Već duži niz godina, prodaja odeće i obuće putem interneta drži vodeću poziciju* po pitanju broja prodatih artikala u odnosu na druge delatnosti.
Sportski, modni i ostali odevni predmeti drže lidersku poziciju, a praćeni su sportskom opremom, igračkama, tehničkim uređajima, hranom i kozmetikom.
Svaka industrija pokušava kroz inovativne pristupe prodaje koje su im na raspolaganju da dodatno unapredi prodajne rezultate. To je i logično, zar ne?
Ali, činjenica je da su kod mode, lepote i odeće i obuće za nijansku važnije fotografije, nego specifikacije proizvoda.
Predstavićemo vam nekoliko funkcionalnosti koje će napraviti (prodajnu) razliku u svim delatnostima, bez obzira na kom tržištu i šta prodajete.
Shop by look
Ova funkcionalnost je način na koji se kupcima može predstaviti nekoliko proizvoda kao paket. Takođe, neretko će kompanije biti voljne da odobre popust ukoliko zainteresovani kupac želi da kupi sve artikle odjednom. Na primer, celokupnu odevnu kombinaciju iz izloga, kompjuterski gejming set ili napredna akciona kamera sa dodatnim setom dodataka.
Navedena funkcionalnost predstavlja skup nekoliko odvojenih opcija koje mogu i treba da budu nezavisne, ali i da rade zajedno. Drugim rečima, da jedna drugu ne isključuju. Na primer, na jednoj stranici ste u obavezi prikazati određene artikle. Kupac mora imati opciju da dodatno pogleda pojedinačne artikle, ali takođe i može kupiti samo jedan ili više prikazanih artikala. Ukoliko kupac odabere više ponuđenih artikala ili npr. celokupan outfit, shop će mu automatski obračunati popust. Nešto nalik automatskom bundling-u ili unapređenoj verziji povezanih proizvoda.
Navedeni primer se često koristi u modnoj industriji gde kompanije mogu predložiti kompletnu odevnu varijantu svojim mušterijama, ali može biti i te kako upotrebljen i u drugim delatnostima.
Pored povećanja prodaje, navedeni način upsellinga ima dodatnih benefita u vidu povećanja prosečne vrednosti korpe, kao i prosečnog broja poručenih artikala. Izuzetno važne metrike u online poslovanju.
Pored očiglednih izazova, izrade ove opcije na sajtu i fotografisanja, ovo može biti upravo opcija koja će vas izdvojiti od konkurencije.
Visual merchandising
Da li ste nekada prošli pored izloga koji vas je ostavio bez teksta ili, drugim rečima, privukao vašu pažnju i prosto “naterao” da u istu prodavnicu i uđete? A da li ste (ikad) pomislili ko se bavi uređenjem izloga i koliko je to važno?
Veoma važan segment svake prodavnice jeste aranžiranje robe ili ista funkcionalnost/zanimanje kod ecommerce sajta, poznatija pod nazivom “Visual merchandising” ili u prevodu online aranžer proizvoda.
Šta je Visual Merchandising?
Radi maksimiziranja rezultata, neophodno je kontinuirano sortiranje redosleda artikala u kategoriji, podkategoriji ili listi proizvoda, sa ciljem da dodatno istaknete one artikle koji imaju veću konverziju ili jednostavno na kojima imate veću maržu.
Na primer, u kategoriji “Televizori”, vaša kompanija ima nekoliko stotina modela. Ali, potrebno vam je da imate mogućnost da kupcima izdvojite akcijske modele koji će se prikazati na vrhu ponude.
Problem koji imaju online trgovci u kategorijama proizvoda koji imaju nekoliko desetina ili stotina artikala jeste kako da istaknu one artikle koje žele, koji su najtraženiji ili koji su vam najisplativiji.
Tu na scenu stupaju visual merchandiseri ili aranžeri.
Prednosti Visual merchandising-a
S obzirom da veliki procenat poseta dolazi na kategorije i podkategorije proizvoda, koje neretko sadrže ogroman broj artikala, VM alat vam može pomoći da povećate konverziju.
Pomoću ovog alata ćete posetiocima i potencijalnim kupcima prezentovati:
- artikle sa većim procentom konverzije;
- akcijske artikle;
- aktikle na kojima imate veću maržu.
Izmena slike proizvoda u kategoriji
U moru novih funkcionalnosti uglavnom se može pronaći jednostavna funkcionalnost koja pravi dobre rezultate.
Ova opcija ima za cilj da vama kao administratoru pruži mogućnost da promenite fotografiju pojedinačnog proizvoda koja se prikazuje u kategoriji.
U praksi, kupac u kategoriji vidi 36, 42 ili 56 artikala, koji su manje-više svi slični. Zamislite sliku 36 laptop računara? Ili 42 modela patike? U čemu se ovi modeli razlikuju? Samo neko ko traži baš određenu stvar će se snaći u prvom prikazu, ostali će koristiti filtere i pokušati da pronađu artikal po svojoj želji.
U zavisnosti od proizvoda koje prodajete, predlažemo vam da testirate lifestyle fotografije, pa čak i GIF pokretne slike.
Zaključak
Pokušajte na sve načine da kupcima skrenete pažnju na artikle koji su vama važni, a ovo je samo jedan od načina kako to da uradite.
Koristeći jednu ili sve predložene funkcionalnosti ćete značajno unaprediti konverziju na vašem sajtu i bolje iskoristiti posetu koju imate.
*Izvor: Republički Zavod za statistiku