Ponuda vezanih proizvoda ili “bandlova” (*eng. Bundle’s) u vašoj online prodavnici vam može pomoći da se razlikujete od konkurencije, očistite magacin od starih zaliha i povećate prodaju stimulišući kupce da kupuju više.
Vezivanje proizvoda nije ništa novo, ali i dalje daje odlične rezultate u offline ili online prodaji.
Verujemo da ste u tradicionalnim offline prodavnicama nekada kupili dva ili više proizvoda sa popustom, a oni su bili fino i “nenametljivo” ulepljeni lepljivom trakom na kojoj piše “Akcija”. Šalu na stranu, “bandlove” danas koristi veliki broj kompanija, od televizijskih operatera, internet kompanija, pa čak i popularnih restorana brze hrane.
Šta su vezani proizvodi?
“Bandlovi” ili vezani proizvodi predstavljaju dva ili više vezanih proizvoda, čijom kupovinom kupac ostvaruje benefit.
Retail prodavnice često koriste vezane proizvode u svojim prodajnim kampanjama, kako bi primamili kupce da pazare kod njih, jer popularni “bandlovi” sa sobom donose uštedu za kupca.
Neretko se dešava da kupac može da kupi i samo jedan artikal, ali u tom slučaju nema popust, odnosno uštedu.
Zašto su preporučljivi?
“Bandlovi” donose ključne prednosti za kupce, ali i prodavce i to:
- Daju značajan benefit i uštedu kupcu
- Povećavaju prosečnu vrednost porudžbine (Average Order Value – AOV)
- Povećavaju prosečan broj poručenih artikala (Average Order Basket – ABO)
- Pomažu prodaju starih modela proizvoda
- Pomažu i olakšavaju čišćenje magacina
ABO i AOV se ubrajaju u važnije metrike za održavanje svakog ecommerce biznisa
Kada algoritam umeša svoje prste
Vezani proizvodi imaju nekoliko različitih tipova.
Regularni bandlovi
Dva ili više vezanih proizvoda u jedan, bez mogućnosti pojedinačne kupovine.
Povezani bandlovi
Dva ili više vezanih proizvoda, sa mogućnošću pojedinačne kupovine. Ukoliko izdvajate jedan artikal iz bundle-a, gubite popust.
Spojeni bandlovi
Dva vezana proizvoda u jedan, od čega je proizvod A poznat, dok je proizvod B nepoznat ili novi proizvod. Bez mogućnosti pojedinačne kupovine.
Kupi jedan proizvod, pa dobiješ drugi gratis
Predstavlja malo drugačiji koncept bandlova. Ima više ideja, kao npr. kupi dva proizvoda i treći je gratis. Zatim, kupi jedan proizvod, a za drugi dobijaš 30% popusta. Ili targetirate komplementarne proizvode, npr. kupi trenerku i za ranac dobijate 50% popusta.
Izborni bandlovi
Predstavlja izdvojenu grupu proizvoda, koju dajete na izbor kupcima da izaberu dva ili više artikala i sebi omoguće popust. Dodatno, pomenuti popust može da raste dodavanjem većeg broja artikala.
Kao što možete primetiti, postoji veliki prostor da kreirate i sami bandlove, uputite kupce da kupuju određenu kategoriju proizvoda, a za to ih nagradite nekim benefitom ili popustom na drugu kategoriju.
Umesto rečenice “pustite mašti na volju”, u ovom primeru bih upotrebio “otvorite excel tabelu i izbračunajte najbolju opciju za vas i kupca”. Nemam ništa protiv mašte i kreativnosti, ali i one moraju imati računicu.
Gde postaviti i na koji način izlistati bandlove?
Od izuzetnog značaja je mesto gde ćete potencijalnom kupcu ponuditi dodatan artikal za vezivanje, kao i na koji način ćete to uraditi.
Najpopularnije lokacije su:
- Na samom product page-u
Na stranici određenog proizvoda možete ponuditi komplementarne proizvode, proizvode koje je kupac gledao i/ili benefit kartice u vrednosti prosečne porudžbine pojedinačnog kupca. - Na check out strani
Nepostredno pre plaćanja, ponudite kupcu da doda proizvod koji se slaže sa proizvodom koji je ubačen u korpu i vidno istaknite popust ili benefit koji kupac dobija.
Vezani proizvodi se mogu prikazativati i na drugim stranicama, ali pazite, nemojte da preterate.
Pogledajte gde su to uradile poznate prodavnice i iskoristiti njihov “know-how”, jer su oni testirali ovu opciju na više desetina načina.
Mišljenje autora
Iako vezivanje proizvoda deluje “old school” metoda, nemojte je zbog toga u startu eliminisati.
Bandlovi sa sobom nose i veliku prednost. S obzirom da su kupci upoznati sa ovim načinom promocije, nije potrebno da ih dodatno edukujete.
Da li ste testirali bandlove u vašem šopu?