Šta predstavlja “structured data” i čemu služi?

structured data

 

Da li ste čuli za “Strukturirane podatke” (eng. structured data)? Šta ovi podaci mogu da unaprede i da li utiču na SEO sajta?

Šta je “structured data” i čemu služi?

Strukturirani podaci (eng. structured data) predstavljaju deo koda u specifičnom formatu, napisan na takav način da ga pretraživači razumeju. Pretraživači čitaju kod i koriste ga za kreiranje “Rich snippets”.

Zamislite da imate sajt sa velikom količinom recepata. Ukoliko code sajta prilagodite stukturiranim podacima, Google rezultati će upravo vaše recepte prikazati mnogo lepše i privlačnije od konkurentskih (ukoliko to oni već nisu uradili).

Pored naslova recepta, možete da postavite fotografiju, reviews ocene, vreme koje je potrebno za pripremu navedenog recepta, kao i eventualno broj kalorija, ali i sadržaj koje jelo ima. Prelepo i ukusno 🙂

Poledajte da to sada izgleda.:

Postoji više vrsta ili tipova strikturiranih podataka i oni su uvek u formi code-a.

Postoje stukturirani podaci za:

  • Articles
  • Books
  • courses
  • Events
  • Fact check
  • Local Businesses
  • Job Postings
  • Podcasts
  • Reviews
  • Recipes
  • TV and movies
  • Videos

Napomena: Google ne mora da prikaže i kreira “rich snippets” za vaše proizvode, knjige ili recepte iako ste ih implementirali. Nema garancija. Sve što treba i možete da uradite jeste da implementirate code i nadate se da će ga Google preuzeti i primeniti.

Šta mogu da uradim sa strukturianim podacima?

Sa strukturiranim podacima možete da “komunicirate” sa sajtovima za pretragu. Možete da mu sugerišete koje sastojke jela želite da prikaže u “rich snippets” u okviru vašeg recepta, zatim koliko je vremena potrebno da se pripremi jelo sa recepta, kao i koliko kalorija jelo sadrži. Google će odmah moći da preuzme date podatke, pa kasnije će da odluči da lI će I kada iste koristiti.

“Structured data” predstavljaju alat koji možete koristiti da “prenesete” Google pretrazi detaljne informacije u vezi svake strane/proizvoda na vašem sajtu, ali na način na koji će da vas razume. Statistički gledano ljudi su navikli na “rich snippets”, poklanjaju im više pažnje i klikova.

Da li ste čuli za Schema.org?

Pretraživači su razvili zajednički projekat – schema.org – gde možete da pronađete codove za “structured data” u formi koja je podržana od strane pretraživača.

Kao što već pretpostavljate schema.org predstavlja bazu raspoloživih “structured data” kodova i uputstava za korišćenje. Tako na primer ukoliko imate online prodavnicu, pronaćićete code koji odgovara e-commerce artiklima, kao i informacije na koji način code da implentirate i prikagodite svojim potrebama i/ili raspoloživim informacijama proizvoda.

Schema.org je baza kodnih formata koje razumeju veliki pretraživači. Naći ćete primeere kako izgleda code. Postoje i drugi oblici strukturiranih podataka, na primer Open Graph koje koristi Facebook i Twitter cards koje koristi kompanija Twitter.

Zašto je “structured data” važna za SEO?

Da, “structured data” je važna za SEO, iz razloga što olakšava Google-u i ostalim pretraživačima preuzimanje relevantnih informacija i vezi svake strane ili proizvoda

Google mora da sazna šta od informacija će stranica prikazati u rezultatima pretrage. Korišćenje strukturiranih podataka (*eng. structured data) je poput razgovora sa Google-om, u kome se Google-u govori o čemu je vaša stranica. To će vam pomoći i u vezi rangiranja.

Pored toga, “structured data” imaju za cilj da promene tj. unaprede način na koji će izgledati vaš sajt i njegove stranice u rezultatima pretrage. Cilj do koga želimo da dođemo jeste da se u svakoj pojedinačnom rezultatu pretrage pojavi više informacija. Više konkretnih informacija. I to će povećati verovatnoću da će potencijalni klijent kliknuti na dobijete rezultate. Više klikova će na kraju dovesti do još većeg rangiranja!

Zašto mi se “Rich Snippets” ne prikazuju?

Postoji nekoliko razloga zašto ili zbog čeka vam se implementirani “rich snippets” ne prikazuju u Google pretrazi – iako ste implementirali code.

A navodimo moguće razloge:

– obeleženi “structured data” nisu reprezentativni odnosno nisu u skladu sa stranicom ili su potencijalno pogrešni

– obeleženi “structured data” su pogrešni odnosno čak testing tool nije uspeo da ih preuzme

– obeleženi “structured data” sadržaj je sakriven od korisnika

– sajt ima samo nekoliko stranica ili samo nekoliko stranica sa postavljenim “structured data” sadržajem pa Google Rich Snippets sistem ga nije uspeo preuzeti

– nije prošlo dovoljno vremena od trenutka implementacije (potrebno je od 4 do 12 nedelja)

– Google je odlučio da ne iskoristi “structured data”

 

 

Ukoliko do sada niste, takođe vam predlažemo da pročitate naš tekst na temu “Rich snippets”-a:

Kako “dobiti” zvezde u rezultatima pretrage?