DIDS – jedna od najpoznatijih konferencija posvećenih internetu, koju od 2010. organizuje „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS), prvi put će u potpunosti biti realizovana onlajn. Ove godine slogan DIDS konferencije nastoji da u tri reči sažme ulogu interneta u proteklih godinu dana: “Sluga. Gospodar. Internet.” Pratite nas uživo 17. marta od 10 časova na dids.rs, kada ćemo, uz pomoć izvanrednih predavača i panelista, razmotriti da li je privreda mogla imati boljeg slugu od interneta tokom pandemije, ali i zapitati se da li je internet nepovratno zagospodario praktično svim aspektima našeg života.
Godinu dana nakon proglašenja vanrednog stanja u Republici Srbiji zbog pandemije koja je okovala i skoro zaustavila svet, razgovaramo o onome što je omogućilo da se stvari ipak kreću, od sadržaja, koji su mnogima bili jedino društvo u danima izolacije do roba i usluga koje su spasle mnoge biznise širom sveta – internetu. On se našao na usluzi svima, i onima koji su i pre pandemije verovali u njega, ali i onima koji su ga skeptično posmatrali dok im nije postao slamka spasa.
Živimo u digitalno povezanom svetu, ali korona kriza donela je nove digitalne trendove. O njihovim uticajima na društva i korporacije, gledajući sa Dalekog istoka, govoriće Kei Šimada iz kompanije IBM Japan. Pandemija je dala vetar u jedra registraciji domena širom Evrope i „pogurala“ ukotvljeni brod trendova rasta. O izazovima sa kojima su se susretali evropski registri domena dok se privreda užurbano selila na internet govoriće Piter van Rost, generalni menadžer CENTR-a. Kako je srpska privreda odgovorila na krizu, kako su se velika preduzeća suočavala sa zabranom kretanja svojih kupaca, povećanom ili drastično smanjenom tražnjom, slušaćemo tokom prve panel diskusije koju moderira Vladimir Radunović iz Diplo fondacije. U diskusiji učestvuju: Branka Petronijević, marketing menadžer hotela Crown Plaza Beograd, Branimir Đurović, generalni direktor Glovo Srbija i Momir Đekić, konsultant za digitalnu transformaciju.
Kako interfejs sajta može da nas navede da donosimo odluke koje nam nisu od koristi? Šta je Dark UX? O njegovim praktičnim, tehničkim i etičkim stranama govoriće Pol Snoksel, kreativni direktor kompanije Wunderman Thompson u Londonu. Kako je pandemija stvorila nove pretpostavke komunikacije, uticala na razmenu informacija, stavova, poruka, šta komunikacija čini nama sada i šta činiti s njom u budućnosti razmatraće Vojislav Žanetić, konsultant za tržišnu komunikaciju.
Sajt je centar poslovnog prisustva na internetu i kao takav preduzeću treba da obezbedi maksimalnu pomoć u poslovanju, a kako optimizovati sajt za konverzije i na koje aspekte treba posebno obratiti pažnju na svakoj etapi „putovanja kupca“ detaljno će objasniti Dimitrije Ostojić, osnivač i direktor agencije Default Design.
Može li konferencija o internetu zaobići temu svih tema onlajn poslovanja – e-commerce i njegov snažan uspon tokom pandemije? Ovo je retoričko pitanje, a na konkretna pitanja o rastu koji je zabeležila elektronska trgovina tokom proteklih godinu dana govoriće naš kolega i osnivač Ivan Tanasković (Rukovodilac sektora internet prodaje u kompaniji Planeta Sport) i Marko Mudrinić (Direktor Netokracija.rs), obojica članovi Upravnog odbora E-commerce asocijacije Srbije. Za njima slede dva mini-panela čija je ambicija da rasvetle brojne praktične aspekte trgovine na internetu. Milica Čalija, vlasnica brenda Anđeli kolači, i njene sagovornice Ana Nešić, Mali proizvođači, i Marija Slović, Domaccini, govoriće o poziciji malih proizvođača na internetu u panelu koji su nazvale „Izgovor za razgovor tri iskusne preduzetnice“. Vladimir Kovač, internet preduzetnik i poslovni konsultant, u panelu „E-commerce 2021. u Srbiji: mogućnost i obaveza da budete drugačiji“, okupio je sagovornike više nego kompetentne da govore o inovativnom pristupu trgovanja na internetu – Aleksandra Ilića iz Knjižare Roman, Oskara Borbaša iz Geek Shop-a, i Ivana Tanaskovića, rukovodioca sektora internet prodaje Planeta sporta.
Publika DIDS-a reći će da je DIDS iskustvo, ne samo konferencija, ali iskustva su različita. Pandemija koronavirusa primorala nas je da publici DIDS-a ponudimo drugačije iskustvo – da prati konferenciju na internetu kao što bi pratila TV prenos muzičkog ili sportskog događaja. Nastojaćemo da obezbedimo vrhunsku produkciju kako bismo verno preneli atmosferu u studiju, omogućili uključenja predavača iz inostranstva i ponudili međusobnu interakciju posetilaca, kao i interakciju sa predavačima putem četa. U pauzama između tematskih celina publika će moći da se uključi i u nagradni kviz koji pripremamo.
Obogatite svoje iskustvo praćenja konferencija iskustvom sa DIDS 2021 Digital. Pristup prenosu, četu i platformi za nagradne igre imaće samo registrovani korisnici.