Šta su skice i zašto ih je preporučljivo koristiti?

Skice

Ukoliko ste nekada radili izradu dizajna sajta, redizajn sajta ili ste bili u timu koji je imao ovakve ili slične zadatke, moguće je da ste se već susreli sa terminom skica (*eng. Wireframes).

Ukoliko ipak to nije bio slučaj, ovo je idealna prilika da obradimo ovaj termin, kao i prednosti korišćenja istih, sa ciljem da uštedite dragoceno vreme, ali i reagujete blagovremeno u procesu razvoja.

 

Šta je skica ili wireframe?

Skice prikazuju (potencijalni) raspored elemenata u vašoj online prodavnici, sajtu ili aplikaciji. One su vrlo važan alat u procesu dizajna, redizajna ili izrade bilo da izrađujete online prodavnicu, aplikaciju ili redizajnirate deo sajta (npr. Checkout proces, Product page ili nešto treće…).

Korišćenje skica vam omogućava da planirate i organizujete sadržaj vašeg sajta na najbolji mogući način sa ciljem unapređenja korisničkog iskustva i konverzije. One vam pomažu da se fokusirate na raspored važnih elemenata na stranicama, kao što su navigacija sajta, proizvodi, kategorije, proces plaćanja, odredišne stranice, baneri…

Izrada skice projekta, pre samog redizajna, može vam pomoći da bolje razumete kako treba da izgleda vaš novi sajt, što može da vam uštedi vreme i novac kasnije u procesu dizajna.

 

Skice su sa nama veoma dugo

Istorija korišćenja skica je mnogo duža od interneta i koriste se u mnogim industrijama, kao i u svakodnevnom životu.

Bilo da ste hteli da reorganizujete životni prostor, opremite stan drugačije ili pak (kao ja) napravite kuhinju po meri, skice su bile od velike pomoći.

Meni su pomogle da shvatim šta želim, a šta ne, a kasnije i majstoru da sa svoje strane vidi šta je potrebno da uradi kako bi se posao uradio na najbolji način.

 

“Obične” ili “High Fidelity” skice

U prvoj fazi izrade, skice ne moraju da sadrže detalje kao što su boje i slike. “High Fidelity wireframes” su unapređena verzija skica, koja sadrži sve elemente internet prezentacije (slike, boje, određeni font…), čak današnje verzije mogu biti dinamičke, sa uključenim dinamičkim/kliktabilnim delovima, koje nam na verodostojan način prikazuju kakvo će biti korisničko iskustvo na samom sajtu, a pogotovo u procesu kupovine.

Pored toga, wireframes mogu da budu izuzetno korisni i za komunikaciju sa vašim dizajnerom ili programerom. Oni pružaju jasnu sliku o tome kako treba da izgleda vaš novi sajt, a takođe mogu pomoći da se izbegnu nesporazumi i greške u procesu dizajna i programiranja.

 

Pre svega – domaći zadatak

Ukoliko razmišljate o redizajnu sajta, delu sajta i/ili aplikacije, predlažem vam da uradite jednu sveobuhvatnu analizu aktivnosti i navika vaših kupaca sa ciljem da što više problema ili nedostataka pokrijete u ovom projektu, a da dodatno istaknete dobre prakse na koje su vaši posetioci i kupci navikli.

Naime u okviru Google Analytics alata možete pronaći širok spektar podataka koji vam mogu biti od izuzetne koristi prilikom redizajniranja korisničkog iskustva.

Na primer, između ostalog možete da saznate da vam veliki broj poseta dolazi sa mobilnih uređaja, ali isto tako da je konverzija mnogo lošija na mobilnim u poređenju sa desktop uređajima. Na neke od ovih izazova možete uticati i kroz dizajn, a od izuzetnog značaja je da to inkorporirate u novi dizajn.

 

Prednosti korišćenja wireframes-a?

  • Ušteda vremena;
  • Ušteda novca;
  • Olakšava komunikaciju;
  • Transparentni pravac razvoja;
  • Minimalizuje greške u dizajnu i programiranju.

 

Zaključak

Ukoliko nikada niste koristili skice, predlažem vam da to uradete prvom narednom prilikom. Ne samo da ćete sagledati projekat na više načina, već ćete pre samog kodiranja, obraditi sve potencijalne rizike i eventualne greške.

Ukoliko budete u mogućnosti, moj predlog je da odmah krenete sa “High Fidelity” skicama, jer verodostojno oslikavaju i prikazuju vaš projekat.