Kako da povećate prodaju pomoću SMS poruka?

SMS poruke

Kao jedan od pionira direktnog marketinga SMS i dan danas ima svojih prednosti, koje malo koji kanal komunikacije može da nadmaši.

Ogroman OpenRate, jednostavnost targetiranja kupaca i niska cena koštanja pojedinačne poruke se izdvajaju kao prednosti ovog kanala komunikacije.

A ko je taj koji nije pročitao/otvorio SMS poruku? 😉

I ne samo to. S obzirom da živimo u svetu mesindžera, SMS je poslednjih godina evoluirao i prilagodio se tržišnim promenama.

Razumljivo je da se više pažnje usmerava na kanale komunikacije i oglašavanja koji su noviji, da ne kažem, moderniji vid komunikacije.

Veliki broj ljudi ima utisak da SMS polako izumire, ali da li je to stvarno tako?

 

U koju svrhu se SMS može koristiti?

Pored sms marketinga i kupovine SMS bulk poruka, SMS poruke se mogu koristiti u razne svrhe i načine.

Marketing

SMS je jedan dan od marketing kanala koji se i dan danas koristi. SMS bulk poruke se danas kupuju od ovlašćenih kompanija (umesto kod operatera, kao što je nekad bilo), a poruke šaljete sami putem online alata koji služi za to.

Zaštita naloga

Sms poruka se pokazala odlično kao način verifikacije i zaštite korisničkih naloga. Kao najbolji primer, kompanija Google je u svom Gmail-u ponudila svim korisnicima zaštitu naloga putem sms poruke. Iako su ove poruke skuplje i njihov trošak snosi kompanija koja implementira ovu uslugu, ovo je ulaganje u korisnike, sa ciljem da se osećaju sigurno i da nastave da koriste vaše usluge.

Plaćanje

Za određene tipove usluga, imate mogućnost da platite putem sms poruke. Najbolji primer je plaćanje parkinga putem SMS poruke.

Verifikacije plaćanja

Nekolicina banaka koristi upravo sms kanal kako bi vam poslala privremeni token za verifikaciju plaćanja putem e-bankinga.

Nagradna takmičenja

Verujem da smo svi bar jednom putem SMS-a poslali code sa pakovanja proizvoda kako bi učestvovali u nagradnim igrama. Još jedan od primera korišćenja sms poruka, koji se i dan danas redovno i uspešno koristi.

Servisne poruke (Dostava)

Korisničko iskustvo, na primer dostave proizvoda, se može unaprediti jednostavnim najavljivanjem pošiljke putem sms poruke.

 

Prednosti SMS marketinga

  • Veliki OpenRate
  • Direktnija komunikacija sa kupcima
  • Zaštita naloga kupaca
  • Jeftinije slanje reklame

Efektno i jeftino informisanje ili obaveštavanje kupaca je uvek neophodno, a upravo SMS nudi takav kanal komunikacije.

Ukoliko Vam je baza dobra, ažurna i target grupa odgovarajuća, ni prodajni rezultati neće izostati.

A ko je taj ko nije otvorio/pročitao SMS poruku?

S obzirom da se smatra veoma ličnim kanalom komunikacije, potrudite se da budete veoma transparentni prilikom uzimanja brojeva telefona, a sve u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Mane SMS marketinga

  • Ograničen broj karaktera
  • Korišćenje naših slova
  • Linkovi u okviru poruke
  • Vremenska ograničenja

SMS ima ograničenja u vidu broja karaktera po jednoj poruci – 160. U slučaju da vam je sadržaj poruke veći, on će se prikazati u istoj poruci, ali vam će vam operater naplatiti dve poruke.

Zatim, SMS poruka mora sadržati odjavni broj, kao i info o cenu odjavne poruke što vam umanjuje broj karaktera koji možete iskoristiti u poruci. Na primer, ukoliko uz navedene informacije postavite i link, to će vam zauzeti oko 40 karaktera.

Domaća slova možete koristiti, ali je potrebno da znate da će vam samo jedno od naših slova Ž Ć Č Š “zauzeti” od 3 do 5 karaktera.

SMS promotivne poruke se ne mogu slati u periodu od 21h do 9h ujutru, dok to nije slučaj sa transakcijskim tj. servisnim porukama koje nemaju to ograničenje.

 

SMS kao način plaćanja

Prednost, jednostavnost i korisničko iskustvo prilikom korišćenja ovog načina plaćanja su na maksimumu. Jer, ne samo da je praktično, već je i veoma jednostavno.

Kanali komunikacije i plaćanja koji ne zahtevaju dodatnu edukaciju korisnika su neprocenjivi.

Ali, zbog navedenih ograničenja, a prevashodno cene koštanja ove usluge kod nas, sve manje kompanija se odlučuje za ovaj vid naplate.

Svi smo svedoci i korisnici plaćanja parkinga SMS porukom, kao jedan od najboljih primera ove opcije/usluge.

Na tržištu afričkog kontinenta, postoji servis mPESA. M-Pesa je usluga prenosa novca zasnovana na mobilnim telefonima, koju su 2007. pokrenuli Vodafone za Safaricom i Vodacom, najveći operater mobilne mreže u Keniji i Tanzaniji. Od tada se proširila na Avganistan, Južnu Afriku, Indiju, Rumuniju i Albaniju. M-Pesa omogućava korisnicima da jednostavno deponuju, povuku, prebace novac i plate za robu i usluge mobilnim uređajem i SMS porukom.

U Švedskoj od 2012. godine postoji usluga Swish koju je pokrenulo šest velikih švedskih banaka. U septembru 2018. godine Swish je imao 6,5 miliona korisnika (!). Usluga funkcioniše putem aplikacije za pametne telefone, preko koje je telefonski broj korisnika povezan sa njihovim bankovnim računom i koja omogućava prenos novca u realnom vremenu, nekoliko sekundi od dobijanja potvrde obe strane.

 

Šta mogu da uradim sa starom bazom brojeva?

Ovlašćene i specijalizovane kompanije nude usluge provere validnosti brojeva koje imate u bazi. Samim tim možete da ih iskoristite bez obzirom koliko je stara baza.

Što automatski znači da vrlo brzo i povoljno možete prečistiti svoju bazu brojeva i unaprediti rezultate, uz značajnu mesečnu uštedu.

Cena koštanja provere brojeva je oko 60-70% jeftinija od same pojedinačne poruke, što predstavlja logično *ulaganje koje se isplaćuje u narednih par meseci.

*Ukoliko redovno koristite SMS kao marketing kanal, ne samo da će se navedeno ulaganje isplatiti (više nećete imati veliki broj poruka koje ste platili, a koje **nisu dostavljenje) nego ćete i rezultate unaprediti.

**Razlozi zbog kojih SMS ne stigne do krajnjeg korisnika.

Neaktivan broj

Ukoliko broj telefona više ne postoji ili je netačan, vi plaćate poslatu poruku i na te brojeve.

Isključen telefon

Ukoliko je telefon primaoca isključen SMS poruka će ga čekati 24h. Po uključenju, poruka će se isporučiti primaocu ili ukoliko je prošlo 24h poruka će se izbrisati i neće biti poslata. A vi ćete je, bez obzira na to, platiti.

Roaming

Ukoliko je primalac poruke u inostranstvu poruka neće biti isporučena i takođe će biti na čekanju 24h. A vi poruku plaćate u svakom slučaju, bilo da je dostavljena ili ne.

 

Zakonska ograničenja SMS-a

Kao i svaki kanal komunikacije, i SMS ima svoja zakonska pravila i ograničenja.

Prvenstveno se za slanje SMS bulk poruka mora dobiti dozvola, odnosno odobrenje od mobilnih operatera, što predstavlja jednostavnu proceduru. Nakon toga ide potpisivanje dokumenata, pa izbora sender ID-a i formulisanje odjave, sve do dobijanja *odjavnog koda i slanja testne poruke.

Odjavni broj predstavlja četvorocifreni broj na koji se u svakom trenutno može odjaviti sa ovog kanala. U zavisnosti od tržišta na kome koristite ovaj marketing kanal, odjavni broj nije svuda obavezan.

Pre korišćenja brojeva telefona vaših kupaca u marketing kampanjama, budite sigurni da ste ih prikupili, ali i da ih koristite, u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

 

Zaštita (bankovnog) naloga putem SMS poruke

Sms poruka se pokazala odlično kao način verifikacije i zaštite korisničkih naloga.

Danas to rade sve velike kompanije kao odličan benefit za svoje korisnike. Na primer, GMail nalog ili nalog na Facebooku možete zaštititi na ovaj način.

Takođe, pojedine banke će vam putem SMS poruke poslati token za verifikaciju svake pojedinačne online e-banking transakcije.

 

Unapređenje kampanja sa Viber-om

Da li ste znali da imate mogućnost da uvežete SMS kampanju sa Viber-om?

Naime, ova opcija je zgodna jer na neki način Viber radi automatsku proveru i segmentaciju, tako što ljudima koji imaju instaliran mesindžer šalje kompletniju poruku. Što automatski znači da oni koji nemaju instaliran Viber, dobijaju regularnu SMS poruku.

Forma i sadržaj poruke u zavisnosti od kanala komunikacije (SMS vs. Viber) se mnogo razlikuje.

 

Viber prednosti i ograničenja

Uvezivanje SMS bulk kampanje sa Viberom ima mnogo prednosti.

Naime, pored mnogo većeg prostora za sadržaj poruke (do 1.000 karaktera i nesmetano korišćenje naših slova), Viber poruke sadrže vizual i CTA dugme.

Za razliku od SMS-a, korisnici mesindžera su navikli da imaju link/button, pa samim tim broj klikova kroz ovaj kanal komunikacije je znatno veći nego kroz SMS.

Dok se SMS naplaćuje po poslatoj poruci, Viber se tarifira po dostavljenoj, što značajno štedi budžet.

Trenutno, na snazi je zabrana slanja Viber instant poruka određenim delatnostima, kao što su duvanski proizvodi, sadržaji za odrasle, igre na sreću i druge delatnosti koje već imaju zakonska ograničenja u oglašavanju.

 

Mišljenje autora

Bez obzira da li ga preferirate ili ne, činjenica je da SMS kao kanal komunikacije beleži odlične rezultate.

Lično smatram da je SMS jedan od ličnijih kanala komunikacije i da treba da ga koristite kada imate direktan benifit za kupca (bonus, popust, vaučer…).

Sa druge strane, u kombinaciji sa Viber-om dobijate veoma moćan alat koji zadovoljava sve tehničke zahteve.

Svi smo u potrazi za efikasnim i jeftinim kanalom komunikacije, koji je, po mogućstvu, jednostavno koristiti.

Da li koristite SMS marketing?