Kao što smo i obećali na prethodnom času serijala E-Commerce za početnike, ovoga puta ćemo zajedno da instaliramo Facebook piksel (*eng. Facebook Pixel).
Ukoliko niste “bili” na prethodnom času, osamnaestom po redu, predlažem da prvo isti detaljno pregledate, kao bi mogli da nastavimo. To možete uraditi OVDE.
Ali, ukoliko jeste, možemo odmah da pristupimo kreiranju i instalaciji Facebook Piksela na sajtu.
Kreiranje Facebook Piksel-a
1. Posetite Events Manager na Facebook-u i kliknite na “Connect Data Sources” (Slika 1.)
Slika 1.
2. Kada vam se otvori popup prozor, izaberite “Web”. (Slika 2.)
Slika 2.
3. Zatim, izaberite opciju “Facebook Pixel” i kliknite dugme “Connect”. (Slika 3.)
Slika 3.
Na sledećem koraku, upišite naziv i URL vašeg sajta. Zatim kliknite na “Continue”. (Slika 4.)
Slika 4.
Bravo! Uspešno ste kreirali Facebook piksel za svoj sajt. A sada, potrebno je da isti instalirate na svoj sajt.
Instalacija Facebook Piksela
Ili drugim rečima, kako da dodam Facebook Piksel na svoj sajt?
Sada, kada ste kreirali piksel, isti treba da postavite na vaš website.
To možemo da uradimo na nekoliko načina, a mi ćemo ovde detaljno objasniti dva:
- insertovanje manuelno; i
- putem GTM-a (*eng. Google Tag Managera).
Pratite uputstva u nastavku.
Insertovanje manuelno:
1. Idite na Events Manager stranu u okviru vašeg Facebook naloga.
2. Zatim kliknite na “Continue Pixel Setup”.
3. Izaberite “Install code manually”. (Slika 5.)
Slika 5.
4. Kliknite na “Copy Code”. Kod koji ste preuzeli postavite u okviru HEAD tag-a vašeg sajta. Predlažemo neposredno pre </head> tag-a. Kada završite, kliknite na “Continue”. (Slika 6.)
Slika 6.
5. Opciono: Uključite opciju “Automatic Advanced Matching”, a zatim kliknite “Continue”. (Slika 7.)
Slika 7.
6. Opciono: Klikom na opciju “Open Event Setup Tool” možete kreirati i pojedinačne custome evente za svoj sajt. (Slika 8.)
Slika 8.
Instalacija Facebook Piksela korišćenjem GTM-a
Ukoliko nemate iskustva u editovanju samog koda sajta, predlažemo vam alternativu.
Pod pretpostavkom da ste instalirali Google Tag Manager, sada ga možete iskoristiti da, u samo nekoliko klikova, izvršite instalaciju Facebook Pixel-a na vašem sajtu.
1. Idite na Events Manager stranu u okviru vašeg Facebook naloga.
2. Zatim kliknite na “Continue Pixel Setup”.
3. Izaberite “Use a partner”. (Slika 9.)
Slika 9.
4. Na sledećoj strani izaberite “Google Tag Manager”. (Slika 10.)
Slika 10.
5. A zatim kliknite “Continue”. (Slika 11.)
Slika 11.
6. Na sledećem koraku izaberite vaš “Account” i “Container” sa kojim želite da se povežete. I kliknite “Finish setup”, kao što je prikazano na slici ispod. (Slika 12.)
Slika 12.
Bravo, ukoliko ste videli ovakvu stranicu, uspešno ste instalirali Facebook Piksel na vašem sajtu koristeći Google Tag Manager. (Slika 13.)
Slika 13.
Napomena: Za svaki slučaj, ukoliko vam zatreba, uputstvo za instalaciju i aktiviranje Google Tag Managera smo obradili detaljno na 4. času E-Commerce serijala za početnike.
Proverite ispravnost instaliranog piksela
Sada, kada je posao kompletiran, ostaje samo da se uverimo da smo sve uradili kako treba. To možete proveriti za samo nekoliko trenutaka.
Instalitajte Chrome ekstenziju Facebook Pixel Helper i jednim klikom se uverite da li ste ispravno instalirali FB Piksel.
Ovako treba da izgleda, ukoliko ste sve uradili kako treba. (Slika 14.)
Slika 14.
Obaveštenje o kolačićima
Sa ciljem da se pridržavate svih postavljenih Facebook uslova, ali i Zakona tržišta na kome poslujete, morate da budete sigurni da posetioci vaše online prodavnice, sajta i/ili aplikacije znaju da prikupljate njihove podatke.
To automatski znači da morate jasno dati obaveštenje da koristite, između ostalog i Facebook Piksel i da se njihovi podaci mogu prikupljati pomoću kolačića ili drugih metoda. Takođe, morate da obavestite korisnike kako mogu da onemoguće prikupljanje njihovih podataka.
Više o ovoj temi smo pisali u tekstu “GDPR vodič za internet prodavnice”.
Zaključak
Činjenica je da vam Facebook Piksel pomaže da se oglasi koje kreirate prikazuju publici koja je pokazala interesovanje za vaše poslovanje, a to unapređuje ukupnu efikasnost vaših oglasnih kampanja.
Dodavanjem jednog “parčeta” koda na vaš sajt, mnogo kvalitetnije ćete iskoristiti vaš budžet za oglašavanje. Pomoću navedenog koda, možete da kreirate usko targetirane audience grupe za vaše oglase, pa i da za iste merite rezultate i optimizujete ih. To će rezultirati povećanjem konverzija, prometa i ROAS-a.
Kao što ste videli, za instalaciju vam treba nekoliko minuta, ista je potpuno besplatna, a rezultati mogu samo da se unaprede. Koji je vaš izgovor?