Miloš Mamula, Osiguranik.com: Osiguranje u službi internet prodaje i zadržavanja zaposlenih

Osiguranje

Danas sve veći broj ljudi ima želju da pokrene svoj biznis ili bar pokuša u tom poduhvatu.

Imamo zadovoljstvo da popričamo sa uspešnim preduzetnikom i iz prve ruke čujemo kako je započeo svoj prvi biznis, koji u fokus stavlja značajnu i uvek intrigantnu temu preduzetništva i pružanja usluge online osiguranja. Ispričaćemo priču o domaćem preduzeću koje je proizašlo iz iskrene strasti prema toj oblasti i koje je, uz pomoć timskog rada i stručnosti, uspelo da iskoristi priliku i dokaže da se tradicionalni biznis može “prebaciti” u online svet.

Popričaćemo sa Milošem Mamulom, direktorom Osiguranik.com sajta za zastupanju u osiguranju, danas u sastavu Inspira grupe.

 

Kako ste došli na ideju da razvijete online uslugu koja je besplatna za korisnike?

Usluga izvorno zapravo nije moja ideja, ta usluga postoji širom sveta već stotinama godina, prema mojim saznanjima čak od 17. veka, a moja ideja je bila da na srpskom tržištu tu uslugu digitalizijem i omogućim korisnicima bolje iskustvo prilikom kupovine osiguranja.

Kao neko ko je po struci programer, u duši preduzetnik, a započeo karijeru u industriji osiguranja, rekao bih da je ovaj projekat nastao kao logičan splet okolnosti. Možda je vredno da napomenem da sam se, uz osiguranje, od malih nogu bavio i internet biznisima i da osiguranik.com nije moj prvi projekat, bilo ih je nekoliko, a kao značajniji bih naveo osnivanje sajta 4zida.rs za oglašavanje nekretnina.

Na tom projektu sam mnogo toga naučio o pokretanju internet biznisa u Srbiji od faze pisanja prve linije koda, do osvajanja tržišta i kasnije prodaje čitavog tog biznisa.

 

Pre samo mesec danas ste objavili značajan upgrade platforme Osiguranik.com, gde ste ponudili kreiranje naloga cele porodice u okviru postojećeg naloga i sada više ne moramo stalno upisivati sve podatke ponovo prilikom kupovine osiguranja. Sve mi je na par klikova spremno za sledeći put – a uvek dobijem najbolju cenu.

Tako je. Naša misija je da korisnicima omogućimo da donesu pametne odluke prilikom kupovine osiguranja i odaberu najbolje, a da sve to urade lako i brzo.

Navedeni profili za sada unapređuju momenat brzine, pogotovo za porodice koje kupuju putno osiguranje i treba, na primer, da unesu podatke o tri, četiri, pet članova, od imena i prezimena, do broja pasoša i ostalih podataka za svaku osobu pojedinačno. Sada, kada to jednom unesu u profil na našem sajtu, svaki sledeći put, bukvalno u svega tri klika mogu kupiti polisu osiguranja. Koliko je ovo dobra opcija najbolje će razumeti oni koji su se susretali sa tom “mukom” da svaki put moraju da unose gomilu podataka ispočetka.

 

Prema vašem istraživanju “Zdravstveno osiguranje” zaposlenih je jedno od top 5 razloga za izbor poslodavca.

Drugu godinu zaredom u saradnji sa Infostudom, Rezilinetom i Tim Centrom sprovodimo najveće istraživanje o beneficijama & wellbeing podršci u Srbiji pod nazivom “Šta to radi zaposlene”. Prema mišljenju poslodavaca, a i zaposlenih privatno zdravstveno osiguranje spada u top 5 benefita koji zaposlenima najviše znači. Ako zamislimo komfor koji dobijamo u privatnim klinikama u odnosu na državne ustanove, lako je zaključiti i zbog čega je to tako.

Tim našeg sajta je usko specijalizovan i za ovu vrstu osiguranja, a jedini na tržištu nudimo uporedni pregled okvirnog budžeta bukvalno na klik, gde HR menadžeri mogu da steknu utisak koliko određeni paketi koštaju i detaljno se upoznaju sa uslugama koje su obuhvaćene tim paketima.

Za konkretne ponude i detaljno istraživanje celog tržišta za ovu vrstu osiguranja veći deo procesa se nastavlja offline, jer se radi o kompleksnom proizvodu gde sa klijentima radimo i optimizacije paketa po principu “tailor made”, a zatim pregovaramo sa osiguravajućim kućama da im daju najbolju ponudu.

 

Hajde da malo razbijemo mitove – “Životno osiguranje kao način štednje i sigurnosti”. Na koji način to predstavlja štednju i sigurnost, a koja je cena toga?

Životno osiguranje je na prvom mestu sigurnost, a dodatna vrednost je štednja. Glavni problem je što ga prodavci uvek predstave kao štednju, a malo pričaju o suštini proizvoda. Suština jeste da vi polisom životnog osiguranja zaštitite vas i vaše najbliže.

Paket koji ja preporučujem svima jeste sa uključenim pokrićem za teže bolesti, gde u slučaju da se razbolite nećete morati da skupljate SMS poruke već ćete imati za lečenje. Rizik smrti je uključen u svim polisama životnog osiguranja, ali ljudi beže po prirodi od priče o smrti, međutim, ako imate porodicu, morate imati, barem u malom mozgu, šta će se desiti sa vašom porodicom u slučaju vaše smrti, od čega će živeti i da li će imati za školovanje, itd, jer vas i vašu platu više neće imati. Štednja na kraju dolazi kao nagrada, ako se ništa od navedenih rizika ne dogodi i to zamislite kao fond koji ste dobili jer ste onih 50, 100 evra za koje ne znate gde ste mesečno potrošili, ostavljali sa strane, pa se nakon X godina stvorila fina “gomilica”. E ovo je suština životnog osiguranja. Postoje i proizvodi životnog osiguranja koji su više usmereni ka štednji, ali to je nadogradnja cele priče i posebna tema.

U maju mesecu 2023. godine stupio je na snagu novi Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu, koji nosi značajnu novost za poslodavce i zaposlene u Srbiji. Prema njemu, osiguranje zaposlenih je obavezno.

Da, u maju 2023. godine je počeo da važi novi Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu, a koji propisuje da je poslodavac dužan da zaposlene osigura za slučaj povreda na radu i profesionalnih bolesti, radi obezbeđivanja naknade štete.

Ukoliko poslodavac kao pravno lice propusti da osigura svoje zaposlene, podleže novčanim kaznama koje se kreću u rasponu od 1.000.000 do 1.500.000 dinara. Ako je poslodavac preduzetnik, kazna za isti prekršaj iznosi od 200.000 do 400.000 dinara. Direktor ili drugo odgovorno lice u poslodavčevom timu će biti kažnjeni novčanom kaznom od 30.000 do 150.000 dinara. Fizičko lice koje je poslodavac takođe će biti podložno kazni za ovaj prekršaj, s iznosom od 30.000 do 150.000 dinara. Rok za uslađivanje sa ovim zakonom je dve godine.

 

Svi smo svedoci prirodnih katastrofa koje su nas snašle u poslednjih nekoliko godina, a često nakon istih možemo da pročitamo tvoj tekst na temu osiguranja. Da li su takve situacije u stvari najbolji način da se ljudi “osveste” na temu osiguranja?

Apelovanje na značaj osiguranja nakon prirodnih katastrofa ima svoje opravdanje iz više razloga. Takvi događaji često izazivaju veliku materijalnu štetu i lične gubitke, što može biti glavni okidač da ljudi razumeju potrebu za finansijskom zaštitom koju osiguranje pruža.

Evo nekoliko razloga zašto su ove situacije često korisne za podizanje svesti o osiguranju:

  • Realni primeri: Kada ljudi vide ili dožive iz prve ruke posledice prirodnih katastrofa, to postaje realnost koja ih podseća na nepredvidive rizike. Tekstovi o osiguranju koji se pojavljuju nakon takvih događaja mogu postaviti kontekst zašto je važno zaštititi se od takvih nepredviđenih situacija.
  • Emocionalna veza: Ljudi često imaju emocionalnu reakciju na prirodne katastrofe, saosećajući sa žrtvama, prepoznajući potrebu za pomoći. Ovo je povoljno vreme za istaknuti da osiguranje može pružiti finansijsku pomoć i olakšati oporavak u takvim teškim situacijama.
  • Konkretni troškovi: Kada ljudi vide kolike troškove može izazvati poplava, zemljotres ili oluja, to može podstaći razmišljanje o tome kako bi takvi događaji mogli uticati na njihovu sopstvenu imovinu i finansije. To može motivisati ljude da istraže svoje opcije osiguranja, kako bi se zaštitili od ovih troškova.
  • Podizanje svesti: Nakon prirodnih katastrofa, mediji često pokrivaju temu osiguranja, kako bi obavestili javnost o mogućnostima zaštite. Ovi članci i izveštaji mogu pomoći u edukaciji ljudi o različitim vrstama osiguranja, prednostima i procesima apliciranja.

Uz sve ovo, važno je da informacije o osiguranju budu pravilno i saosećajno prenesene, na način da se osigura da ljudi razumeju kako osiguranje može imati stvaran uticaj na njihovu budućnost i zaštitu od nepredviđenih događaja.

Kod nas u zemlji je generalno svest o osiguranju slabo razvijena i ljudi često imaju onaj stav “Neće meni da se desi”, a nažalost bude neretko i ona druga “Gde baš meni da se desi” ili “Koji sam ja maler”, a zapravo, maler si samo ako nisi osiguran u takvoj situaciji.

Miloše, hvala na odvojenom vremenu za ovaj intervju!

P.S. Podsećamo vas da možete pročitati još zanimljivih intervjua u našoj kategoriji Intervjui.