Filip Mateković, Hunch: Kako menjamo pravila igre u digitalnom marketingu

Filip Mateković, Hunch

U stalno promenljivom svetu digitalnog marketinga, inovacija i prilagodljivost su ključni za uspeh. Filip Mateković, direktor marketinga u kompaniji Hunch, predvodi tim koji transformiše e-commerce kroz personalizovane i efikasne automatizovane kampanje.

U našem razgovoru, Filip će podeliti kako se kreativnost i strateško planiranje mogu uspešno spojiti u marketinške strategije koje ne samo da privlače pažnju već i efikasno konvertuju. Diskutovaćemo o ključnim izazovima u industriji, uključujući regulative privatnosti i zasićenost tržišta, i kako Hunch ostaje na čelu inovacija koristeći AI i druge tehnologije.

Naša diskusija neće samo baciti svetlo na Filipova profesionalna dostignuća već i na pristup koji Hunch koristi za svoje klijente, pružajući praktične savete za unapređenje digitalnih marketinških strategija. Intervju će vam omogućiti da otkrijete kako se inovativne prakse efikasno primenjuju u svakodnevnom poslovanju B2C kompanija, i na koji način brendovi mogu da iskoriste kreativne strategije za jačanje veza sa potrošačima.

 

Kako Hunch koristi automatizaciju u kreiranju efikasnijih reklamnih kampanja za e-trgovinu?

Koristimo automatizaciju za proizvodnju data driven kreativa sadržaja i njihovo brzo integrisanje u kampanje na platformama poput Meta i Snapchat uz pomoć veštačke inteligencije.

Ovo omogućava brendovima da uštede vreme, povećaju skalabilnost i optimizuju performanse kampanja.

 

Na koji način koristite integraciju podataka o proizvodima i ponašanju kupaca za poboljšanje performansi reklama?

Hunch koristi integraciju podataka iz različitih izvora podataka kao sto su product feedovi e-commerce sajtova i CRM-a za kreiranje personalizovanih reklama koje odgovaraju specifičnim potrebama i interesima kupaca, čime se povećava efikasnost i relevantnost oglasa.

 

Kako Hunch pomaže brendovima da se istaknu u vrlo konkurentnom prostoru društvenih medija?

Kombinujemo inovativnu AI tehnologiju i agilne procese kako bi brendovima omogućio brzu implementaciju kreativnih strategija koje privlače pažnju i donose rezultate.

Partnerstva sa Metom i Snapchatm kao i imanje inhouse advertajzing ekspertize dodatno osiguravaju da se brendovi efikasno istaknu u prepunom medijskom online prostoru.

 

Šta je, po vašem mišljenju, najveći izazov u kreiranju efikasnih kampanja za e-commerce sektor i kako Hunch adresira te izazove?

Glavna ključna reč unutar ovog pitanje jeste efikasnost. Rezultati uvek mogu da se postignu na kraju dana, ako izuzmemo, resurse kroz njihovu cenu i vreme.

Najveći izazov u kreiranju efikasnih kampanja za e-commerce sektor jeste postizanje personalizacije na većoj skali uz održavanje visokog povrata investicije. Hunch adresira ove izazove kroz primenu AI i automatizacije, što omogućava kreativnu i medijsku automatizaciju kampanja. Ovo oslobađa resurse i pruža marketarima više vremena za razvoj kreativnih strategija.

 

Kako se strategija oglašavanja razlikuje između različitih platformi društvenih medija?

Konstantna dostupnost informacija skraćuje pažnju prosečnog potrošača, do te mere da potencijalni kupac sada provodi samo 1.7 sekundi gledajući reklamu za proizvod. Strategije oglašavanja značajno variraju među platformama. Za marketare, ključna prilika leži u pravilnom odgovoru na potrebe modernih potrošača, što podrazumeva prikazivanje relevantnih reklama na mestima gde oni najviše vremena provode, prilagođene specifičnostima svake društvene mreže.

Na primer, na Instagramu se fokusira na vizuelno atraktivne sadržaje, dok se na Twitteru koriste kraće i direktnije poruke. Za TikTok je potreban kreativniji i dinamičniji pristup, sa veoma kratkim video materijalima koji odmah privlače pažnju. Ono što je zajedničko za sve ove mreže jeste imanje “Hook-a”, odnosno sposobnost da zadrže pažnju korisnika i motivišu ih da nastave sa pregledom sadržaja.

 

Koji su najnoviji trendovi u digitalnom marketingu koji najviše utiču na vaš rad u Hunch-u?

Ne morate biti stručnjak za digitalni marketing da biste primetili trendove koji se trenutno dešavaju: konstantan rast uticaja društvenih mreža i potpuna dominacija mobilnih telefona. Sa tim i prezasićenost od oglasa. Generičke reklame više nemaju šanse na tržištu.

Sa platformama za oglašavanje kao što su Meta i Google koje su implementirale Advantage+ i Pmax sisteme, gubite kontrolu nad svojim kampanjama. Jedino područje gde možete i dalje uticati i inovirati jeste kreativni aspekt, a tu dolazi do izražaja Hunch.

 

Kako Hunch koristi veštačku inteligenciju za poboljšanje kreiranja i distribucije sadržaja?

Hunch: Primer Beosport

Jedan od zapaženih primera na lokalnom tržištu jeste case sa brendom Beosport.

Realizovali smo A/B testiranje gde smo uporedili efektivnost standardnih dinamičkih reklama sa onima kreiranim uz pomoć Hunch AI tehnologije.

Koristeći Hunch tehnologiju za uklanjanje pozadina proizvoda i otkrivanje dominantnih boja proizvoda, Beosport je uspeo da na skalabilan način proizvede efektivne reklame koje su u potpunosti usklađene sa brendom.

Rezultati? Reklame kreirane uz pomoć AI tehnologije nadmašile su standardne, donoseći:

  • 30% veći CTR
  • Dvostruko više kupovina
  • Dvostruko više impresija

 

Možete li deliti neki primer kako je Hunch pomogao nekom klijentu da značajno poboljša svoje poslovanje?

Primer dugogodišnje uspešne saradnje je kompanija Vitapur, vodeći proizvođač dušeka i proizvoda za kuću. Koristeći Hunch tehnologiju za unapređene catalog oglase (DPA) na Facebooku, Vitapur je postigao značajno poboljšanje u efikasnosti oglašavanja i generisao više od 5 miliona evra prihoda, unapredio relevantnost (CTR) za 47% i ROAS za 25%. Produktivnost je povećana deset puta, a uz korišćenje Hunch platforme za 30% budžeta, Vitapur je ostvario značajno bolji CTR i ROAS u poređenju sa standardnim Facebook kampanjama. Ovo partnerstvo se pokazalo kao izvanredna prilika za zajednički rast gde zajedno otvaramo nova tržišta.

Hunch: Primer Vitapur

Kako se strategija marketinga prilagođava kada se radi o globalnom tržištu u poređenju sa lokalnim tržištima?

Tu strategiju mi nazivamo hiperlokaloizacija. Imamo primere kada jedan brend postavi ispravnu strategiju za jedno tržište i nakon toga taj sistem lako skalira.  Hiperlokalizovane kampanje podrazumevaju oglašavanje reklama personalizovanih na osnovu lokacije na kojoj se prikazuju. Ovakve reklame personalizuju se na osnovu lokalnog jezika ili slenga, ulice, naselja ili grada.  Ovo je idealna praksa za brendove koji imaju maloprodajne objekte širom zemlje, odnosno u čitavom regionu. Primer ovakve kampanje je prikazivanje sniženja u najbližem prodajnom mestu za korisnika.

Ipak, kada brendovi koji imaju veliki broj proizvoda žele da puste hiperlokalizovanu kampanju, to podrazumeva produkciju na stotine varijacija određenih kreativa, što iziskuje veliki broj novčanih i vremenskih resursa, kao i tim dizajnera i marketara koji će pripremiti na stotine varijacija kreativa.

Zato se marketari koji žele da kreiraju ovakve kampanje suočavaju sa dva ključna izazova: produkcija i usporeni procesa rada.

Korišćenje platforme za automatizaciju čitavog procesa izrade kreativa, omogućava marketarima da sa lakoćom dobiju različite varijacije reklama uz minimalan utrošak vremena i resursa.

Ovo je način da se radi i globalno i lokalno bez ikakve razlike u uloženom vremenu i resursima.

 

Kako inovirati u digitalnom oglašavanju koristeći 3rd party data (vremensku prognozu)?

Kontekstualna ponuda nesumnjivo pobeđuje generičke reklame koje možete videti bilo kad i bilo gde. I online i offline svet vrvi od brendova koji gotovo u isto vreme komuniciraju popuste. Ne budite još jedan od njih. Pokušajte da se izdvojite kreiranjem potpuno personalizovanih iskustava za svoje kupce.

Idealan trenutak za personalizovanu reklamu je kada je potencijalni kupac već u fokusu na određenoj aktivnosti, kao što je planiranje letovanja. Umesto generičkih reklama koje se pojavljuju svuda i u isto vreme, koristite kontekstualne ponude koje odgovaraju trenutnom interesovanju korisnika.

Jedan od načina da se izdvojite je korišćenje podataka o vremenskoj prognozi. Personalizujte reklame na osnovu trenutnih vremenskih uslova – kako temperatura raste, tako raste i popust na proizvode koji su trenutno relevantni za te uslove.

 

Koja je vaša vizija za budućnost digitalnog marketinga i kakvu ulogu Hunch planira da igra?

Sa rešenjima AI koja se pojavljuju, agencije se pitaju da li imaju šta je potrebno da ostanu operativne u novom dobu marketinga. Stari model oslanjanja na individualne marketare da neprestano povećavaju output više nije održiv. Tehnologija će nas(vas) nadmašiti. Osim ako to ne iskoristimo u svoju korist.

Razlika između prosečnih marketara i Master Marketara leži u njihovoj prilagodljivosti novim tehnologijama. Master Marketari se ističu operativno i strateški, prepoznajući kritičnu potrebu da ostanu korak ispred kako bi izbegli zastarelost. Inovativna tehnlogija transformiše svakog marketara u Master Marketara, poboljšavajući njegovi znanje i operativnu efikasnost. Budi Master Marketar.

 

Kako održavate balans između kreativnosti i automatizacije u procesu kreiranja oglasa?

Automatizacija i veštačka inteligencija (AI) su i ubuduće će biti od pomoći, ali neće biti glavni pokretač u digitalnom oglašavanju. Ključni elementi kao što su razumevanje tržišta, ciljne grupe, ponuda i promocije ostaće u domenu marketara i kreativnosti. Dok je produkcija i distribucija možda oduvek bila oblast tehnologije, mi kao vrhunski marketari zapravo smo inženjeri, a celokupni sistem treba da bude ispraćen veštačkom inteligencijom.

 

Za kraj našeg razgovora, želimo da se zahvalimo Filipu Matekoviću na vremenu i iskustvu koje je podelio sa nama. Nadamo se da će ovi uvidi inspirisati naše čitaoce da istraže nove strategije i tehnologije u svom radu.

Hvala Filipe!