3. čas: Kako izaberati najbolju platformu za Internet prodavnicu?

platforma

Dobro došli u našu malu školu internet trgovine. Do sada smo imali dva časa, pa ukoliko ste ih propustili, svakako ih možete pročitati ovde: 1. čas i 2. čas.

S obzirom da smo na prvom času samo zagrebali ovu veoma važnu lekciju, rešili smo da je odmah, “dok je gradivo još sveže”, detaljnije obradimo.

Na samom početku poslovanja, moramo obezbediti osnovna sredstva za rad. U internet trgovini, taj segment je internet prodavnica.

Na ovom času ćemo vam dati odgovor na pitanje “Na koji način da izaberete najbolju platformu za vašu Internet prodavnicu?”, odnosno, predstavićemo sve opcije koje su vam na raspolaganju.

Kako bi na najbolji način odgovorili na ovo pitanje, neophodno je prvenstveno odgovoriti na nekoliko važnih potpitanja, koja se tiču vaše buduće delatnosti, potreba i mogućnosti.

Prvo da se podsetimo šta je CMS?

CMS predstavlja skraćenicu od Content Menagement System, što u bukvalnom prevodu predstavlja sistem za upravljanje sadržajem vašeg sajta. CMS vam omogućava da uređujete vašu internet prodavnicu, bez znanja o programiranju i/ili pisanja koda.

Danas imate veliki broj načina da kreirate vašu prodavnicu, a sve zavisi od vašeg znanja, mogućnosti i potreba. Predstavljamo nekoliko najkorišćenijih rešenja, a istovremeno ukazujemo na njihove prednosti i mane.

Izdvojili smo 4 rešenja po kojima, prema vašim potrebama, možete izraditi vašu prodavnicu:

  • Besplatna rešenja
  • Rešenje “ključ u ruke”
  • Iznajmljeno rešenje
  • Namensko rešenje

 

Besplatna rešenja

(*eng. Open source)

Kao što samo ime kaže “Open source”, ova rešenja su besplatna, ali zahtevaju više znanja, pogotovo u domenu održavanja sajta.

Open Source rešenja su rešenja sa “otvorenim kodom”, što znači da su njihovi kreatori dali dozvolu da se njihovo autorsko delo besplatno koristi. Veoma su jednostavna za instalaciju i korišćenje.

Na svetu, najveći broj internet prodavnica koristi neka od besplatnih Open Source rešenja:

  • WooCommerce + WordPress
  • PrestaShop
  • OpenCart
  • Magento
  • nopCommerce
  • OsCommerce
  • ZenCart
  • X-Cart

Prednost:

  • Jednostavniji, brži i najjeftiniji početak.

Nedostatak:

  • Bezbednost
  • Stabilnost
  • Kompatibilnost

 

Rešenje “ključ u ruke”

Ova opcija predstavlja optimalno rešenje za prodavnice sa zahtevnijom infrastrukturom i većim brojem proizvoda.

U osnovim paketima imate već pripremljene šablone (*eng. Templates) za izgled sajta, ali ih možete raditi i namenski, što uvećava cenu koštanja sajta.

Takođe su veoma jednostavna za korišćenje, dok je sama instalacija nešto kompleksnija.

Prednost:

  • Sigurniji i brži početak.

Nedostatak:

  • Ograničen broj gotovih rešenja za izgled sajta.

 

Iznajmljeno rešenje

(*eng. Rented&Hosted)

Navedena opcija se u poslednjih par godina nameće kao jedan od prvih izbora. Radi se o platformama za internet prodaju, koje vam za mesečnu cenu od 20 do 50 eur nude da iznajmite internet prodavnicu. Šta to zapravo znači?

Najbolji primer ovoga pronalazimo u offline tradicionalnim prodavnicama, gde plaćate mesečni najam lokala u kojima prodajete vaše proizvode. Ovde, sa druge strane, iznajmljujete Interent prodavnicu, kako bi mogli da prodajete vaše proizvode online.

A navedena prodavnica vam za cenu mesečne zakupnine omogućava sve potrebne opcije, koje su vam u internet prodaji potrebne. Navedena platforma se “kači” na domen ili poddomen vaše firme i aktivira internet prodaju.

Iznos mesečne zakupnine zavisi od broja proizvoda i aktiviranih opcija (plaćanje karticama, marketing aktivnosti, livechat opcije…).

Prednost:

  • Jednostavna izrada
  • Nema potrebe za unajmljivanjem programera i kupovinu hostinga,
  • Jednostavno održavanje prodavnice.

Nedostatak:

  • Mesečni najam platforme.

 

Namensko rešenje

(*eng. Custom)

Namensko rešenje svakako predstavlja najbolje rešenje za zahtevne klijente, jer bi bilo urađeno za vas, odnosno prema vašim potrebama. Sa druge strane, ova opcija je značajno skuplja u odnosu na ostale opcije.

Veliki izazov je kreirati optimizovano rešenje, koje će komunicirati sa sopstvenim magacinom, magacinom dobavljača, a u isto vreme pratiti i usluživati kupce, i pružiti im vrhunsko prodajno iskustvo.

Prednost:

  • Shop za vaš biznis po vašoj specifikaciji
  • Optimizovan prema vašim potrebama.

Nedostatak:

  • Visoki troškovi izrade
  • Vreme potrebno za izradu.

 

Zaključak

Kao i kod izgradnje kuće, sve počinje od plana gradnje, koji se izrađuje na osnovu potreba i mogućnosti koje ima jedna porodica. Tako je i kod internet prodavnice, te u zavisnosti od vaših potreba, izabraćete opciju koja zadovoljava vaše potrebe, a sve to u skladu sa vašim mogućnostima.

Razvojem internet prodaje u svetu, pojavili su se novi modeli poslovanja, koji su značajno spustili cenu koštanja izrade internet prodavnice.

Sada i mikro firme imaju mogućnost da, bez velikih finansijskih ulaganja i rizika, otvore svoju internet prodavnicu.

Vidimo se na sledećem času. Hvala na pažnji.