Da li si se zapitala/o na koji način te prate, odnosno targetiraju sadržajem koji tebe zanima? Kako “oni” znaju šta tebe interesuje?
Rešenje ovog pitanja se nalazi “negde” između implementacije nekolicine tracking kodova (Google Analytics + Remarketing Tag + Facebook Pixel), dodatnog podešavanja alata koje koristite i konstantnoj analizi brojeva koje ćete početi da dobijate.
Scenario je jednostavan. Vi ste posetili Booking i videli interesantan hotel, a pri tome ste ulogovani na Facebook preko Browsera koji koristite. Pomenuti sajt ima implemetirane sve gore navede kodove i vaše praćenje počinje istog trenutka. Odlazite sa Bookinga, a niste rezervisali hotel koji ste gledali. Booking zna ko ste vi (koji Facebook nalog koristite), a Facebook pixel code mu to omogućava. Dodatnim podešavanjima, Booking je u svojim plaćenim oglasnim kampanjama naveo da se retargetiraju svi korisnici koji su videli, a nisu bookirali smeštaj. U nastavku vizuelno objašnjenje:
Nadalje ćemo detaljnije obraditi pomenute alate ili opcije alata, koji služe za retargetiranje posetilaca, a koje možete sami savladati, implementirati i koristiti.
Odgovor na navedeno pitanje u naslovu ovog teksta jeste u implementaciji 3 tracking code-a i nekoliko dodatnih podešavanja, a sve zavisi koliko ciljano želite da targetirate vaše potencijalne kupce. Jedno je sigurno, što preciznije i dublje se uradi targetiranje, smanjuje se procenat greške, a povećava verovatnoća prodaje.
IMPLEMENTACIJA
- GOOGLE ANALYTICS CODE
GA code predstavlja JavaScript code koji podatke o poseti vašeg sajta prenosi u Google Analytics. - GOOGLE ADWORDS REMARKETING CODE
Remarketing code, predstavlja deo AdWords alata koji je jedan od najkorisnijih opcija u oglašavanju. Daje vam mogućnost da retargetirate vaše posetioce i korisnike sa konkretnom ponudom, prema njihovima aktivnostima: šta su gledali (svima), šta su gledali, a da to nisu kupili (samo ljudima koji ispunjavaju uslov).Saveti:
– Ne zaboravite da kreirate Audience grupe 😉
– Koristite negativne reči
– Testirajte, testirajte, testirajte… - FACEBOOK PIXEL
Pixel društvene mreže Facebook predstavlja takođe veoma koristan način za retargetiranje korisnika segmentiranom ponudom na Facebook-u i/ili Instagramu, koja je zainteresovala vaše posetioce. A dodatnim opcijama koje nudi Facebook možete segmentirati veoma targetiranu i specifičnu nišu ljudi.
PODEŠAVANJA (preporučeni scenario)
- SPAJANJE ANALYTICS I ADWORDS ACCOUNT-A
Više informacija: https://support.google.com/analytics/answer/1033961?hl=en - AKTIVIRANJE MERCHANT CENTER-A
Kako bi automatizovali oglašavanje po proizvodu, potrebno je podesite opciju Merchant center.
Više informacija: https://www.google.com/retail/solutions/merchant-center - AKTIVIRANJE E-COMMERCE ANALYTICS (Enhanced Ecommerce)
Više informacija: https://support.google.com/analytics/answer/1009612?hl=en - GOOGLE TAG MANAGER i DATALAYER
Više informacija: https://support.google.com/tagmanager/answer/6102821?visit_id=1-636591277691475290-1916498555&rd=1 - KORIŠĆENJE FACEBOOK PRODUCT CATALOG
Više informacija: https://www.facebook.com/business/help/890714097648074