Kako da špijuniram, pardon, pratim aktivnosti konkurencije online?

spijunirati

“Upoznaj neprijatelja da bi ga pobedio”, Sun Cu, Umeće ratovanja (Sun Tzu, The Art of War)

Praćenje konkurencije u mnogim delatnostima predstavlja svakodnevnicu, bez obzira na poziciju koju obavljamo i industriju u kojoj radimo. Za razliku od offline dela poslovanja, digital ima tu prednost da se može bar jedan deo posla automatizovati kupovinom ili iznajmljivanjem 3rd party alata, koji ima za cilj da prati aktivnosti konkurencije.

Dodatan kuriozitet je što se u digitalu može pratiti i iznos ulaganja konkurenata, a ne samo aktivnosti. Pojedini alati koje ćemo predstaviti nude detaljnije podatke o ulaganjima konkurenata, dok ostali nude poređenje ulaganja u proteklom periodu u procentima, što takođe može da bude korisno, obzirom da možete uvek da napravite (re)kalkulaciju i uradite poređenja sa vašim budžetima, odnosno oglašavanjem.

Postoji veliki broj PPC (špijunskih) alata koje možete koristiti. Neki su bolji za Search oglašavanje (Google Ads), dok su se pojedini specijalizovali za display, video i društvene mreže (YouTube i Facebook oglase, na primer). Mnogi od njih vam, takođe, pokazuju landing stranice, koje koriste za svoje kampanje kompanije koje pratite.

Ovakav alat vam može omogućiti neoboriv argument za dodatna finansijska sredstva za oglašavanje 😉

Pored navedenog, pojedini alati su takođe odlični za istraživanja druge vrste, kao što su content marketing i SEO.

KAKO PRATITI OGLAŠAVANJE KONKURENCIJE?

Na sreću, samo nekoliko informacija je privatno na društvenim mrežama i Internetu uopšte. Kažem “na sreću”, jer ukoliko je vaš konkurent online, verovatno ćete ga i pronaći. Imate mogućnost da ga analizirate i na taj način shvatite šta možete bolje da uradite.

Postoji veliki broj različitih aktivnosti, koje možete i treba da pratite: promene i novine na web stranici, profile i aktivnost na društvenim mrežama, oglašavanje, Newsletter aktivnosti, PR objave… kao i mnoge druge marketing aktivnosti.

Predstavljamo vam:

ahrefs – pouzdan alat za pretragu ključnih reči, kao i SEO. Možete ga koristiti da vidite kako se vaši konkurenti rangiraju, koliko organskog saobraćaja dobijaju, ali možete i videti koji njihov sadržaj ostvaruje najbolje rezultate. Cene se kreću od 99 dolara mesečno za osnovni Lite paket. Takođe, imate mogućnost da testirate alat 7 dana za 7 dolara. Više informacija na ahrefs.com

SemRush – proveren alat za analizu ključnih reči, plaćenog oglašavanja i rangiranje. Omogućava vam da vidite, doduše u procentima, skok ulaganja vaše konkurencije za Search oglašavanje. Nije loše, zar ne? Kako bi videli detaljnije podatke, potreban je upgrade na jedan od plaćenih modela.  Cene se kreću od 99 dolara mesečno za osnovni paket. Takođe, imate mogućnost da testirate alat 7 dana besplatno. Više informacija na semrush.com

SpyFu – alat ima odličnu opciju za pretragu i analizu ključnih reči, koja pokazuje koliko ključnih reči koriste vaši konkurenti, kao i koliko se njihova lista ključnih reči preklapa sa vašom. Nekoliko opcija je dostupno besplatno (sa limitiranim podacima). Cene se kreću od 39 dolara mesečno za osnovni paket. Takođe, imate mogućnost da testirate alat 30 dana besplatno. Više informacija na spyfu.com

iSpionage – Da li ste spremni za ovo? Alat identifikuje vaše najbolje PPC konkurente, otkriva njihov mesečni budžet i celokupnu Google Ads strategiju. Cene se kreću od 59 dolara mesečno za osnovni paket. Više informacija na ispionage.com

Kompyte – Imate mogućnost da uporedite saobraćaj, referale, ponašanje posetilaca, ključne reči, rangiranje pretraživanja, kao i plaćene oglase. Možete da unesete konkurente sa ciljem da alat prati njihove aktivnosti ili dozvolite alatu da ih predloži na osnovu ključnih reči koje pratite 😉 Cene nisu javno dostupne, ali postoji mogućnost besplatnog testiranja alata. Više informacija na kompyte.com

SimilarWeb – Ostvaruje pregled poseta sajta, referala, pretraživača i ključnih reči, društvenih medija, Display oglašavanja, Audience informacije, kao i podatke sličnih sajtova i aplikacija. Više informacija na similarweb.com

Open Link Profiler – Dostupan je širok spektar analiza linkova, uključujući i detaljniji pregled banklinkova podeljenih prema geolokaciji i industriji.  Više informacija na openlinkprofiler.org

Monitor Backlinks – novi linkovi, izgubljeni linkovi, novi linkovi konkurenata i nedeljne promene domena su vam na raspolaganju. Cene se kreću od 25 dolara mesečno za 1 domen i 2 konkurenta. Besplatan je test period u trajanju od 30 dana Više informacija na monitorbacklinks.com

Whatrunswhere – pogledajte gde se vaši konkurenti oglašavaju, kako izgledaju njihovi oglasi i koliko su efikasni njihovi oglasi. Takođe možete da pristupite podacima kampanje od 150.000 vrhunskih display publishera. Početne cene su od $299 mesečno. Više informacija na whatrunswhere.com

Owletter – alat prikuplja newslettere i landing stranice vašeg konkurenta na upravljačkom dashboradu, dajući vam mogućnost pretraživanja newsletter-a vaših konkurenata. Owletter analitika vas upozorava na promene u učestalosti newsletter-a vaših konkurenata, ali takođe se oslanja na trendove kako bi vam pomogala da optimizujete vreme slanja svojih newsletter kampanja.  Cene počinju od 5 dolara mesečno, sa pokrivenih 5 konkurenata. Više informacija na owletter.com

Social Insider – alat vam daje uvid u pojedine performanse vašeg konkurenta na sadržajima koji se postavljaju na Facebooku, Instagramu i Tvitteru: kada se sadržaji objavljuju, njihove rezultate, rast fanova od dana nastanka stranice/profila. Više informacija na socialinsider.io

Mention – alat za nadgledanje onlajn prisustva za vašu kompaniju i/ili konkurenciju. Veoma jednostavan za korišćenje. Više informacija na mention.com

SproutSocial – Aplikacija za upravljanje društvenim medijima koja nudi mogućnost za navijanje sadržaja, ali i analiziranje aktivnosti društvenih medija, uključujući i vašu konkurenciju. Više informacija na sproutsocial.com

ZAŠTO (MORAMO) PRATITI AKTIVNOSTI KONKURENCIJE?

Jedan od važnijih zahteva i zadataka poslovanja danas, predstavlja praćenje i nadgledanje konkurencije. Imajući jasno razumevanje poslovanja konkurentskih kompanija, poput onoga šta oni naplaćuju, koje klijente imaju i koje proizvode i usluge nude, možete pomoći kompaniji da razvije svoje uspešne poslovne modele i strategije.

Od ključnog je značaja da se nadgleda konkurencija kako bi kompanije ostajale u korak sa novinama, promenama i zahtevima kupaca na određenom tržištu.

Da li Vi pratite oglašavačke aktivnosti vaše konkurencije i na koji način?