Šta je PIM i zašto je koristan?

PIM

Činjenica sa kojom se svi mi, kupci, susrećemo online jeste da nemamo priliku da uzmemo  proizvod u ruku pre kupovine. Ne možemo proizvod da doživimo isto, kao što možemo u offline prodavnici – ukoliko je to potrebno, naravno. S tim u vezi, potrebno je da potencijalnom kupcu omogućimo pregršt informacija o svakom pojedinačnom proizvodu, kako bi on ili ona, mogli da se odluče o kupovini online.

Situacija koju sam u poslednje vreme primetio u više navrata, jeste da vidim mnoge kupce u offline prodavnicama koji, dok gledaju proizvode koje žele da kupe, u drugoj ruci drže telefon i dodatno se informišu online o samom proizvodu. Ova situacija nam indirentno daje argument koliko je važno da na našoj web prodavnici imamo sve informacije o proizvodu, kao i iskustva kupaca tog proizvoda.

Takođe, svestan sam činjenice da imamo pregršt važnih stavki u jednoj internet prodavnici, ali podaci o proizvodima svakako spadaju u sam vrh ove liste. Važni su za prodaju, odnosno konverziju, a pored toga važni su i za SEO, za saradnju sa brendovima, a veoma važni za kupce i/ili potencijalne kupce.

Jedan od zaista pravih izazova, jeste prikupljanje podataka o proizvodima, kao i njihovo uređivanje. Svaka delatnost ima svoje kanale prikupljanja ovih informacija, ne funkioniše svuda ovaj proces isto. Pored različitih delatnosti, imate različitost u formi multibrend prodavnica ili brendova. Ono što je svima zajedničko, jeste interes da podaci o proizvodu, bilo da se nalaze na stranici multibrend prodavnice ili na strani brenda, budu ispravni, precizni, transparentni… Ovde na scenu stupa PIM (*eng. Product Information Management) rešenje, koje ćemo detaljnije obraditi u ovom članku!

 

Šta je PIM?

PIM (*eng. Product Information Management) predstavlja rešenje za upravljanje informacijama o proizvodima. U pitanju je poslovna aplikacija koja obezbeđuje jedno mesto za prikupljanje, upravljanje i obogaćivanje informacija o vašim proizvodima, kreiranje kataloga proizvoda i distribuciju vašim kanalima prodaje i elektronske trgovine.

Današnja rešenja za upravljanje informacijama o proizvodima su mnogo naprednija, pa mogu da upravljaju i distribuiraju informacije o proizvodima na svim digitalnim dodirnim tačkama od vašeg sajta, sajtova partnera, pa sve do društvenih mreža ili drugih kanala komunikacije.

Stranica proizvoda predstavlja jedan svojevrstan izazov za celokupan digitalni tim. Pogledajte sa kojim izazovima je potrebno da se uhvatite u koštac u našem tekstu OVDE.

 

Zašto mi je potreban PIM?

Pružanje kompletnih informacija o proizvodima je ključni faktor uspeha vašeg (online) poslovanja, bez obzira da li ste orijentisani kao B2B ili B2C biznis. Vaši trenutni i/ili potencijalni klijenti očekuju da imaju kompletne, relevantne i pouzdane informacije o proizvodu kako bi mogli da donesu odluku o kupovini.

Ono što dodatno treba da znate jeste da se (pre)često dešava da su informacije o proizvodima nepotpune i nedosledne u različitim aplikacijama, odvojenim sistemima, poslovnim jedinicama ili kanalima komunikacije sa kupcima. U tim situacijama, čak ni timovi unutar kompanije, ne mogu da dobiju potpuni pregled svih informacija o proizvodu, što je zaista, složićemo se, ogroman propust. Ova situacija će za poslediću imati činjenicu da zaposleni troše previše vremena na ručno upravljanje podacima o proizvodima ili na razmenu poruka o sadržaju proizvoda, a potencijalni kupci mogu i da odustanu od kupovine zbog manjka informacija o proizvodima.

Da li vam se nekada desilo da vam korisnička podrška pruži dodatne informacije o proizvodu koje niste pročitali na sajtu ili obrnuto? Da, nažalost, svi smo to iskusili.

 

Prednosti PIM software-a?

Informacije o proizvodu i korisničko iskustvo su veoma povezani. Ukoliko brendovi ili online prodavnice ne uspeju da isporuče tačne i kompletne informacije o proizvodu na svakoj dodirnoj tački, to utiče na korisničko iskustvo i svakako ne na dobar način. PIM softver daje brendovima efikasnost i podršku koja im je potrebna da unaprede korisničko iskustvo i prodaju.

PIM softver omogućava organizacijama:

  • Uštedu vremena;
  • Smanjenje troškova;
  • Tačnost podataka;
  • Zadovljnije kupce;
  • Zaštita brenda.

 

Zaključak

Nisam jedan od onih koji prihvataju sve novine odmah, ali jesam jedan od onih koji ih testira i razmotri benefite istih.

Kada se setim da smo pre samo 7-8 godina unosili sve informacije o proizvodima ručno (za svaki proizvod) odmah nam je jasno koje su prednosti jednog ovakog sistema. Zamislite npr. koliko je potrebno vremena da se unesu podaci za jedan frižider, a treba da znate da jedan takav proizvod ima oko 50 redova podataka.

Pogledajte koja su vam rešenja dostupna na tržištu, a takođe proverite i šta vaša konkurencija koristi, pa s tim u vezi i vi odlučite koje rešenje želite da koristite.

Da li ste do sada koristili neko PIM rešenje i kakvi su vaši utisci?