Kako iskoristiti ocene kupaca u marketing kampanjama?

Ocene kupaca

Činjenica je da živimo u vremenu kada smo svi, bez obzira u kojoj delatnosti radimo, suočeni sa mnogobrojnom konkurencijom.

Opcija ocenjivanja kupljenih artikala ima veliki broj dodatnih kvaliteta, koji možda nisu vidljivi na prvi pogled, a koji mogu u mnogome doprineti vašim rezultatima. Ista ima višestruku ulogu za kupce, potencijane kupce, ali i prodavce, a sa ovim win-win-win modelom teško da možete da pogrešite.

Ali, jedno je sigurno, ovaj tip benefita ne dolazi preko noći. Za isti moraju da se “zavrnu rukavi” i da se održi kontinuitet.

U nadi da smo u prvom tekstu istakli značaj ocena kupaca, sada je vreme da budemo konkretniji u načinu korišćenja ove opcije.

 

Kvalitet i kredibilitet ocena

U skladu sa ciljevima koje želite da postignete, potrebno je definisati način rada i prikupljanja ocena kupaca.

Jedan od ključnih imperativa je regulisati kvalitet ocena kupaca. Drugim rečima, dozvolite da proizvod ocenjuju isključivo kupci tog pojedinačnog artikla i niko više.

Na ovaj način, ocena proizvoda će biti validna, a istu ukoliko je vama odgovarajuća možete da koristite u marketing kampanjama za navedeni artikal.

 

Koristiti u marketingu ocene pojedinačnih proizvoda

Jedan od najboljih “načina ili argumenata” za ubeđivanje kupaca jesu iskustva drugih kupaca, koji su već kupili navedeni proizvod. Samim tim, logika nalaže, da ukoliko imamo ocene kupaca, iste treba da iskoristimo u marketing kampanjama za pojedinačne artikle.

Istaknite ih u oglasima, newsletter kampanjama, ali i u printu, ukoliko to situacija dozvoljava.

Naravno, uvek vodite računa o osetljivim podacima kupaca i načinu na koji iste koristite.

Ovo nije ništa novo, jer u današnjoj svakodnevnici, možete pronaći i celokupne biznise koji su svoj marketing bazirali isključivo na korisničkom iskustvu.

 

Za sve postoji vreme i mesto

Budite obzirni kada šaljete poziv na ostavljanje review-sa i na koji način. Sve mora da ima svoj logičan flow, pa se potrudite da ne razočarate svog kupca.

Polazeći od prve komunikacije, za samo ostavljanje ocene, koja mora biti transparentna, nedvosmislena i direktna, morate dobro isplanirati kada se ista šalje.

Potrebno je imati u vidu kada šaljete email u smislu dostave, jer nemojte da dozvolite da kupcu stigne email za ostavljanje ocene, a da proizvod još uvek nije stigao kod kupca!

 

Nagrađivanje ili benefit za kupce

Logičan sled unapređenja ove opcije jeste nagrađivanje kupaca koju su ocenili kupljeni artikal.

Dodatno, na ovaj način možete dodatno unaprediti nekoliko onih metrika za koje verujemo da su vam KPI-evi za ovu sezonu: zadržavanje kupaca, više od jedne kupovine po kupcu u određenom vremenskom intervalu, pa čak i iznos po računu.

 

Zaključak autora

Moć “od usta do usta” marketinga je nemerljiv ili veoma vredan. Ovo je “the next best thing”, jer predstavlja direktne ocene ljudi koji su kupili neki artikal.

Ocenjivanje kupaca predstavlja funkcionalnost koja zaokružuje nekoliko veoma važnih opcija: povećava aktivnosti kupaca, unapređuje prodaju, ali i daje alat za dodatnu prodaju već postojećim kupcima, koji su već ostavili svoju ocenu.

Kao što sam već istakao, u pitanju je benefit na duže staze, a rezultat sasvim sigurno neće izostati.