Kompanija Apple je na svom blogu od 20. aprila objavila datum kada će iOS 14.5 update biti objavljen – 26. april 2021. godine, a zajedno sa tim i zahtev svih aplikacija da koriste AppTrackingTransparency (ATT) okvir.
Sa druge strane, kompanija Facebook je najavila set izmena kako bi se oglašivačka politika ove društvene mreže uskladila na novim pravilima o zaštiti privatnosti, koje kompanija Apple zahteva kroz novu verziju svog operativnog sistema.
Ono što se tiče svih nas koji koristimo Facebook za oglašavanje, jeste da smo u obavezi da uradimo verifikaciju domena, kao i da odredimo događaje (eng. events) koje želimo da pratimo za svaki sajt/pixel pojedinačno.
Ukoliko ste skoro posećivali Facebook Ads nalog, videli ste poruku da ovaj deo posla uradite što pre. Kako biste nastavili da se oglašavate, pozabavite se ovim pitanjem što pre.
Ukoliko to do sada niste uradili, možemo sada zajedno.
Na koji način iOS 14 update može da utiče na vaše oglase i izveštavanje?
Promene koje je kompanija Apple najavila sa iOS 14.5 će direktno uticati na to kako primamo i obrađujemo događaje (eng. events) i konverzije (eng. conversions) iz alata poput Facebook Pixel-a. A to će direktno uticati na praćenje rezultata na mobilnim aplikacijama i web sajtovima.
Konkretno, Apple će početi da zahteva da aplikacije u App Store-u koje se bave onim što kompanija definiše kao „praćenje“, prikazuju upit korisnicima iOS 14.5 tražeći im da daju saglasnost za navedene aktivnosti.
Ova izmena će direktno uticati na način na koji Facebook može da prikuplja i obrađuje podatke prikupljene pomoću Facebook Pixel-a.
Kao odgovor na ove promene, kompanija Facebook predstavlja novi način meranja pod nazivom “Aggregated Event Measurement”, koji nas ograničava na 8 događaja za koje možemo optimizovati kampanje. Ovo će podržati sve vaše napore da sačuvate privatnost korisnika i pomoći vam da nastavite da vodite efikasne kampanje.
Uputstvo za verifikaciju domena
Ulogujte se na svoj Facebook nalog, zatim posetite Business Manager nalog. Kliknete na Business Settings. Izaberite opciju “Domains” koja se nalazi u okviru opcije “Brand Safety”, kao što je prikazano na slici 1.
(Slika 1.)
U polju sa desne strane, otvoriće vam se lista domena za koje imate kreirane Facebook Pixel-e u izabranom Business Manager nalogu. Izborom domena, otvaraju vam se metode za verifikaciju istog.
Domen možete verifikovati na tri načina i to:
- Pomoću meta tag-a;
- Postavljanje HTML fajla;
- Izmenom DNS parametara.
Verifikacija implementacijom Meta Tag-a
Kao što je navedeno u upustvu, potrebno je da dobijeni meta tag kod, prekopirate u <head> deo sajta. (Slika 2.)
(Slika 2.)
Verifikacija pomoću HTML fajla
U ovom metodi verifikacije, kao što sam naslov metode kaže, potrebno je da postavite HTML fajl na određeno mesto na serveru i samim tim “dokažete” da ste vi administrator navedenog domena. (Slika 3.)
U zavisnosti od vaših preferencija, ovo možete uraditi na nekoliko načina, a mi vam predstavljamo postavljanje fajla putem cPanel-a.
(Slika 3.)
Prijavite se na cPanel vašeg hosting provajdera, a zatim izaberite opcija File Manager.
HTML fajl koji ste preuzeli postavite u root vašeg sajta, odnosno u folder po nazivu public_html. Kada to uradite, na linku koji vam je postavljen u Bussiness Manageru možete testirati da li ste dobro postavili fajl, a zatim kliknite na button “Verify”.
Ukoliko je sve OK, videćete sledeću poruku (Slika 4.).
(Slika 4.)
Verifikacija dodavanjem DNS TXT parametara
Takođe, jedan od načina kako možete verifikovati domen jeste dodavanje jednog TXT parametra u okviru DNS podešavanja (Slika 5.).
(Slika 5.)
Ovo možete uraditi na dva načina. Prvi je u podešavanjima samog domena kod registra ili sa druge strane u okviru cPanela vašeg hosting paketa, što preporučujemo kao jednostavniju opciju. U zavisnosti od registra domena, pozicija i nazivi ove opcije se razlikuju, dok je u cPanelu to sada već standard. Mada, moram priznati da sam subjektivan po ovom pitanju, jer ova i slična podešavanja DNS parametara uvek radim kroz cPanel.
Ulogujte se u cPanel vašeg domena i kliknite na opciju “Zone Editor”. Zatim kliknite na “Manage” kako bi se pojavilo više opcija. (Slika 6.)
(Slika 6.)
Kliknite na strelicu pored button-a “Add Record” i izaberite “Add TXT Record”. (Slika 7.)
(Slika 7.)
Nakon toga vam preostaje da popunite polja prema uputstvima koja ste dobili na prvoj strani upustva i da kliknete “Add Record”.
Ostalo je da kliknete na “Verify” i da vidite da li ste uspeli da kreirate željeni DNS TXT record.
Izaberite evente koje ćete pratiti
Ulogujte se na Business Manager i izaberite opciju Events Manager kao na slici (Slika 8.).
(Slika 8.)
Kao i prilikom verifikacije, na listi domena izaberite onaj za koji želite da podesite evente. Nakon toga, u desnom delu ekrana ćete izabrati: (Slika 9.)
- “Aggregated Event Measurement”;
- Button “Configure Web Events”.
(Slika 9.)
Na sledećem koraku, izaberite domen koji ste verifikovali, kliknite na isti, a zatim kliknite na button “Manage Events”. (Slika 10.)
(Slika 10.)
Nakon toga kliknite na “Edit”. (Slika 11.)
(Slika 11.)
Na ovoj strani imate mogućnost da dodate nove ili izmenite postojeće evente koje želite da pratite. Kada kompletirate listu, kliknite na “Submit”. (Slika 12.)
Obratite pažnju da je ograničen broj evenata na 8.
(Slika 12.)
Nakon što kompletirate listu evenata koje želite da pratite, na sledećoj strani vam preostaje da potvrdite vaš izbor klikom na dugme “Yes, I understand these changes”, a zatim i na “Apply”.
Čestitam! Uspešno ste podesili Aggregated Event Measurement.
U bilo kom trenutno možete izmeniti izabrane evente, ali treba da znate da može da prođe i do 72 sata dok Facebook ne primeni vaše izmene.
Zaključak
Kada se dešavaju ovakve, možemo slobodno reći tektonske promene, one koje imaju moć da promene utabane staze rada i uspeha mnogih, normalno je da budemo oprezni i sumljičavi.
U svetu koji vapi za privatnošću će se neupitno desiti ogromne izmene u načinu oglašavanja i praćenja korisnika, a privilegija je biti na prvoj liniji fronta i detaljno pratiti šta će se dešavati u narednom periodu.
Ono što je sigurno jeste da će biti veoma zanimljivo.
Pa, hajde, nemojte da stojite tu, vratite se na korake i hajdemo još jednom da vidimo da li smo dobro podesili evente.
Izvor informacija: