Šta je web magacin i zašto ga preporučujemo?

web magacin

Za početak, kako bi bolje razumeli online prodaju, možemo je uporediti sa offline prodajom.

Ukoliko bi želeli da napravimo najosnovnije poređenje, to bi izgledalo ovako. U offline-u imamo fizičku lokaciju/prodavnicu, proizvode/usluge, načine plaćanja i dostavu. Dok, sa druge starane, u online-u imamo e-commerce shop, odnosno web lokaciju, proizvode/usluge, načine plaćanja i dostavu. Slično, zar ne?

Ovoga puta ćemo se skoncentrisati na jedan od navedenih segmenata – asortiman, odnosno web magacin, sa ciljem da malo podrobnije objasnimo ovaj segment od izuzetnog značaja za online poslovanje.

Web magacin predstavlja Vaš asortiman, proizvode/usluge koje prodajete – žilu kucavicu svakog eCommerce projekta.

Lepo je zamišljati i planirati idealan scenario, ali je uvek potrebno da pokušate da unapredite trenutnu situaciju bez ugrožavanja poslovanja ili trenutnih kampanja.

Ukoliko imate online shop, idealan scenario jeste da imate web magacin čiji je asortiman spojen isključivo i jedino na Vašu online prodavnicu. Drugim rečima, web magacin za online prodaju je odvojen od magacina za offline prodaju i tada retko ima prostora za greške.

Drugi scenario jeste da webshop koristi isti magacin kao i maloprodajni objekti, što često ume da napravi problem. U ovom scenariju je potrebno smanjiti vreme osvežavanja asortimana na što je moguće manje vreme.

Da li ste nekad imali neprijatno iskustvo da online kupite artikal koji nije na stanju ili dobijete pogrešni artikal na kućnu adresu?

To je upravo ono što želimo da izbegnemo!

Naime, u pitanju je scenario gde kupac plaća za artikal koji nemate na stanju. Takođe, drugi deo ovog scenarija jeste da kupac dobija pogrešan proizvod.

Bilo kako bilo, svi navedeni scenariji mogu napraviti problem kupcu i Vama, ali ono što je još važnije, ovakve situacije veoma štete imidžu prodavnice i brenda.

Primeri iz prakse #1

Zamislite akciju da svi korisnici na *teritoriji Vašeg grada koji su ubacili klimu u korpu, a nisu izvršili plaćanje, dobiju e-mail da ukoliko transakciju završe *danas do 12h i plaćanje izvrše *karticom online, proizvod dobijaju U TOKU DANA!

Zbog prirode akcije, ovakve i slične kampanje mogu imati ograničenja u načinu plaćanja, lokaciji, vremenskim ograničenjima i drugim aspektima, kako bi bilo moguće ispoštovati kratke rokove. A web magacin će Vam pomoći da sve prođe u najboljem redu.

Primeri iz prakse #2

Zamislite online & offline akciju rasprodaje tehnike gde se prodaju poslednji komadi uređaja sa velikim popustom.

Posetite online prodavnicu, vidite uređaj sa odličnom cenom, kupite ga odmah i platite karticom online. U tom trenutku, u offline prodavnici Vaše kolege već pakuju upravo pomenuti poslednji komad uređaja drugom kupcu koji je fizički posetio prodavnicu i kupio navedeni artikal.

Bilo da imate svoj magacin ili se “kačite” direktno na dobavljača, vreme ažuriranja dostupnih artikala se mora smanjiti na što kraće moguće vreme, kako bi se smanjila mogućnost greške.

Unapređenja

Navedeno unapređenje predstavlja opciju koju je teže organizovati/implementirati, jer sa sobom povlači dodatna ulaganja.

Brzo ažuriranje dostupnih artikala na lageru i kreiranje web magacina su među prvim unapređenjima koja bi predložili, ukoliko je već nemate razvijeno, dok sa druge strane ovo je usluga koja potencijalno može dodatno da se naplati i/ili da posluži kao dodatan benefit u marketing akcijama. I to kakav benefit!

Ukoliko želite da unapredite Vaš servis sa, recimo, dodatnim uslugama i benifitima za kupca, kao što su isporuka kupljenih artikala istog dana (Same Day Delivery) ili Happy Hour Akcije, ovaj način skladištenja će Vam doneti preko potrebnu poslovnu higijenu u online magacin.

Zaključak

Potrebno je sagledati svoj biznis objektivno i obeležiti “slabe karike” u lancu poslovanja, kako bi se one mogle na vreme unaprediti.

Online prodaja iziskuje ulaganje u opcije sajta, koje imaju za cilj da tehnički i funkcionalno omoguće kupcima da osvoje i iskoriste popuste i na neki način poistovete offline i online iskustvo kupovine.

Nemojte da dođete u situaciju da Vas (nova) konkurencija nadmaši u Vašoj delatnosti, tamo gde ste Vi najjači.

Kredibilitet se teško stiče, a veoma lako gubi. Mislite o tome – češće.

 

*Tekst je inicijalno objavljen 21. aprila 2019. godine, osvežen je 15. avgusta 2023. godine.