Šta je važno znati prilikom izbora alata za Email marketing?

Email

Alat za email marketing (Newsletter) predstavlja jedan od retkih načina komunikacije sa vašim korisnicima i kupcima koji, bar za sada, nema (zakonskih ili nekih drugih) ograničenja – naravno pod pretpostavkom da niste kupili email bazu (!) ili da ste na bilo koji drugi način prijavili email adrese na vašu listu bez pristanka vlasnika iste.

Moramo da istaknemo činjenicu da su današnji alati za E-mail marketing značajno napredovali u odnosu na period od pre 3-5 godina. Logično, zar ne? Sa jedne strane to je očekivano, pa ipak je prošlo X godina. Ali sa druge strane, u kom smeru su mogli “toliko” da napreduju?

Nekada su to bili alati koji će za period od 10-20h (u zavisnosti od broja e-mailova) poslati celokupnoj bazi određenu poruku – i tačka. Danas – oni mogu da prate aktivnosti vaših kupaca, šalju drugačije sadržaje u zavisnosti od tipa kupca ili (ne)aktivnosti korisnika, kao i da pošalju kampanje određenog datuma, sata i minut,a itd. Dodatno, spajanjem *API-a izabranog alata sa bazom vašeg sajta i uz određeni IT support, možete ići još dublje i prilagoditi sadržaj Newsletter-a prema aktivnostima vašeg aktivnog kupca: iz koje kategorije je kupovao, koju kategoriju proizvoda i/ili proizvode gleda, ali ne kupuje i itd. Da li ste se, možda, susretali sa ovim funkcionalnostima kog nekog sajta?

Zadatak: Idite na Booking.com, registujte se, ulogujte se i posetite 2-3 vaša omiljena grada. To je sve. “Zamka” je postavljena i sve što je potrebno jeste da sačekate jutro 😉

Unapređenje Newsletter alata vodi ka uvođenju automatskih e-mail poruka, koje predstavljaju obaveštenja koja se šalju korisnicima u zavisnosti od aktivnosti koja je izvedena. To mogu biti potvrde za plaćanje, porudžbine, ali i razni reminderi i teaseri, kao na primer da imate robu u korpi koju niste poručili i slično.

Prema mnogim benchmark testovima, prosečan OpenRate Newsletter-a je između 3,5-4,5% u zavisnosti od delatnosti, ali i nivoa implementacije vašeg izabranog Newsletter alata. Radom na segmentaciji baze, odnosno na implementaciji API-a i slanju prilagođene poruke i ponude svakom korisniku, možete značajno da unapredite OpenRate vaših kampanja. Nama je to uspevalo na nekim kampanjama i preko 40%, pa čak i neverovatnih 50% (dobra ponuda, odličan “subject” začinjen sa pravim trenutkom slanja ponude – ili sve od navedenog).

U nastavku nekoliko predloga alata za email marketing koje smo testirali u poslednjih 8 meseci.

GetResponce
– Automazacija pravila slanja automatskih mailova
– Impresivna brzina slanja mailova

MailPlus
– Odlična lokalna podrška
– Vrhunska brzina slanja emailova
– Napredno povezivanje sa Internet prodavnicama

SendinBlue
– Odličan odnos cena i kvalitet
– Automazacija pravila slanja automatskih mailova
– Super lako drug & drop okruženje

CampaignFreak
– U toku je promotivni period, pa vredi pogledati alat
– Bez ograničenja na mesečnom nivou
– Dobar odnos cena/kvalitet

Amazon Simple Email Service
– Zahteva znanje za implemetaciju
– Povoljno, bez ograničenja