Partner teksta:
U današnjem digitalnom dobu, internet prodavnice se neprestano trude da unaprede korisničko iskustvo i olakšaju procese plaćanja i kupovine.
Jedan od ključnih elemenata, koji može značajno unaprediti e-commerce strategiju, povećati procenat konverzije i smanjiti vreme dostave jeste integracija novog načina plaćanja – Instant Payments Systema (IPS) Narodne Banke Srbije.
Ova tehnologija omogućava brže i sigurnije transakcije u realnom vremenu, što može doneti brojne prednosti kako prodavcima, tako i kupcima. Evo kako upravo vaša online prodavnica može iskoristiti IPS kao ključni deo svoje strategije:
1. Brže i efikasnije transakcije
Jedan od najvećih izazova u online trgovini jeste proces plaćanja, koji može biti spor i komplikovan.
Integracija IPS-a omogućava trenutno izvršavanje plaćanja, eliminišući potrebu za dugotrajnim procesima autorizacije i obrade transakcija. Kupci će ceniti brzinu i jednostavnost koju IPS pruža, što može rezultirati većim stopama konverzije i povećanjem prodaje.
2. Bolje iskustvo kupaca i ušteda vremena
Korisničko iskustvo igra ključnu ulogu u uspehu online trgovine. Integracija IPS-a omogućava kreiranje glatkog i intuitivnog iskustva prilikom plaćanja. Sa manje koraka potrebnih za završetak transakcije, kupci će imati pozitivno iskustvo, koje ih motiviše da se vraćaju i ponovo kupuju.
Zahvaljujući IPS-u, korisnicima je potrebno značajno manje vremena da završe proces plaćanja, u odnosu na ostale načine plaćanja. To im omogućava da brzo i efikasno obave kupovinu, što može povećati zadovoljstvo kupaca i unaprediti reputaciju online prodavnice.
Integracija IPS-a je omogućena i u mobilnom internet pretraživaču putem tehnologije deep link, te kupci koji online prodavnici pristupaju putem mobilnog telefona na jednostavan način i preko ovog kanala mogu izvršiti kupovinu:
U jednom od naših prethodnih tekstova, “Prednosti korišćenja Card on File i Recurring Payments funkcionalnosti u elektronskoj trgovini”, istakli smo rezultate istraživanja renomiranog Baymard Instituta i koliko nedostatak različitih načina plaćanja utiče na odustajanje od kupovine. Samim tim, statistički gledano, ukoliko unapredite ovaj segment na vašoj online prodavnici, imate veliku verovatnoću da zadržite značajan broj kupaca. Izvor: Baymard Institut
3. Smanjenje troškova, rizika i mogućnost greške je svedena na nulu (0)
Tradicionalni načini plaćanja mogu nositi određene troškove i rizike za online trgovce. IPS transakcije su obično jeftinije i manje podložne prevarama, što može rezultirati smanjenjem operativnih troškova i gubitaka usled prevara.
IPS transakcije su automatizovane i manje podložne ljudskim greškama u poređenju sa tradicionalnim metodama plaćanja. To znači da su šanse za greške u procesu obrade transakcija minimalne, što povećava efikasnost i pouzdanost online trgovine.
4. Bezbednost
Sigurnost transakcija je od suštinskog značaja za online trgovce i kupce. Integracija IPS-a omogućava visok nivo bezbednosti, zahvaljujući enkripciji podataka i strogo kontrolisanim procesima autorizacije.
Kupci će biti više skloni da obavljaju transakcije na sajtu koji koristi IPS zbog poverenja u bezbednost njihovih ličnih i finansijskih podataka.
Generisanjem NBS IPS QR koda na računu-fakturi, prodavac se ne izlaže bezbedonosnom riziku. On jednostavno kupcu nudi instrukciju za plaćanje u formi NBS IPS QR koda.
5. Personalizovane ponude, promocije i inovativnost
Kroz IPS, online trgovci mogu prikupljati podatke o kupovnom ponašanju i preferencijama svojih kupaca. Ovi podaci mogu biti iskorišćeni za personalizovanje ponuda i promocija, čime se povećava angažovanje kupaca i lojalnost brendu.
Uvođenje novih načina plaćanja i praćenje inovativnih rešenja je poželjno, a kupci uvek cene kada im omiljeni prodavac, brend ili prodavnica pruži novi vrstu benefita ili načina plaćanja. Pogotovo ukoliko im olakšavate kupovinu i štedite vreme.
Implementacija IPS-a na računu
Implementacije generisanog IPS QR koda na računu omogućavaju kupcu da izvrši plaćanje odmah nakon što pregleda svoju porudžbinu. Na računu će biti jasno navedeni detalji o transakciji, zajedno sa QR kodom ili linkom koji kupac može skenirati, kako bi odmah izvršio plaćanje putem IPS-a.
Nakon skeniranja QR koda direktno iz mBanking aplikacije vaše izabrane banke, kupcu će se prikazati potpuno popunjena uplatnica na osnovu aktuelne porudžbine.
Zaključak
Ovaj brzi i intuitivni proces plaćanja dodatno unapređuje korisničko iskustvo i povećava šanse za unapređenje procenta konverzije.
Ukratko, integracija IPS-a kao dela e-commerce strategije može doneti brojne koristi online trgovinama, uključujući brže transakcije i isporuke, uštedu vremena, smanjenje mogućnosti greške, veću bezbednost transakcija i mogućnost personalizovanih promocija.
Ovo je prilika koju online trgovci ne smeju propustiti, ukoliko žele da ostanu konkurentni na današnjem digitalnom tržištu.
Disclaimer:
Ovaj tekst je kreiran u saradnji sa UniCredit Bankom.
Ukoliko su Vam potrebne “IPS” funkcionalnosti ili savet vezano za korišćenje ovih ili drugih sličnih digitalnih usluga, predlažemo da kontaktirate UniCredit Banku na jedan od sledećih načina:
- Posetite jednu od ekspozitura UniCredit Banke. Spisak ekspozitura pogledajte OVDE
- Pošaljite upit za uslugom, na imejl adresu: [email protected]
Pored toga, sa savetnikom iz UniCredit Banke možete da porazgovarate i u vezi uvođenja online plaćanja na Vašoj online platformi i iskoristite benefit kampanje “Bolji način”.
U okviru Nacionalne inicijative za bezgotovinsko plaćanje “Bolji način”, UniCredit Banka svojim klijentima nudi Program podrške uvođenju elektronskog plaćanja kod preduzetnika, mikro i malih preduzeća i državnih institucija koji u poslednjih godinu dana nisu prihvatali bezgotovinsko plaćanje platnim karticama i putem QR koda (IPS plaćanje).
O e-commerce usluzi koju pruža UniCredit Banka možete se informisati OVDE.