Ne igrajte se gluvih telefona i koristite pravi kanal komunikacije, ali pazite na ograničenja!

Gluvi telefoni

Cilj svake kompanije jeste da olakša komunikaciju sa svojim klijentima, kako bi bez obzira na okolnosti, kupac osetio vrhunsko korisničko iskustvo.

Komunikacija i konstantan kontakt sa kupcima je od izuzetnog značaja, bilo da je u pitanju komunikacija u domenu korisničke podrške, prodaje, reklamacije ili oglašavanja.

U kanale komunikacije brojimo sve one kanale koji nam omogućavaju kontakt sa našim korisnicima, bilo da su plaćeni ili besplatni. Cilj svake kompanije jeste da olakša komunikaciju sa svojim klijentima, kako bi, bez obzira na okolnosti, kupac osetio vrhunsko korisničko iskustvo.

Važno je definisati koji se kanali komunikacije koristi u kojoj situaciji, kao i na koji način.

KANALI KOMUNIKACIJE

Email

Kao jednog od najzastupljenijih kanala komunikacije i ne treba puno predstavljati. Umesto toga, ponudićemo Vam detalne informacije “šta je važno znati prilikom izbora alata za Email marketing?

LiveChat

Veoma je moguće da do sada niste pomislili koliko jedna, uslovno rečeno, mala opcija može da olakša online podršku i prodaju. Sada već standardna opcija, skoro pa svakog e-commerce web sajta je Live Chat. Više o ovoj opciji pročitajte u našem tekstu “(U)Potreba LiveChat-a u Internet prodaji“.

Inbox

Predstavlja kanal komunikacije u okviru vašeg sajta, recimo nešto nalik internom Messingeru ili kao što mu ime kaže Inbox-u. U zavisnosti od tipa sajta može da služi za jednosmernu komunikaciju, od vas ka korisniku, ali postoje slučajevi kada se može koristiti za dvosmernu. Neretko, ovaj kanal komunikacije može da služi za komunikaciju između korisnika sajta, ali i sa Korisničkom podrškom.

SMS

Kanal komunikacije koji je i dan danas veoma zastupljen. Poruke se dele na reklamne i servisne. Najveća, uslovno rečeno, mana ovog kanala komunikacije je dužina poruke – 160 karaktera maksimalno, a u taj broj moraju biti uključene odjavne informacije, bez korišćenja vizuala. Sa druge strane, najveće prednosti su OpenRate i niska cena. Ko to pa nije otvorio/pročitao SMS poruku? 😉

Viber & WhatsUp Instant Messaging

Ove dve opcije su uspele da nadomeste mane SMS bulk poruka, pa samim tim nemaju navedena ograničenja u vezi dužine poruka (do 1.000 karaktera) i omogućavaju slanje vizuala, kreiranje CTA button-a i slično. Sa druge strane imaju svoja ograničenja i ne dozvoljavaju svim delatnostima promociju na isti način.

Društvene mreže

U današnje vreme društvene mreže preuzimaju značajan deo komunikacije sa korisnicima, a naročito u domenu prodaje i korisničke podrške. A samim tim su neizostavan kanal u svakodnevnoj komunikaciji sa klijentima.

Push notifikacije

Ukoliko imate mobilne aplikacije ovaj kanal komunikacije se izdvaja kao jedan od veoma efektnih. Obzirom da već imaju instaliranu Vašu mobilnu aplikaciju, korisnici su prihvatili pravila korišćenja, ali i činjenicu da s vremena na vreme mogu dobiti marketing poruku.

Bot

Predstavljaju virtuelne asistente vaših usluga, programirane da se prilagode najkorišćenijim scenarijima ili pitanjima koja su specijalno pripremljena za potrebne vaših korisnika. Sami po sebi su idealni za virtuelnu korisničku podršku na društvenim medijima.

Telefon

Testiranje je pokazalo da ma koliko se mi trudili da kupcima ukažemo na mnogo brže i praktičnije načine komunikacije, postoji određeni procenat kupaca koji koristi telefonski poziv. Jedan korak vas deli od toga da saznate da li Vaši kupci žele ovaj nalin komunikacije – test 🙂

 

PLAĆENI KANALI KOMUNIKACIJE

Predstavljaju kanale komunikacije koji se plaćaju, bilo da su klasični oglasi, oglasi za video, oglasi na društvenim mrežama, eksternim sajtovima ili u okviru Gmail-a.

Pojedini od dole navedenih nam daju, u zavisnosti od naše delatnosti, mogućnost da detaljno targetiramo našeg kupca sa ciljem maksimiziranja učinka.

Google Ads

(Search, Display, GPA, YouTube…)

Facebook Ads

(Regular Ads, Instagram Ads, WhatUp Ads, Messenger Ads, Product Catalog…)

LinkedIN Ads

Da li ste znali da pojedine delatnosti imaju zakonska ograničenja, a neretko i zabrane, oglašavanja?

 

IZUZECI I OGRANIČENJA

Određene kompanije imaju (manje) značajna ograničenja u zavisnosti od delatnosti kojoj pripadaju. Drugim rečima, ne mogu sve kompanije (bez obzira na svoju veličinu) da koriste sve načine komunikacije i/ili oglašavanja.

Pod najvećim ograničenjima su kompanije iz sledećih delatnosti: medicina, farmacija, igre na sreću, proizvođači alhokoholnih pića, industrija duvana, sadržaji za odrasle… i drugi.

Takođe, postoje delatnosti kojima je u potpunosti zabranjeno oglašavanje, kao na primer: advokati, revizori, notari…

Ograničenja se regulišu zakonima one zemlje na čijem tržištu posluje kompanija, kao i mogućnostima koje Vam oglašivačka mreža pruža za određeno tržište odnosno delatnost.

 

Mišljenje autora

Želim da Vam skrenem pažnju i na neke druge, nove, kanale komunikacije ili oglašavanja. Testirajte i pronađite novu grupu potencijalnih kupaca, ali budite oprezni i obavezno prilagodite poruku i kreativu izabranom kanalu komunikacije.

Odlična prilika da se u Novu godinu uđe sa novim kanalom komunikacije 😉