Lepota poklona jeste, između ostalog, što isti nemaju sezonu. Poklone možemo kupovati uvek, ne vezano za datume. Pored važni datuma u godini, u čemu Vam E-Commerce Virtuelni assistant može pomoći, tu su rođendani, godišnjice i vama važni datumi koje ne smete zaboraviti.
Činjenica je da praznici sa sobom donose ogromnu emociju, slobodno vreme sa porodicom i vreme da na pravi način napunimo baterije za narednu godinu.
Za sve nas koji se bavimo prodajom, bilo da je online ili offline, planovi su malo drugačiji, a priprema mora da funkcioniše besprekorno. Ne smemo da dozvolimo da propustimo bilo koji trenutak za dodatno isticanje ponude i raspoloživog asortimana.
Izdvojili smo vam nekoliko stavki koje će vama, kao prodavcima, unaprediti rezultate, a vašim kupcima unaprediti korisničko iskustvo!
Landing strana
Odredišne, ili popularno landing, stranice moraju biti perfektno iskrojene, zar ne? Jedno od “never-ending” zadataka vašeg UX tima treba da bude konstantno unapređenje korisničkog iskustva. Ali, hajde da krenemo od početka…
Odredišna stranica (*eng. Landing page) predstavlja web stranicu, kreiranu za određenu kampanju na koju “šaljete” svoje posetioce. Kada vaš potencijalni kupac klikne na vaš plaćeni oglas, objavu na društvenim mrežama ili na ponudu iz email kampanje, on ili ona “sleti” upravo na ovu stranicu – “landing” stranicu.
Ako se kupcu u tom trenutku ne svidi ono što vidi, velika verovatnoća je da neće posvetiti mnogo vremena vašem sajtu i ponudi koju ste pripremili.
Od ključnog značaja je gde šaljete vaše posetioce!
Za razliku od ostalih web stranica, koje obično imaju mnogo ciljeva, landing stranice su dizajnirane sa jednim fokusom, poznatim kao konverzija. U zavisnosti od vaše kampanje i cilja iste, konverzija može biti prijava na newsletter listu, prodaja ili pak preuzimanje neke e-knjige. Ukoliko posetilac preduzme radnju koju ste želeli, vaša landing stranica je uspela da ih navede na konverziju i ispunila svoj cilj.
Upravo pomenuti fokus čini landing stranice najboljom opcijom za povećanje stope konverzije vaših kampanja i smanjenje troškova akvizicije ili prodaje.
Više o tome možete pročitati u našem tekstu “Šta je landing page i zašto je važan?”
Vezani proizvodi
Vezani proizvodi (*eng. Bundle’s) predstavljaju dva ili više vezanih proizvoda, čijom kupovinom kupac ostvaruje (neki) benefit.
Retail prodavnice često koriste vezane proizvode u svojim prodajnim kampanjama, kako bi primamili kupce, jer popularni “bandlovi” sa sobom donose benefite za kupca i prodavca.
Neretko se dešava da kupac može da kupi i samo jedan artikal, ali u tom slučaju nema benefit (npr. popust), koji se nudi ukoliko kupac pazari više artikala.
Ponuda vezanih proizvoda u vašoj online prodavnici vam može pomoći da se razlikujete od konkurencije, očistite magacin od starih zaliha i povećate prodaju stimulišući kupce da kupuju više.
Više o tome možete pročitati u našem tekstu “Šta su vezani proizvodi i kako vam mogu pomoći da povećate prodaju?”
Mobile first
U poslednjih nekoliko godina, poseta sa mobile uređaja je dominantna u saobraćaju i konverzijama. Drugim rečima, trend povećanja poseta i konverzija putem mobilnih uređaja je sve značajniji da možemo reći slobodno da je i kod nas već odavno preuzeo vodeću ulogu.
Mobile-first pristup predstavlja kreiranje sadržaja prvenstveno za mobilne uređaje, bilo da je u pitanju sajt, deo funkcionalnosti ili dizajn. Prilagođavanje mobilnim uređajima je danas najprihvaćeniji pristup razvoja, a kompanija Google ovakve sajtove bolje rangiranje
Uskoro više o ovom pristupu na Ecommerce magazinu.
Asortiman
Ukoliko nemate adekvatnu ponudu, sve pada u vodu. U zavisnosti od delatnosti, ovo doba zahteva specifičnu ponudu proizvoda koja je aktuelna za sezonu i bez koje je sve, da budemo direktni, propalo. Samim tim, ukoliko ste aktivi u određenim delatnostima i zavisite od sezonalnosti, bilo bi bolje da ste spremni!
Sa druge strane, postoje i one delatnosti kojima se asortiman ne menja značajno, ali oni moraju konstantno paziti na količine, širinu svog asortimama i blagovremeno osveženje uvođenjem novih artikala.
Takođe, pomenute delatnosti mogu iskoristiti ovo vreme da se dodatno pripreme i organizuju za svoju sezonu, odnosno period godine koji im donosi najviše saobraćaja i prodaje.
Korisnička podrška
Poslednja stavka, a svakako ne najmanje važna, naprotiv. Stavka koja je uvek među važnijim karikama uspešnosti svake kampanje je korisnička služba! Bilo da koristite ticketing, telefon ili livechat, potrudite se da na najbolji i najbrži način izađete u susret kupcima. Bilo da je u pitanju podrška, prodaja ili reklamacija. Kupac je u fokusu, zar ne?
Korisnička podrška je odavno prestala da bude samo podrška, a u poslednjih nekoliko godina se nameće kao jedan veoma ozbiljan kanal prodaje. Razmislite o tome.
Mišljenje autora
Danas nije dovoljno biti prvi, inovativan ili kreativan, danas morate zaokružiti sve navedeno da biste se istakli i izdvojili od konkurencije.
Težite da uvek podignete lestvicu kod sebe, a kupci će to odmah osetiti.
Za kraj, nadam se da ste spremno dočekali Novogodišnje praznike, ali i da ste već kupili sve poklone 😉
P.S. Ukoliko želite da Vas neko podseća na važne datume, praznike i/ili važne datume, predlažemo da razmislite da angažujete našeg virtuelnog asistenta 😉