Jedan od, uslovno rečeno, standardnih problema sa kojima se e-commerce sajtovi susreću, jesu stari proizvodi ili usluge, koji se više ne prodaju: rasprodati artikli, artikli kojih nema na stanju, EOL artikli…
U čemu je ovde zapravo problem?
Naime, kao što znate, Google indeksira sve vaše stranice na sajtu, koje kasnije koristi u rezultatima pretrage. Kada su u pitanju ponude koje su istekle, Google algoritam to ne zna, pa će osobu koja vrši pretragu za određene proizvode poslati na vaš sajt, a obzirom da je ponuda istekla i da proizvod ne može da se kupi, vi ćete propustiti potencijalnu prodaju. Ako na ovo dodamo činjenicu da posete iz opisanog scenarija spadaju u organic posete, koje su besplatne, shvatićemo dodatnu vrednost istih.
Kako rešiti problem?
Veoma je bitna informacija koju dajete/pružate posetiocu odnosno potencijalnom kupcu, pa ta infomacija mora biti kratka, jasna, a prvenstveno tačna.
Pored toga što ćete onemogućiti da se navedeni artikal uopšte stavi u korpu, morate se potruditi da posetioca zadržite na sajtu.
Potrudite se da kreirate automatsku opciju na sajtu koja će, onog trenutka kada ponuda istekne ili se proizvod rasproda, inicirati preporuku sličnih artikala iz iste kategorije proizvoda. Takođe, postoji mogućnost da potencijalni kupac ostavi e-mail, kako bi ga obavestili ukoliko i kada se ponovo data ponuda pojavi na sajtu kao aktuelna (ukoliko znate da će artikal uskoro ponovo biti na stanju).
Stranica EOL proizvoda je potrebno da:
- sadrži jasno istaknutu poruku ili watermark da proizvod ili usluga više nije na raspolaganju ili se trenutno ne prodaje
- sadrži drugačiji “button” ukoliko je proizvod EOL (stari model, više se neće prodavati) i ukoliko ga trenutno nema na stanju
- ponudi/sugeriše iste ili druge slične proizvode iz iste kategorije