Ukoliko želite da vašu kompaniju kupci ozbiljno shvate, potrebno je da prilagodite način komunikacije i prodaje prema potrebama svakog pojedinačnog kupca. Stavite kupca na prvo mesto!
Nema svrhe da (više) šaljete generičke i nerelevantne reklamne ili prodajne poruke kupcima.
Prvenstveno, nećete dobiti očekivani odgovor – nizak OpenRate i još manju konverziju – a razlog je što kupce ne targetirate sa porukama i proizvodima, koji svaki pojedinačni kupac želi. Sa druge strane, pored već navedenog minusa, postoji i realna mogućnost da ćete oterati sve potencijalne kupce. Treće, a svakako ne najmanje bitno, svaki vid komunikacije sa kupcima košta, pa ćete tako na ovaj način praktično “bacati novac pucajući u prazno”, pokušavajući da pogodite nekog kupca sa trenutnom akcijom.
Kako navedeni scenario da izbegnemo i preokrenemo situaciju u našu korist?
Jedno od prvih pitanja koje sebi treba da postavite pre kreiranja dugoročnije strategije je: “Da li i koliko poznajem svoje kupce?” Ukoliko je odgovor na ovo pitanje:”Malo ili baš malo”, vreme je da ih upoznate!
ŠTA TO U PRAKSI ZNAČI?
Što više znamo o samom korisniku (*pol, godište, (geo)lokaciju, kupovne navike, preferirani uređaj sa koga kupuje, način plaćanja, šta želi, za koga navija, koji brend voli/kupuje, gde voli da putuje, kao i kontakt podatke, broj mobilnog telefona, email adresu…) to povećava efikasnost kampanja, usmerava naše aktivnosti, što na kraju štedi novac i utrošeno vreme [*u zavisnosti od vaše delatnosti].
Da li ste nekad do sada, pre nego što šefu pošaljete izveštaj, ponudu ili postavite novi dizajn vaše internet prodavnice u produkciju, zatražili od kolege ili drage osobe da “baci pogled”?
Svi smo to radili, a neki od nas to još uvek rade. Predlažem da se istom aktivnošću ovoga puta “okrenete” ka vašim korisnicima i kupcima sa molbom da odvoje par trenutaka svog vremena da odgovore na nekoliko pitanja.
UKLJUČITE KUPCE U PROCES STVARANJA BRENDA!
Cilj pomenutog jeste da uključite vaše kupce i/ili korisnike u proces izbora novih proizvoda, dizajna sajta, aplikacije ili neke dodatne opcije na sajtu, ali i da saznate što više informacija/želja/navika o svakom pojedinačnom kupcu. Vratiće vam se višestruko!
Kao početni i veoma dobro prihvaćeni korak, bilo bi kreiranje anketa – online upitnika – koji ćete poslati svojim kupcima.
Ljudska priroda je da svaki pojedinac, ili bar većina, želi da bude deo nečeg većeg i/ili da ima osećaj pripadnosti. A ukoliko je to omiljen brend ili online shop, osećaj je još izraženiji.
Kako bi uspešno kreirali upitnik, potrebno je da sami sebi postavimo sledeće pitanje: “Šta je to što želim(o) da saznamo u vezi svakog pojedinačnog korisnika?”, a pored sadržajnog, potrebno je misliti i na tehnički deo kampanje.
Anketa treba da bude jedna od kraćih, da kupcima ne oduzima mnogo vremena (od 3 do 5 minuta), a koja sadrži različita podpitanja u zavisnosti od odgovora kupaca.
KOLIKO VAMA VREDE POMENUTE INFORMACIJE?
Ne zaboravite veoma važnu činjenicu: ovim upitnikom Vi ljudima tražite privatne informacije, njihove navike i/ili želje, kao i vreme.
Rešenje ove male “misterije” se ogleda u benefitu za kupca. Hteo sam da kažem jednostavno, ali sa druge strane, znam koliko ovo može biti veliki posao u određenim delatnostima, pa ću se uzdržati od davanja takvih izjava, ali je na vama da benefit, kao takav, prilagodite vašoj kompaniji i industiji.
Ukoliko to ne učinite, nemojte da se iznenadite ukoliko dobijete ova i slična pitanja od korisnika: “Zašto bih odgovorio na ova pitanja?”, jer to je upravo pitanje koje će sebi postaviti vaši kupci, i to većina njih.
Neki od benefita koje možete dati korisnicima koji kompletno popune anketu:
+ Popust na narednu kupovinu
– u vidu % popusta
– u vidu iznosa
+ Fizički poklon (u zavisnosti od delatnosti, verujem da imate promotivnog materijala koji može biti interesantan)
– isti obavezno pošaljite korisnicima na adresu, nemojte da dozvolite da troše dodatno vreme da dolaze po poklon.
– poklon bi trebalo da bude i upakovan kao poklon 😉 #samokažem
– bez olovaka, kačketa, šolja i blokčića molim vas! o.O
Svesan sam da ovo nije mali posao, ali sam više puta na praktičnom primeru potvrdio da vredi.
Koliko Vi znate o svojim kupcima?