Unapredite prodaju redovnim izveštavanjem

Izveštaji

Kada počinje vaša radna nedelja? Bez obzira koji je to dan u nedelji, svi znamo šta nas očekuje na početku – izveštaji. Činjenica je da su monotoni i da oduzimaju dragoceno vreme, ali nadam se da ćete se složiti sa mnom kada kažem da su neophodni.

Jednostavno morate imati uvid u rezultate aktivnosti po svakom kanalu komunikacije i prodaje, sa ciljem maksimiziranja prodajnog učinka.

Izrada izveštaja sa sobom nosi i dodatu vrednost koju na prvi pogled ne možete da primetite.

Redovno praćenje dole navedenih ‘brojeva’, može da nam ukaže na greške ili propuste na sajtu.

I da, bez obzira kako ovaj dole spisak deluje “na prvu loptu”, nema odustajanja.

Niko vam neće tražiti odjednom da pratite i radite sve navedene izveštaje, ali je važno da znate zašto prikupljate određene podatke i šta možete da zaključite iz njih.

Podelili smo ih u nekoliko glavnih modula, a koje ćete raditi zavisi od tehničkih mogućnosti, razvijenosti ecommerce opcija, praćenja ecommerce transakcija itd.

Izveštaji koje treba da radite obuhvataju sledeće:

  • Ukupan broj porudžbina, količina artikala i vrednost porudžbina

Pored činjenice da nam je neophodan ukupan izveštaj, njegova prava vrednost leži u podacima koje možete izvući iz istog ukoliko malo zagrebete “ispod površine”.

  • Od toga: Broj porudžbina, količina artikala i vrednost guest prodaja
  • Od toga: Broj porudžbina, količina artikala i vrednost prodaja kroz aplikaciju
  • Od toga: Broj porudžbina, količina artikala i vrednost otkazanih porudžbina
  • Od toga: Broj porudžbina, količina artikala i vrednost refundacija

Ono što želim da vam kažem je da na ovaj način možete da vidite odakle dolaze vaši kupci i na koji način kupuju.

Ukoliko ostane vremena na kraju dana, pozabavite se i prosečnim vrednostima, jer na kraju sezone, meseca ili godine to može umnogome uticati na krajnji prodajni rezultat.

  • AOV (prosečna vrednost korpe)
  • ABO (prosečan broj poručenih artikala)

Neki od osnovnih izveštaja, koji su veoma važni, mogu vam dati ideje i za segmentne kampanje.

  • Broj novih registracija
  • Broj Newsletter prijava
  • Broj preuzimanja vaše aplikacije

Sve ove reporte možete od početka formirati na način da uvek pratite ukupne rezultate, ali i rezultate putem svakog kanala prodaje posebno.

  • ROI ili ROAS prema kampanji i ukupno
  • Broj novih kupaca
  • Broj poručenih artikala i vrednost porudžbina kupaca koji su kupili prvi put
  • Broj poručenih artikala i vrednost porudžbina kupaca koji su kupili drugi put
  • Prosečna vrednost napuštene korpe
  • Zadovoljstvo kupaca

Prodajni rezultati Call centra u GA

Iako se kod ove stavke uvek vodi polemika kom sektoru pripada, to ne menja činjenicu da je veoma korisno imati sve rezultate prodaje na jednom mestu.

Uvek možete imati određen broj telefona koji se reklamira samo na online prodavnici, pa samim tim neće biti zabune kome pripada prodaja sa ovog kanala 😉

Iznenadićete se koliko ljudi i dan danas koristi ovaj vid poručivanja.

Mislite unapred

Novi alat ili kanal komunikacije zahteva (novi) način praćenja.

S obzirom na činjenicu da danas svi 3rd party alati i kanali komunikacije nude detaljnu analitiku svake kampanje, potrebno je da se uverite da postoji mogućnost za UTM-ovanje.

Bilo da sami UTM-ujete ili da tu opciju imate automatski, veoma je važno da možete da izmerite prodajne rezultate sa svakog kanala komunikacije.

Koji su podaci važni ukoliko trenutno nemate prodajne rezultate u Google Analytics?

Uložite u uvođenje ove opcije u Google Analytics što pre je moguće, jer će vam se isplatiti.

Zamislite to kao da imate đevđir, kroz koji vam novac curi i ide u nepovrat, a vi ulažete u nove ručkice umesto u zakrpu. Ne. Na trenutak zaboravite na izgled vizuala i sadržaj. Sve je to privremeno. Potrudite se da radite planski i da imate cilj.

Postaviti e-commerce biznis na zdrave noge ne znači štedeti, već ulagati pametno.

Do tada, pratite posećenost sajta (unique users i pregled stranica), zadržavanje na sajtu, ali i bounce rate-a. Sve navedeno morate pratiti kroz sve kanale komunikacije, a posebna koncentracija je na delu oglašavanja.

Mišljenje autora

Jedna od važnijih stavki je imati kontinuitet u praćenju rezultata. Pri tom mislim na sve kampanje, kanale oglašavanja i komunikacije, referale… Sve.

Kontinuirano praćenje rezultata će u izveštaju postaviti redovne nedeljne vrednosti za svaku od stavki, bilo da pričamo o broju novih registracija, newsletter leadova ili prodaja.

Svako manje odstupanje može biti pripisano dodatnom oglašavanju ili SEO unapređenjima, u zavisnosti od toga na čemu ste radili. Ali, sa druge strane, može ukazati na ozbiljne propuste ili greške na sajtu, koje neretko kompaniju mogu dosta da koštaju.

Takođe, u redovnim izveštajima ćemo primetiti koji kanali plaćenog oglašavanja ne postižu željene rezultate, pa ćemo imati mogućnost da dodatno optimizujemo kampanje i ponovo ih testiramo i maksimiziramo učinak uz uštedu novca.

Brojevi mogu da pogreše, ali vas uvek dovedu do željenog cilja.