U 4 koraka prilagodite ponudu onima kojima se obraćate!

prilagodite ponudu

Svi mi znamo šta to znači kada nam je baza podataka uredna, bar se nadam da većina ima predstavu, ali je činjenica da se malo u to ulaže i vremena, resursa, ljudi….

Moć segmentacije se najbolje iskusi kada imate čistu bazu, sa uredno prikupljenim svim podacima kupaca, jer samo tada možete besprekorno i matematički precizno targetirati vaše kupce.

Iako segmentne grupe, u zavisnosti od delatnosti, mogu da idu u nedogled, jer prikupljamo, jel’te, previše podataka, u ovom tekstu vam izdvajam 4 grupe/tipa podataka koje svi možete odmah da primenite tj. izdvojite.

 

1. korak:

Koju grupu kupaca targetirate?

  • Postojeći (aktivni) kupci;
  • Novi kupci;
  • “Uspavani” kupci (koji nisu dugo kupili).

Od izuzetne važnosti je grupa kupaca, budući da ista određuje nešto mnogo vrednije – stepen aktivnosti kupca. Ovo znači da se u zavisnosti od statusa naloga kupca mora prilagoditi ponuda, između ostalog.

Drugim rečima, ne možete poslati istu ponudu kupcu koji je kupio juče i onome koji nije kupio kod vas već 60 dana. Sve se razlikuje: ponuda, frekvencija kupovine, benefit…

Takođe, opet u zavisnosti od delatnosti iz koje dolazite, drugačije se definise “uspavanost” kupaca. A što pre saznate koji je to interval kada vaš aktivni kupac prelazi u uspavane, tim bolje po vas.

 

2. korak:

Ko su vaši kupci?

  • Roditelji?
  • Đaci ili studenti?
  • Odrasli bez dece?
  • Penzioneri?

Kao što sam na početku rekao da je jednostavno zamisliti idealnan scenario, njemu treba da težimo, ali u praksi moramo da se služimo sa onim podacima koje imamo. Nemojte da se obeshrabrite lako, jer čak i ovakvi podaci vam mogu reći mnogo o vašim kupcima. Često i više nego što možemo u ovom trenutku da obradimo.

Ukoliko znate kome se obraćate, ne samo što možete da prilagodite ponudu (što je obavezno), već ćete iste targetovati na drugim društvenim mrežama, igricama, kao i na TV-u.

Za pojedine od navedenih grupa kupaca, ukoliko dodate skriveni sastojak – emociju – dešava se neverovatna promena.

 

3. korak:

Kada šaljete kampanje i u kom intezitetu?

  • Da li vam je letnja/zimska sezona važna?
  • Koliko kupovina nedeljno ili mesečno očekujete od prosečnog kupca?

Važnih pitanja je pregršt. Prilagođavanje ponude i akcije sa periodom godine u kojem se nalazite je jedno od njih.

Takođe, za vas kao ecommerce menadžere i kompaniju je važno da znate ko su vam kupci koji kupuju češće. Drugim rečima, koji kupci vam ukazuju svoje poverenje više puta u toku nedelje ili meseca. Sa ovim podatkom možete da kreirate akcije samo za one kupce koji su već dobri za vašu kompaniju, pa možete da se potrudite da to tako i ostane.

 

4. korak:

Kom polu se obraćate na kojoj lokaciji?

  • Koji pol targetirate sa kojim proizvodima?
  • U kojoj meri lokacija ima udela i veze sa izborom asortimana robe?

Kakve veze imaju pol i lokacija sa asortimanom robe? Verovali ili ne, velike.

Jednostavno, ne prodaje se sve svuda. Muškarci u Beogradu su različiti (po potrebama) od muškaraca iz provincije, na primer. Bilo da je u pitanju moda, nega ili nešto treće, svuda se razlike ističu.

Da li ste znali da veliki broj prodavnica iz sveta kozmetike, mode, pa čak i namirnica, ne drže isti asortiman proizvoda u velikim i malim gradovima?

 

Zaključak

Udruživanjem svih navedenih interesnih grupa sa adekvatnim targetiranjem i izborom proizvoda, uz dodavanje skrivenog začina – emocije, kao i možda po nekog benefita, napravićete veoma moćan prodajni alat.

Upotrebna vrednost segmentacije iz ovakvog načina rada je nemerljiva i izuzetno vredna. Bilo da pričamo o online ili offline poslovanju, princip je isti.

Jedno je sigurno: Želimo više da prodamo, a da kupci koji potroše više, budu srećni što su to uradili kod nas i da se vrate ponovo i to češće nego što im je navika. Znate šta kupuju, šta žele a nisu kupili, znate i nakve su im navike, kupovna moć… i šta vam je činiti?