Online klađenje kao elektronska trgovina

Online klađenje

Uporedo sa početkom nove sezone “Liga petice”, a svakako pod utiskom završenog evropskog prvenstva u fudbalu i Kopa Amerika, obrađujemo jednu od omiljenih tema svih ljubitelja fudbala, sportske prognoze i oglašavanja.

Bilo da volite neku od ovih stvari ili se samo bavite istom, a želite da znate na koji način sve to funkcioniše, nastavite da čitate ovaj tekst.

S obzirom na samu prirodu delatnosti, ona sa sobom nosi niz ograničenja i procedura, a neke od njih ćemo u nastavku objasniti.

 

Zakon i licence

Licenca za priređivanje igara na sreću i sportskog klađenja ne uključuje i dozvolu za oglašavanje istog.

Drugim rečima, kada dobijete dozvolu za priređivanje igara iz ove delatnosti, tek nakon toga možete da aplicirate za dozvolu za oglašavanje.

To su dve odvojene dozvole, a obe prati veoma detaljna i rigorozna procedura.

Mi ćemo u ovom tekstu obrađivati online proceduru, u zavisnosti od kanala oglašavanja.

 

Oglašavanje kladioničarskog sadržaja na Google Ads

Kompanija Google je dozvolila priređivačima igara na sreću i sportskog klađenja da se oglašavaju, ali samo onima koji prođu striktnu proceduru verifikacije.

Naime, ukoliko želite da se oglašavanje putem Google-a, prvi uslov je da pružite dokaze da ste dobili licencu za pružanje navedenih usluga od nadležne institucije u zemlji za čije tržište ste aplicirali.

Dozvola za rad nije isto što i dozvola za oglašavanje

Na primer, ukoliko poslujete u EU, dozvola za rad u Mađarskoj vam ne daje pravo i/ili dozvolu da se oglašavate u Hrvatskoj.

Na svakom tržištu je tačno definisano šta možete, a šta ne možete da koristite od opcija u oglašavanju, a o ograničenjima ćemo pričati u nekim drugim tekstovima na ovu temu.

Takođe, licence za oglašavanje betting sadržaja su dozvoljene za priređivače i operatere na sledećim tržištima: Austrija, Australija, Belgija, Brazil, Bugarska, Kolumbija, Hrvatska, Češka, Danska, Nemačka, Francuska, Grčka, Mađarska, Irska, Indija, Japan, Kenija, Litvanija, Meksiko, Holandija, Nigerija, Peru, Portugal, Rumunija, Srbija, Slovačka, Španija, Švajcarska, Južna Afrika, Južna Koreja, Švedska, Velika Britanija, USA.

 

Online klađenje preko Android & iOS aplikacija?

Iako ste se navikli da sve ili većina kladionica imaju svoje Android aplikacije, činjenica je da ste iste preuzimali sa sajtova samih kladionica. Zašto nisu na Google Play store-u?

Kompanija Google je do prošle godine dozvoljavala priređivačima online kladionica iz samo četiri zemlje da postave svoje betting aplikacije na Google Play store. To se konačno promenilo, pa je navedena lista povećana, ali i dalje na istoj nema Srbije.

Trenutna lista zemalja glasi: Australija, Belgija, Brazil, Kanada, Kolumbija, Danska, Finska, Francuska, Nemačka, Irska, Japan, Meksiko, Novi Zeland, Norveška, Rumunija, Španija, Švedska, Velika Britanija i USA.

Što se betting aplikacija na iOS-u tiče, na AppStore-u nema ograničenja sa postavljanjem betting aplikacija kao kod Google Play-a.

Takođe, betting aplikacije su dozvoljene i na Huawei AppGallery, što preporučujemo obzirom na značajan broj Huawei i Honor modela telena na našem tržištu.

 

Oglašavanje kladioničarskog sadržaja na Facebook i Instagram Ads

Facebook je kreirao još zahtevniji proces za dobijanje dozvole za oglašavanje.

Početak procesa se započinje popunjavanjem dokumentacije koja se razlikuje u zavisnosti od tržišta za koje tražite dozvolu za oglašavanje:

  • Upitnik
  • Dodatak

Nakon dobijanja licence za oglašavanje kladioničarskog sadržaja, da bi počeli sa oglašavanjem morate proći još nekoliko procedura.

A u ovom procesu, kompanija Facebook vam može tražiti i dodatno pravno mišljenje nezavisne advokatske kancelarije sa tržišta za koje tražite dozvolu za oglašavanje, ali i tražiti pisane potvrde od izdavaoca dozvole za pružanje navedenih usluga, što u većini slučajeva znači Ministarstvo finansija.

 

Oglašavanje kladioničarskog sadržaja na YouTube

Bez obzira što imate betting licencu i dozvolu za oglašavanje navedenog sadržaja putem Google Ads mreže, morate dobiti dodatnu dozvolu i za promociju betting sadržaja na YouTube-u.

Iako je ovo formalnost, kako bi smanjili kašnjenje kampanja ili eventualne “ne daj Bože” probleme tokom kampanje, predlažem da kontaktirate vaš Google support i konsultujte ih u vezi ovoga.

 

Mišljenje autora

Online klađenje predstavlja jedan veliki deo kolača domaćeg, ali i svetskog ecommerce sektora, pa ćemo mu, samim tim, u narednom periodu kroz razne teme i edukativne tekstove dati na značaju.

Saznaćete kako možete ove stavke iskoristiti u svom poslu, ukoliko se bavite ovom delatnošću, kao i na koji način ste kao korisnik društvenih mreža targetirani.

 

Napomena:

Ovaj tekst nije promovisan od strane bilo kog priređivača igara na sreću i ima isključivo edukativni karakter.

Po važećem Zakonu o Igrama na sreću Republike Srbije, klađenje nije dozvoljeno osobama mlađim od 18. godina.