9. čas: Šta nam daje Google Search Console?

Google Search Console

Na novom času našeg ciklusa eCommerce za početnike nastavljamo sa Google Search Console alatom. Ovoga puta ćemo konkretno prikazati šta su vam direktne koristi GSC-a i na koji način se to prikazuje.

Ukoliko već niste, predlažem vam da prvo pročitate 8. čas, gde smo obradili način kako možete da aktivirate Google Search Console.

 

Šta nam daje Google Search Console?

Korišćenjem GSC alata, možete saznati odgovore na neka veoma važna pitanja, kao na primer:

  • Koje su najčešće korišćene ključne reči da se pronađe vaš sajt;
  • Koliko često ljudi vide vaš sajt u rezultatima pretrage i kliknu da ga posete;
  • Iz kojih zemalja ili sa kojih uređaja dolaze vaši posetioci.

Ali, pre svega toga, morate biti sigurni da razumete sve termine koje možete pronaći u GSC-u. eCommerce za početnike vam donosi objašnjenje metrika koje možete videti u Google Search Console.

 

Termini u Google Search Console

Šta je ključna reč?

Ključna reč (*eng. keyword) je pojam ili fraza, koja je korišćena za pretragu na pretraživačima, a na osnovu koje su se stranice vašeg sajta prikazale u rezultatima pretrage. Ove podatke možete pronaći samo u Search Console, a ne u Google Analytics-u.

Šta je impresija?

Svaki put kada se prikaže link do vašeg sajta u rezultatu pretrage, to se beleži kao impresija.

Šta je klik?

Kada osoba koja pretražuje izabere neku od ponuđenih rezultata pretrage i klikne na nju, to se računa kao jedan klik.

Šta je CTR?

Procenat klikova (*eng. Click through rate – CTR) jednak je broju klikova podeljenih sa brojem impresija pomnoženim sa 100.

Ukoliko se vaš sajt pojavi u 100 pretraga i generiše 50 klikova, vaš CTR bi bio 50%.

Broj klikova
CTR = ————————— x 100
Impresije

Šta predstavlja termin “prosečna pozicija”?

Prosečna pozicija (*eng. Average position) predstavlja prosečnu poziciju vašeg sajta u rezultatima pretrage. U Google Search Console možete videti i prosečnu poziciju za svaku pojedinačnu stranu vašeg sajta.

Filtriranje u Google Search Console-u

GSC nudi nekoliko različitih načina za pregled i analizu podataka.

Početna stranica sekcije “Performance” se sastoji iz 2 dela:

  • Grafikon i
  • Tabela

Grafikon nudi vizuelni pregled metrika kao što su: Total clicks, Total impressions, Average CTR i Average position.

Jednostavnim štikliranjem kvadratića pored metrika, podaci će se odmah osvežiti u grafikonu i tabeli, za navedene vremenske odrednice koje ste postavili.

Google Searcg Console - Performance - Chart

 

Tip pretrage

Na istoj stranici, u delu “Search type”, možete izabrati tri vrste pretraživanja: web, slika i video.

Google Searcg Console - Performance - Search Type

Takođe, možete da uporedite dve vrste saobraćaja. Samo kliknite karticu “Compare“, izaberite dve kategorije koje vas zanimaju i odaberite “Apply“.

Google Searcg Console - Performance - Search Type

Raspon datuma

Google Search Console nudi 16 meseci podataka. Možete birati između različitih, unapred postavljenih vremenskih perioda ili postaviti custom raspon.

Google Searcg Console - Performance - Date range

 

Dodatni filteri u Google Search Console

Kliknite na opciju “New“ pored filtera za datum, da biste dodali dodatne vrsta filtera: upit, određena stranica, država, uređaj i izgled pretrage.

Pogledajte kako to izgleda:

Google Searcg Console - Performance - New metric

Kako bi vam pokazali koliko ovaj alat može biti moćan, pomoću ovih filtera možete ići baš duboko.

Na primer, ako želite da vidite podatke za upite samo iz Srbije, koji se pojavljuju isključivo u pretrazi na mobilnim uređajima, to možete uraditi koristeći Google Search Console.

Takođe, ovaj alat vam daje mogućnost da idete i dalje. Tako na primer, možete da vidite koliko puta se vaš sajt ili neka određena stranica pojavljivala u pretragama, koje su bile isključivo na mobilnim uređajima, za određenu ključnu reč, na tržištu Srbije u poslednjih 28 dana.

Google Searcg Console - Performance - New metric

Ovde možete dobiti vrlo korisne rezultate specifine za vas i vašu delatnost, odnosno vaš sajt – preporučujem vam da testirate različite kombinacije filtera, kako biste videli šta je moguće.

 

Identifikujte ključne reči sa najviše klikova

  1. Kliknite na sekciju “Performance”;
  2. Kliknite karticu “Search type” i izaberite “Web”;
  3. Promenite datumski raspon na “Last 28 days”;
  4. Uverite se da je čekirano “Total clicks” na grafikonu;
  5. U tabeli izaberite karticu “Queries”;
  6. Kliknite malu strelicu nadole, pored “Clicks” da biste sortirali od najvišeg do najnižeg.

Znači, ovo su ključne reči koje su korišćene u pretrazi, da bi korisnike dovele na vaš sajt.
Bravo!

Google Searcg Console - Performance - Queries

Klikom na karticu “Countries” možete videti u kojim zemljama se vaš sajt prikazao kao rezultat pretrage.

 

Identifikujte stranice sa najviše klikova

  1. Kliknite na sekciju “Performance”;
  2. Kliknite karticu “Search type“ i izaberite “Web;
  3. Promenite datumski raspon na “Last 12 months“;
  4. Uverite se da je čekirano “Total clicks“ na grafikonu;
  5. Kliknite malu strelicu nadole, pored “Clicks“ da biste sortirali od najvišeg do najnižeg.

Znači, ovo su stranice koje su preko pretrage dobile najviše poseta. Bravo!

Google Searcg Console - Performance - Pages

Takođe, ovaj tip izveštaja ima i drugu stranu “medalje”.

Sada kliknite još jednom na opciju “Clicks”, kako bi se lista ažurirala od one koja je imala najmanje klikova, pa se sada možete skoncentrisati na to da te stranice unapredite.

Podsećamo vas da sve tekstove iz kategorije eCommerce za početnike možete pronaći ovde.

Zaključak

Kao i njegov prethodnik, Webmaster Tools, Google Search Console predstavlja veoma važan alat za vaš web projekat, bilo da je ecommerce ili ne.

Konkretne informacije koje iz njega možete da izvučete su od neprocenjivog značaja.

Na sledećem času eCommerce za početnike ćemo vam objasniti šta je mapa sajta, ali i pokazati kako da je kreirate i unesete u GSC. Ostanite sa nama.