Stekao sam utisak da je 2019. godina prošla mnogo brzo. Godina je, nekako, proletela. Ali, kažu da vreme leti kada je zanimljivo. I te kako je bilo!
S obzirom da je naše izdanje E-Commerce Kalendara preuzeto više od 1.000 puta, to je prava potvrda da ovo što radimo ima upotrebnu vrednost. I u narednoj godini ćemo nastojati da vam stečeno znanje i iskustvo prenesemo kroz tekstove i realne primere.
Samim tim, sada je pravo vreme da napravimo kratku retrospektivu protekle godine po pitanju sadržaja sajta i odgovora na pitanje: ”Šta vas je najviše (za)interesovalo u 2019. godini?”
Zakon i prava kupaca moraju da se poštuju
Protekla godina nam je donela velike promene u zakonskoj regulativi, kako na nivou Srbije, tako i Evrope. Pa s tim u vezi, tekst o GDPR regulativi i Zaštiti podataka o ličnosti je zasluženo ušao u TOP 5.
Više o GDPR regulativi za internet prodanice možete pročitati u tekstu “GDPR vodič za Internet prodavnice”.
Na koji način kupci mogu da plate prilikom online kupovine?
Pored toga, jedno od uvek aktuelnih tema jesu načini plaćanja. Ovaj tekst smo dopunili sa instant plaćanjem, što je svakako dodatno pojačalo interesovanje za ovu temu.
Tema koja će uskoro doživeti svoj drugi update, a i dalje svakodnevno privlači posetioce.
Koje sve načini plaćanja postoje kod nas, pročitajte u tekstu “Opcije (online) plaćanja u Srbiji i šta nas novo očekuje?”
Koja je ta opcija koja štedi novac i vreme, unapređuje oglašavanje?
Vest koja drži rekord u prosečnom vremenu za čitanje (a nije ni čudo s obzirom na dužinu iste) je “Vodič za merenje online konverzija”.
Jedna od prednosti digitalnog oglašavanja je u tome što merenjem konverzija, možete da izmerite kvalitet svakog oglasa, kanala komunikacije oglašavanja, objave ili pojedinačnog linka.
Pročitajte više o sigurno jednoj od najvažnijih stavki svakog ecommerce projekta u tekstu “Vodič za merenje online konverzija”.
Zašto je važna strategije za zadržavanje kupaca?
Test koji se nije slučajno našao na ovoj listi, a mišljenja sam da zaslužuje veću pažnju jeste zadržavanje postojećih kupaca.
Iako većina kompanija tradicionalno troši više novca na dovođenje novih kupaca, jer ih smatra bržim i efikasnijim načinom povećanja prihoda, zadržavanje klijenata često je brže i u proseku košta od pet do sedam puta manje od vrednosti akvizicije novog kupca.
Pročitajte više o tome i shvatićete zašto smo baš ovaj tekst “Da li imate strategiju za zadržavanje kupaca i zašto je ona važna?” ovde istakli.
Upoznajte ključne metrike za vrednost akvizicije svakog kupca!
Prednost internet prodaje i online načina poslovanja jeste praćenje online konverzija sa svakog kanala komunikacije i oglašavanja, ali i svake kampanje i oglasa. Samim tim, svako ulaganje ima svoju isplativost ili treba da je ima.
Ukoliko zagrebemo još dublje, pojavljuje se termin “Cena po akviziciji” koja će nam mnogo pomoći u budućnosti našeg Internet biznisa.
Bez praktičnog razumevanja CPA-a, rizikujete da pretplatite svoje klijente, drugim rečima da plaćate više za kupovinu klijenta, nego što oni zapravo vrede za vašu kompaniju.
Više o tome pročitajte u tekstu “Koliko vas košta novi kupac?”.
Mišljenje autora
Hvala vam na svim klikovima i čitanjima. To mi daje vetar u leđa da pišem tekstove koji sa sobom nose praktičnu i primenjivu vrednost.
Ove godine sigurno nastavljam istim tempom, uz mnoge novine koje vam pripremam.
Svakako, ukoliko već niste, preuzmite novi E-Commerce Kalendar za 2020. godinu i informišite se o svim važnim datumima, ali i idejama za unapređenje vaše online prodavnice.
Da li ste znali da je ovaj E-Commerce Kalendar do sada preuzet više od 1.000 puta?
Želim da vam 2020. godina bude takođe zanimljiva, ali ne i turbulentna. Prepuna unapređenja, a ne iznenađenja.
Uživajte u tekstovima.