Šta je FoMo efekat i kako ga iskoristiti u prodajnim kampanjama?

FoMo

Dobro došli na naš najposećeniji, ali i omiljeni serijal “eCommerce za početnike”. Danas smo izdvojili veoma zanimljivu temu, koja objašnjava zašto kupujemo i ono što nam ne treba 🙂

Činjenica je da prodavci pribegavaju svim mogućim načinima, a možda danas više nego ikada, da vas “ubede” da pazarite – pa čak iako vam taj artikal ne treba.

Ima tu svega, ali ako malo zagrebete površinu, shvatite da tu ima malo više od običnog marketinga, dosađivanja ili neke treće strategije, već da je i psihologija umešala svoje prstiće.

Naime, danas vam pričamo o jednom takom efektu, u svetu poznatom pod nazivom FoMo. Mi ćemo danas obraditi ovu temu iz ugla marketinga, odnosno korišćenja ovakvih tehnika za prodaju.

 

Šta je FoMo efekat?

FoMo (*eng. Fear Of Missing Out) predstavlja efekat straha od propuštanja neke akcije, ponude ili aranžmana.

Primenu ovoga možete pronaći u bukvalno svakoj delatnosti, a u zavisnosti od načina isticanja i predstavljanja, može se videti u par različitih modela:

 

Vremenski

Vremenska ograničenja se, kao što i sam naziv kaže, vezuju za trajanje akcije i prodavci vam svesno ističu do kada možete kupiti neke artikle po nižoj, akcijskoj ceni.

Na ovaj način, pa čak i da vam artikal nije potreban, stvara se osećaj da ipak trebate da kupite navedeni artikal s obzirom da je cena artaktivna još neko vreme.

Predlažem da postavljeni vremenski interval bude kraći, kako bi kupcima dodatno umanjio vreme neodlučnosti.

 

Isticanje u online svetu je često označeno sa brojačem koji odbrojava vreme do kraja akcije, a može da se nađe na sajtu, newsletter-u ili čak i na pojedinačnim proizvodima. Što se offline prodavnica tiče, tu smo svi videli voblere ili male štrčeće reklame koje pokušavaju da vam skrenu pažnju sa npr. trajanjem ponude, a sve češće u prodavnicama koje imaju elektronsko prikazivanje cena, umesto voblera cena je crvene boje i na njoj je istaknuto trajanje akcije.

 

Isticanje poslednjih komada

Sa ovim primerom ste se sigurno susreli u offline prodavnicama, a sada se uspešno primenjuje i u online-u.

Artikli kojih imate malo na stanju, mogu da posluže u ovoj kampanji, tj. koristeći ove akcije možete i njih prodati.

Takvi artikli se dodatno ističu uz informaciju da je to poslednji par ili da na stanju imate nekoliko komada, sa ciljem da potencijalnim mušterijama stavite do znanja da ukoliko se ne odluče brzo, mogu da propuste odličnu ponudu. Ne uvek, ali često ovakve akcije prate i značajni popusti.

 

Zaključak

Korišćenjem ovakvih akcija možete na jednostavan način da aktivirate kupce koji posećuju vašu internet prodavnicu. Pored toga, za ovakve akcije nije potrebno da radite edukaciju, jer su veoma jednostavne, a što je još važnije kupci su upoznati sa istim.

Preporučeno je da se ovakve aktivnosti organizuju tokom cele godine, kada vam to mogućnosti dozvole, a idealno je koristiti ovakve akcije i za artikle kojih imate manje na stanju (poslednji komadi) ili stare modele od proteklih godina.

Iskoristite sva moguća sredstva i načine da dodatno zainteresujete kupce!