Iako su sa jedne strane “old school” opcija, kuponi predstavljaju jednu od onih funkcionalnosti, koje imaju nekoliko skrivenih prednosti.
U tekstu “Upoznajte jedan od najefektivnijih načina za spajanje online i offline prodaje” možete se informisati o osnovama kupona, a ovoga puta idemo i korak dalje.
Praćenje aktivnosti i rezultata
Nedavno sam iskoristio još jednu priliku da testiram kupon kodove za različite kampanje i tipove saradnji. Ono što je važno napomenuti jeste da smo uz korišćenje kupona, uspeli da izmerimo vrednost nekoliko različitih saradnji, opravdamo ulaganja za različite kanale komunikacije i dobijemo uvid koji tip saradnje nije dao zadovoljavajuće rezultate.
Brending, awareness i reach su nesumnjivo važne metrike, ali istima ne možemo uvek da opravdamo uložen novac, zar ne?
Ovde nam upravo kuponi mogu pomoći.
Kreirajte jednostavan KUPON KOD
Kreirajte super jednostavne kupon kodove za svakog influensera, kampanju ili kanal komunikacije pojedinačno, koji će svaki od njih promovisati, a nakon kampanje ćete konačno moći da izračunate isplativost uloženog novca po svakom od navedenih.
Pod pretpostavkom da će kolege dobro razmisliti o strategiji, tajmingu, ciljnoj publici za svaku izabranu saradnju, kao i o preferiranom kanalu promocije, potrudite se vam navedeni kupon kod ne bude u formatu “GHFWQ273749581” jer će biti praktično (ali i teorijski) nemoguće isti zapamtiti.
Uvežite offline i online
Preporuka je da, ukoliko imate i offline prodavnice, i njih ulključite u kampanju. Naime, analizom smo utvrdili da postoji ne tako mali broj ljudi koji vidi vašu reklamu online, a iskoristi popust, odnosno kupon code offline. Ova informacija zavisi od mnogo faktora, delatnosti, s tim da je istu potrebno testirati.
Ali, ono što smo takođe otkrili, a što nas je iznenadilo, jeste da veliki procenat kupaca poseti radnju, kupi, ali ne iskoristi kupon kod!? Jedan od mogućih scenarija jeste da je vaša kampanja kupca privukla u prodavnicu, ali jednostavno nije mu se svidelo ništa od artkala sa trenutne akcije, pa je kupac kupio ono što mu je odgovaralo.
Danas, kao što je kod svih nas slučaj, najvažnije je vreme. Ušteda jeste važna, ali vreme je važnije.
Rezultati
Priprema za ovaj segment je, u najmanju ruku, opsežna. Naime pored očiglednog postavljanja i aktiviranje sistema za administraciju kodova, postoji i podešavanje Google Analytics naloga koji treba da isprati sve transakcije. Predlažemo da kreirate faze izgradnje automatskog sistema za generisanje i praćenje ovih izveštaja. Nije dobro po svaku cenu ručno popunjavati nepregledne excel tablice, samo da bismo ispoštovali proceduru.
Na vama je koliko duboko želite da idete u praćenju rezultata. Pokušajte da budete realni u proceni, jer nije cilj da se pretrpate sa analizama, pogotovo ukoliko nemate automatski sistem koji bi ovo mogao odmah da vam generiše.
Naš izveštaj za svaku (veću) kampanju ima 6 segmenata, a to su:
- Kuponi
Postavka sistema za praćenje aktivnosti generisanih kodova do trenutka kada možemo da prepoznamo broj iskorišćenih, ali i broj pokušanih a neiskorišćenih kupona. Od izuzetnog značaja su ovi podaci, jer ćete tek tada “progledati” i videti da li vam neke kampanje prave ili (samo) troše novac i resurse. - Rezultati prodaje
Kao i sve digitalne kampanje, a kuponi posebno, moraju imati sveobuhvatnu analizu u broju iskoriščenih kupona, ali i vrednosti za iste. Pomoću njih ćete dobiti tačne rezultate svake kampanje, saradnje i/ili promocije, samo je važno da postavite različite kupon kodove za sva navedena dešavanja, kako bi rezultate mogli da analizirate nakon kampanje. - Ukupni troškovi
Svaki od nabrojanih segmenata ima svoju vrednost kao jedna nezamenjiva karika u okviru kompanije. Pa tako i troškovi. Veoma važno je voditi ih transparentno i uvek kalkulisati sa rezultatima kampanje. S obzirom na činjenicu da u internet trgovini rezultate imamo, gotovo pa uživo, apelujemo na vas da iskoristite ove prednosti. - Google Analytics
Jedan od onih nezamenjivih alata u svetu digitala i internet prodaje je svakako Google Analytics. Obavezno pratite na dnevnom nivou rezultate sa svih plaćenih i organskih kanala sa ciljem da se izračuna isplativost ulaganja u iste, bilo da pričamo o novcu ili o vremenu. - Lead-ovi
Nije svaka kampanja prodajnog karaktera, iako to ne bi trebalo da kažemo u tekstu koji je u vezi kupona 🙂 ali je zaista tako. Pa čak i kod kampanja koje jesu prodajne, od izuzetne važnosti je da pratite broj novih leadova, jer možda je upravo to ona dodata vrednost (*eng. Added Value) koja vam može dati argument da nastavite sa kampanjom, koju bi verovatno uskoro ugasili. - Popusti
Poslednji na spisku, ali svakako ne manje vredan segment. Naime, danas je veoma teško (na pojedinim tršištima) da prodate nešto što nije na popustu. Tržišta kao što su naša, pa i čitava regija Balkana, su cenovno osetljiva (*eng. Price sensitive) i kupci su navikli da reaguju (kupuju) kada su takve kampanje. Iz tog razloga, ovo je korisno imati u okviru reporta, a to je informacija koliko od podatih artikala je prodato po punoj ceni, a koliko po popustu i koliko je isti iznosio.
Da li ste do sada pratili rezultate kampanja na ovaj način?
Veliki broj kompanija, ovakve i slične saradnje ili kampanje, su pratili sa manjim brojem ciljeva.
Uz korišćenje kodova, to se može uraditi veoma precizno. A, u zavisnosti od postavljenih ciljeva i tipa saradnje, možete dodatno optimizovati kampanje sa ciljem da dodatno prilagodite stilom i komunikacijom.
Neke kampanje mogu samo prividno izgledati da su loše, ali ukoliko generišu veliki broj leadova, možda i nisu za gašenje. Sa druge strane, postoje kampanje koje su prividno odlične, dok ne shvatite da ste potrošili novac na kupce koji kupuju isključivo na rasprodajama i/ili kada su cene toliko niske, da vam nije isplativo da se oglašavate.
Činjenica je da je veoma teško imati sve odjednom, pozitivne rezultate, kupce koji kupuju po punoj ceni, veliki procenat kupaca koji se vraća u vašu prodavnicu… ali, važno je da postepeno uvodite dodatna unapređenja i podižete lestvicu gde i kad je to moguće, sa ciljem da u nekoj od narednih faza možete da ispratite što više rezultata, ali i da iste iskoristite da se dodatno unapredite.
Prednosti korišćenja kodova:
- Praćenje rezultata sa različitih izvora;
- Spajanje offline i online kanala;
- Praćenje broja pokušanih i iskorišćenih kupona.
Nedostaci korišćenja kodova:
- Mali procenat iskorišćenja;
- Spora edukacija ili kupci kod nas nemaju naviku da koriste kupone*.
*Osim ukoliko ih od početka niste edukovali na tu temu
Kako da koriste kupone više?
Ukoliko želite da vam ovaj način davanja benefita zaživi, onda se potrudite da vaše kupce edukujete u tom smeru.
Kupon kodovi mogu biti odličan način da nekome čestitate rođendan ili ga nagradite za vernost.
Nebo jeste granica, ali za kupone vam je neophodan dobar termin i sistem koji će moći da obradi određeni broj različitih scenarija davanja popusta, koji kasnije kolege iz marketinga mogu koristiti čak i u automatskim kampanjama.
Zaključak
Ljudi koji su zaposleni u internet prodaji, performans marketingu i digitalu u širem smislu te reči, imaju nepopravljivu potrebu da sve mere. Pogotovo kada se misli na ulaganje u advertising ili bilo koji drugi način promocije, odmah se sprema ROAS tablica, koja ima za cilj da nas demantuje ili da nam da dodatne argumente da nastavimo/obustavimo saradnju.
Naravno, nije sve u prodaji, to svakako treba podvući. Ali, sa druge strane, saradnja mora imati “win-win” rezultat, jer ona saradnja koja odgovara samo jednoj strani vrlo brzo će se i okončati.
Iskoristite kupon kodove da dobijete dodatan argument kako bi testirali saradnje za koje smatrate da su od velike važnosti.