Na koji način vremenski uslovi utiču na rezultate mojih kampanja?

vremenski uslovi

U toku planiranja digitalnih kampanja, verovatno razmišljate i konstruišete većinu mogućih scenarija. Planski se određuje demografija publike koju pokušavate da targetirate, zatim njihova starost, online aktivnosti, na šta troše svoje vreme, kao i gde i kako najlakše može da se dopre do nje. Ali, šta ako postoji još jedan faktor koji bi mogao da igra važnu, da ne kažemo presudnu ulogu, a da na njega ne možete da utičete?

Da li ste znali da vremenski uslovi imaju uzročno-posledičnu vezu sa OpenRate-om Newsletter kampanje, kao i CTR-om oglasne kampanje?

Npr. nova sezona u modnoj industriji počela 1. februara (proleće-leto), samim tim sve kompanije moraju svoj asortiman i ponudu prilagoditi aktuelnim vremenskim uslovima, bez obzira što im se dirigovana sezona čak i u asortimanu završila.

 

Proučavanje efekta vremenskih uslova na prodaju

Realizacijom marketinških kampanja zasnovanih na vremenskim prilikama, brendovi mogu ostvariti stvarnu konkurentnu prednost.

Prema analizi Britanskog Retail konzorcijuma, vreme ima najveći uticaj na ponašanje potrošača. Takođe vreme utiče na emocionalno stanje potrošača, na odluke o kupovini i diktira koliko su spremni da potroše. Efekti su daleko veći od očiglednih primera koji nam prvo padnu na pamet: prodaja sladoleda u toplim danima ili kišobrana kada pada kiša.

Pored toga, dokument iz Upravnog odbora Federalnih rezervi (US) imao je nekoliko zanimljivih zaključaka. Pre svega, utvrdjeno je da su dobri vremenski uslovi pozitivno uticali na prodaju usluga restorana, trajnih dobara, automobila i odeće.

Nije iznenađujuće što prodaja hrane i benzina nije pogođena vremenskim uslovima, jer su ljudima potrebni bez obzira na vremenske (ne)prilike.

Vreme utiče na potrošače na 3 nivoa:

  1. način kupovine
  2. raspoloženje
  3. izbor proizvoda

 

Na koji način prilagoditi kampanje?

Odgovor na ovo pitanje se krije u konstantnoj borbi za parče tržišnog kolača, gde se u marketinške svrhe tema, vreme kampanje, kao i URL placementa mora prilagoditi aktuelnim dešavanjima ili godišnjem dobu sa ciljem maksimiziranja učinka – prodaje. Šta to konkretno znači?

PRIMER: Kozmetičke kuće imaju mogućnost i prekopotrebnu širinu da kreiraju dve ili više paralelnih kampanja, jedna za proizvode za sunčanje, druga za sezonske parfeme, treća za univerzalnije vreme/proizvode itd. U zavisnosti od vremenskih uslova ili prilike, aktivira se kampanja koja više odgovara aktuelnim uslovima.

 

Ovde ništa nije nelogično, baš naprotiv. Svi smo svedoci navedenog u svakodnevnom životu.

Baš kao što svakog jutra prilagođavate izbor vaših odevnih predmenta u zavisnosti od vremenskih uslova, na identičan način je potrebno da se ophodite i prema kampanjama.

 

 

PRIMER: Retail kompanije odeće i sportske opreme imaju prostora da kreiraju kampanje sa laganim proizvodima za sportske aktivnosti napolju, kao i proizvode za kišno vreme!

 

Istraživanja su pokazala da vremenski uslovi značajno utiču na online aktivnost korisnika, a na kraju i na rezultate online kampanja.

Pravovremeno targetiranje potencijanih kupaca sa dobro izabranim proizvodom i kanalom komunikacije je cij kome težimo. S tim u vezi, potrudite se da izradite više različitih oglasa sa drugačijim temama i proizvodima.

”Čoveče, jedva i ovu jednu kampanju stignem da uradim…” 

 

Ovaj deo u potpunosti razumem, ali činjenica je da unapređenje kvaliteta oglasa zahteva više vremena, posvećenost, kao i brzu reakciju.

Svi smo svedoci činjenice da digitalne kampanje, odnosno oglašavanje online, ima veliku prednost u prilagođavanju i kontroli aktivnih kampanja u odnosu na bilo koji drugi vid oglašavanja.

 

Zaključak

Iako je ova analiza preliminarna i na maloj veličini uzorka, sasvim je očigledno da temperatura i (nepovoljni) vremenski uslovi imaju uticaj na Internet prodaju. Možda ono što je najinteresantnije je da vremenski uslovi utiču na online i offline prodaju na sličan način.

Vredi razmišljati o vremenskim prognozama kao deo vaše strategije licitiranja (bar za neke vertikale). Ovo bi posebno bilo slučaj u danima ili periodima kada se prodaja značajno smanjuje.

Srećno targetiranje!