Čas 36. Uputstvo kako da podesite i pratite konverzije u Google analitici 4 (GA4)

Uputstvo GA4

Dobrodošli na naš omiljeni serijal “eCommerce za početnike” na kome ćete moći da naučite kako da podesite i pratite konverzije u Google analitici 4 (GA4).

Konkretno, u ovoj lekciji ćete naučiti kako da pratite konverzije na osnovu postojećih događaja (*eng. Events) u Google analitici 4.

Pored toga, naučićete kako da konfigurišete konverzije u GA4. Iste se koriste za praćenje rezultata vaših aktivnosti, kao i za izveštavanje o najvažnijim aktivnostima koje se dešavaju na vašoj online prodavnici. Ukoliko želite da pratite broj ljudi koji su izvršili kupovinu, ispunili online formular ili neku drugu, vama važnu, aktivnost, na ovom času možete videti kako to da uradite.

Danas ćemo konfigurisati klasični cilj, zasnovan na tome da ljudi posete “Thank you” stranicu nakon što popune formular ili izvrše kupovinu. Kada konfigurišete konverzije u Google analitici 4, moći ćete da razumete učinak svojih marketinških kanala, da koristite u izveštajima i još mnogo toga.

 

Podešavanje konverzija u GA4

Ulogujte se u svoj GA4 nalog, pa izaberite “Reports”, zatim “Engagement”, pa “Events”. (Slika 1.)

(Slika 1.)

(Slika 1.)

Sada gledamo sve događaje koji su prikupljeni za izabrani period. U ovom prikazu možemo videti niz različitih događaja, na primer: pregled stranice, kupovina, skrolovanje (*eng. Scroll), video događaji i još mnogo toga. Većinu njih, poput prikaza stranica i skrolovanja, Google analitika automatski prati. Ukoliko imate “Edit” dozvolu na administratorskom nivou, koja vam je neophodna za današnji čas, kada prelazite kursorom miša iznad svakog događaja (*eng. “Event”), sa desne strane će se pojaviti tri vertikalne tačke.

Ukoliko kliknete na njih, one vam omogućavaju da označite izabrani događaj kao konverziju. Ali, ukoliko se upravo taj događaj već koristi za izveštavanje o konverzijama, na isti način možete da skinete oznaku događaja kao konverzije.

Ukoliko nemate opciju da označite događaje kao konverzije, moraćete da povećate nivo svojih pristupnih dozvola u administratorskom delu, ili da potražite nekoga ko ima dozvolu na zahtevanom nivou da konfiguriše konverzije umesto vas.

Dodatno, ukoliko šaljete događaje kupovine u Google analitiku 4, one se automatski označavaju kao konverzije.

 

Aktiviranje konverzija

Ovde smo saznali jednu novinu u odnosu na stari GA (Universal analytics), a to je da sada možete da koristite izveštaj o događajima u GA4-u i da sa istog mesta aktivirate događaje kao konverzije u Google analitici. Ali, pošto ne možemo da vidimo koji događaji su već konfigurisani kao konverzije, ovo možemo da uradimo na drugi način.

Ulogujte se u ‘Admin’ deo vašeg GA4 naloga, zatim izaberite “Events“ u koloni “Property”. (Slika 2.)

 

(Slika 2.)

(Slika 2.)

Ponovo možemo da vidimo sve događaje koji su aktivirani, ali ovog puta je lako reći da li je događaj označen kao konverzija ili ne, gledajući kolonu sa desne strane. (Slika 3.)

Ukoliko vidite događaj koji želite da prijavite kao konverziju, a imate nivo dozvola koji je za to potreban, možete jednostavno da kliknete na dugme da biste aktivirali (*eng. Enable) događaj kao konverziju. Kada isti jednom aktivirate, svaki put kada se događaj prikupi u GA4, konverzija će se takođe računati u vašim izveštajima.

Ovo je savršeno ako želite da pratite ljude koji gledaju video snimke ili surfuju po vašem sajtu, ali ukoliko omogućimo posetu stranice (*eng. Pageview Event) kao konverziju, onda bi se svaki put računala konverzija kada neko pogleda stranicu na vašoj internet prodavnici – što svakako nije baš ono što želimo. Ono što želimo jeste da pratimo posetu određene stranice (a ne svih stranica), kao konverziju u Google analitici, a da bi to uradili moramo da unesemo dodatna podešavanja.

(Slika 3.)

(Slika 3.)

Budite oprezni prilikom podešavanja ovakvih događaja (*eng. Events), jer i najmanja greška može narušiti higijenu vašem GA4 nalogu, a ne želimo da se to desi.

 

Konverzije zasnovane na stranicama

Ukoliko želite da pratite određenu stranicu kao konverziju, kao što je “Thank you” stranica, u tom slučaju morate da kreirate jedinstven događaj za tu pojedinačnu stranicu.

Napravite novi događaj na osnovu postojećeg događaja.

Pokušaću dodatno da objasnim. Na primer, možemo da kreiramo novi događaj (*eng. Event) kada se učita prikaz stranice (*eng. Pageview event) za našu “Thank you” stranicu. Ova radnja se sada može podesiti u okviru Google analitike 4.

(Slika 4.)

(Slika 4.)

 

Kreiranje novih događaja

Želimo da pratimo sve posetioce koji posete našu “Thank you” stranicu kao poseban događaj, tako da ćemo naziv “Eventa” prilagoditi tome’ – “prijava_eva”. Ovo je naziv događaja koji odgovara našoj stranici, svakako predlažemo da naslov događaja koji kreirate bude prilagođen stranici ili projektu koji pratite.

Kliknite na dugme “Create”.

(Slika 5.)

(Slika 5.)

Sada je potrebno da konfigurišemo uslove kada želimo da se ovaj događaj trigeruje.

U segmentu “Matching conditions” popunite polje “Parametar” i upišite “event_name”, zatim u polje “Operator” odaberite “equals” i u poslednjem polju “Value” upišite “page_view”.

Ovo podešavanje osigurava da pratimo samo događaje prikaza stranice (*eng. Page view). Sada kliknite na „Add condition“. (Slika 6.)

Potom, u novom parametru unosimo “event_location”, zatim “contains” i u poslednjem polju link do vaše “Thank you” stranice.

Za poslednje polje uzimate deo URL-a koji ide posle vašeg domena, što bi u ovom primeru bilo “eva-hvala”.

To upravo znači da će se naš novi događaj pokrenuti odnosno trigerovati, svaki put kada neko poseti stranicu na našoj veb lokaciji koja ima URL koji sadrži „eva-hvala“. (Slika 6.)

 

(Slika 6.)

(Slika 6.)

Ostavite obeleženo polje “Copy parameters from the source event”.

To znači da su svi parametri iz originalnog događaja prikaza stranice (*eng. Pageview event)  takođe dostupni u okviru novog događaja kada se isti ostvari.

Ovde imamo još samo jedan dopunski korak, kliknite na “Add modification“.

 

(Slika 7.)

(Slika 7.)

U polje “Parameter” sada unesite “value”, a u polju “New Value” upišite broj, odnosno vrednost vašeg događaja – koliko isti vredi za vas. Sada ponovo kliknite na “Add modification“. U polje “Parameter” upišite “currency”, a zatim unesite valutu koju želite “RSD” ili “EUR” kao kod nas na primeru (Slika 7.).

Dodavanje ova dva parametra našem novom događaju znači da dodeljujemo vrednost od deset evra (10 EUR) svaki put kada neko izvrši konverziju. Ovo možete da prilagodite vrednosti vaše određene konverzije i željenoj valuti. Sada kliknite na “Create”.

 

(Slika 4.)

(Slika 8.)

Čestitamo!

Sada smo zajedno kreirali novi događaj koji će se pokrenuti tj. trigerovati kada neko poseti stranicu sa URL-om koji sadrži “eva-hvala” na vašoj online prodavnici. Kada neko pogleda stranicu koja odgovara vašem podešavanju, moći ćete da vidite novokreirani događaj (*eng. Event) u izveštajima.

U praksi, obično je potrebno od 12h do 24h da bi se konverzije pojavile u standardnim izveštajima.

 

Pre-konfigurisanje konverzija

Pre nego što nastavimo dalje, potrebno je da znate da smo kreirali događaj, ali isti još uvek nije podešen kao konverzija.

S obzirom da nećete odmah videti svoj novokreirani događaj, možete sačekati dok se isti ne pojavi da biste ga označili kao konverziju ili možete unapred da “pre-konfigurišete” svoj novokreirani događaj kao konverziju. To znači da će, kada se novokreirani događaj trigeruje, isti odmah biti obeležen kao konverzija.

Da biste to uradili, u administratorskom panelu, u koloni “Property” izaberite “Conversion“. Zatim, kliknite na “New Conversion Event”.

Sada je potrebno da unesemo naziv naše konverzije tačno onako kako smo ga nazvali kada je kreiran. U našem slučaju, to je “prijava_eva”. A kod vas?

Sada možemo da kliknemo na “Save“.

 

(Slika 9.)

(Slika 9.)

 

I jedna korisna napomena. U okviru jednog naloga u GA4 možete da omogućite do 30 jedinstvenih događaja kao konverzije, tako da bi trebalo da imate dovoljno prostora da pratite sve važne aktivnosti kao konverzije koje želite.

Hajde sada da pogledamo gde možete da vidite izveštaje o konverzijama u Google analitici.

Vratite se na Kontrolnu tablu GA4  (*eng. “Dashboard”), izaberite “Reports“. Zatim “Engagement”. A potom “Conversions“.

 

(Slika 9.)

(Slika 10.)

 

S obzirom da sam konfigurisao ovu konverziju pre nekoliko dana, sada već imam podatke u svom GA4 nalogu. (Slika 10.)

U delu “Conversions”, možemo da vidimo sve naše događaje konverzije i možemo da izaberemo pojedinačni događaj kako bismo videli više detalja. (Slika 11.)

 

(Slika 10.)

(Slika 11.)

 

Sada možemo da vidimo ‘Default Channel Group’ ili kako ljudi pronalaze našu web lokaciju i to pre nego što se to trigeruju konverziju. Takođe, možemo videti ukupan broj konverzija i vrednost konverzije koju smo definisali za akciju. (Slika 12.)

 

(Slika 12.)

(Slika 12.)

 

Možete da promenite dimenziju koja se koristi za izveštaj. Na primer, možda želite da promenite prikaz u Source, Medium, ili Campaign? Svoje konverzije možete pronaći i u drugim izveštajima. (Slika 12.)

Na primer, izaberite ‘Acquisition’. A zatim „User Acquisition“. (Slika 13.)

 

(Slika 13.)

(Slika 13.)

 

Ako skrolujemo udesno, takođe možemo videti konverzije u ovom izveštaju. (Slika 13.)

 

Zaključak autora

Želim da istaknem da smo ovim uputstvom pokrili jedan od načina koji možete da iskoristite kako biste sami kreirali događaje u Google analitici.

Prošli smo kroz korake za pravljenje novog, na osnovu postojećeg, događaja u Google analitici 4.

Drugi način uključuje Google Tag menadžer i to uputstvo će vas čekati u narednom času vašeg omiljenog serijala.

Nadam se da će vam ovo biti od koristi, a do sledećeg časa, ostanite sa nama uz ostale korisne tekstove.