Ovoga puta želimo da vam skrenemo pažnju na jednu od onih opcija koje sa sobom (do)nose mnogo više od onoga što je oku vidljivo.
Da li možete da pogodite o čemu se radi? Slažem se da vam treba više informacija, pa idemo redom…
Primera radi, posetite omiljenu online prodavnicu i vidite proizvod koji ste dugo čekali, ali u tom trenutku nemate vremena da kompletirate kupovinu. U tom trenutku, na većini e-commerce sajtova, imaćete mogućnost da navedene omiljene proizvode stavite na listu želja, koristeći integrisanu istoimenu opciju koja se nalazi na samoj strani proizvoda.
“Lista želja” korisniku pomaže da sačuva artikle koji mu se sviđaju odnosno koje želi naknadno da kupi, a isto tako svaku listu pojedinačno može podeliti sa određenom osobom ili više osoba.
Šta je lista želja?
“Lista želja” je opcija koja omogućava online kupcima da kreiraju kolekcije proizvoda koje žele da kupe i sačuvaju ih u svom korisničkom nalogu.
One su obostrano korisne: daju korisnicima jednostavan način da sačuvaju proizvod ili uslugu, a i pomažu trgovcima da izmere interesovanje proizvoda izvan prodaje.
Zašto su liste želja važna opcija?
Pored očigledne koristi od poboljšanja kupovnog i korisničkog iskustva, liste želja imaju moć da obezbede mnogo dublju, stratešku vrednost za online prodavce.
Za klijente, lista želja daje mogućnost da stavke „za kasnije“ mogu da sačuvaju ako u tom trenutku ne mogu kompletirati kupovinu, a zatim ih brzo pronaći po potrebi.
Za prodavce, ova opcija može da stvori ogromnu vrednost, a pogotovo za one koji žele da unaprede kupovno i korisničko iskustvo.
Internet prodavnice su svoje liste želja unapredile na taj način da one mogu poslužiti i kao “Lista želja” za poklone za venčanja ili druge slične prigode.
Potencijal ove opcije
I. Liste želja stvaraju pregled načina razmišljanja vaših pojedinačnih klijenata. Mišljenja sam da je lista želja jednog klijenta previše specifična da bi vam pružila mnogo uvida. Na prvi pogled, ona je sastavljena da zadovolji specifične potrebe jedne osobe. Međutim, ukoliko stavite podatke od više hiljada lista želja u detaljniju analizu, pojavljuje se niz različitih vrednih podataka:
- Možete da identifikujete trendove i optimizujete svoju taktiku prodaje;
- Možete da izmerite efikasnost vaših pratećih e-mail marketinških kampanja, a zatim da izdvojite taktike koje daju najbolje rezultate;
- Možete da analizirate podatke kako biste videli koje stavke vaši kupci “čuvaju za kasnije”, a koje stvari zapravo kupuju.
II. Liste želja pružaju uvid u svet klijenta. Ovi podaci mogu pomoći online trgovcima da obogate svoje strategije, uspostave dublju vezu sa klijentima kreirajući im kampanje koje ih interesuju i na kraju, povećaju prodaju.
III. Liste želja vam mogu pomoći da se bavite proizvodima koji trenutno nisu u ponudi. Ponudite klijentima da sačuvaju proizvod na njihovim listama želja, a vi ćete ih putem maila obavestiti kada se vrate u ponudu.
IV. Liste želja su odličan način da upozorite kupce na prodaju. Obaveštavanje vaših klijenata da su artikli u njihovoj listi želja trenutno na akciji je odlična taktika da ih ubedite da završe kupovinu u kratkom roku. Ova opcija se može koristiti u kombinačiji sa brojačem.
Mišljenje autora
Liste želja su važne za mnoge ljude iz više različitih razloga. Kao što smo već pomenuli, one su odlične za kompanije, jer mogu da im daju vredan uvid u ponašanje kupaca, ali su istovremeno praktične i za kupce.
Uspešan eCommerce biznis, koji ima snažno razumevanje svoje ciljne publike, često koristi pojedinačnog kupca za “fine tuning” svojih marketinških kampanja.
Liste želja predstavljaju interes klijenta za proizvod ili uslugu, bez neposredne namere za kupovinu. Kao jasan pokazatelj onoga što kupci žele u ovom trenutku, liste želja takođe mogu pružiti jedinstven uvid u svet korisnika, snove i želje.
Da li imate svoju listu želja?