova da se navedeni artikli nađu u korpi. - Shoppable Stories Stickers
Opciju koja korisnicima omogućuje da proizvode kupuju direktno iz Instagram Story-a. Obzirom na veliki značaj ovog načina objavljivnja na Instagramu, potvrđujemo ozbiljne namere Instagrama da nam omogući novi kanal prodaje svim web prodavnicama. - Shopping Collection
Ova opcija je slična opciji “Lista želja” u vašoj online prodavnici, a daje vam mogućnost da sačuvate proizvod koji vam se sviđa i da se vratite po njega kasnije. - Shop Tab
Predstavlja lokaciju na IG profilu sa svim prodajnim objavama trgovca u okviru navedenog Instagram profila, nešto kao vaš mali shop na ovoj društvenoj mreži. - Video Feed Shopping Tags
Pored svih navedenih opcija, Instagram tim je najavio i mogućnost kupovine proizvoda direktno iz videozapisa. Kada kupac vidi videozapis u feedu, imaće mogućnost da dodirne ikonu za kupovinu da bi otkrio tagovane proizvode, saznao više o njima i eventualno kupio.
Da li vidite svoj shop na Instagramu?
Mislim da smo svi već prošli tačku kada se priča o prisutnosti na društvenim mrežama, dok se sada navedena tema usmerava ka kvalitetu nastupa na kompanijskim nalozima.
Čak i da ste se premišljali u vezi svog Instagram naloga, u šta duboko sumljam, sada nemate ni jedan argument zašto da ne iskoristite ovaj novi kanal komunikacije i prodaje.
Kvalitet vs. kvantitet
Kada konačno dobijete zeleno svetlo za kampanje i aktivnost na društvenim mrežama, nove ljudi i povećan budžet za oglašavanje, započinje večita borba u vezi način i dinamike postavljanja objava, vesti i oglasa.
“Prosečno, ljudi propuste oko 70% saržaja na Instagram feed-u svakog profila. Za preostalih 30% algoritam Instagrama će se potruditi da vidite što kvalitetniji sadržaj namenjen Vama.” – Instagram co-founder and CEO, Kevin Systrom
Nakon ove izjave koosnivača Instagrama, zapitamo se koja količina poruka bi bila odgovarajuća i koliko je to vazno.
Pripremite argumente dragi digitalci, naša “municija” su suvi brojevi.
Mišljenje autora
Iskoristite nove e-commerce opcije na Instagramu i zgrabite i ovaj deo tržišta kao veoma ozbiljan alat promocije, a uskoro i prodaje.
Ono na šta ne smete da zaboravite jeste kome se obraćate. Ovde nije reč o vašoj audience grupi kojoj ćete promovisati oglas, bar ne u potpunosti, već generalno o korisnicima Instagram mreže. Potrebno je da prilagodine proizvod, uslugu i kretivno rešenje za ovu mrežu.
Nije potrebno besomučno zatrpavati feed sa neprestanim objavama, već se na kreativan i domišljat način potruditi da se aktiviraju i targetiraju različite ciljne grupe tržišta.
Jedno je sigurno, a to je da ovaj kanal komunikacije postaje i kanal direktne prodaje, što zahteva svu našu i vašu pažnju.