S obzirom da je letnja sezona već veoma blizu, moramo biti spremni za letnje dane ili dane odmora.
Da li ste otišli na Uskršnji odmor i zatvorili Vašu prodavnicu ili ste se na vreme pripremili, kako bi mogli bez problema da pružite uslugu svim zainteresovanim kupcima?
Bilo da planirate prodajne akcije tokom leta ili update sajta i njegovih funkcionalnosti, potrebno je do najsitnijih detalja isplanirati procese koje je potrebno kompletirati, kako bi kupci u najkraćem mogućem vremenskom intervalu dobili zahtevanu uslugu ili proizvod.
Prodajne i reklamne kampanje tokom leta
S obzirom da je većini kompanija* leto vremenski period kada se brojevi iz analitike smanjuju, potrebno je da kreiramo kampanje, koje imaju za cilj da održe prodajni rezultat i u vrelim danima.
*Izuzetak od toga predstavljaju kompanije iz turizma i srodnih delatnosti, kojima letnji period predstavlja najjači deo sezone.
A.) #firstminute #lastminute kampanje
Kampanje koje su uvek i koje će uvek davati rezultate. One omogućavaju popust kupcima koji kupuju ranije, odnosno pre sezone ili u poslednjim trenucima pre isteka ponude.
Kontaktirajte kupce koji su u prošlosti imali naviku da kupuju/koriste ovaj tip Vaše usluge, jer ćete sebi dodatno smanjiti troškove oglašavanja.
B.) Web & In-app depozit
Danas, mnogi online servisi, web prodavnice, online aukcije, a možda najviše online igrice nude mogućnost prepaid uplate depozita ili kredita.
Ovo je odličan način da se i u letnjim danima kupci, odnosno igrači, animiraju da uplate depozit uz ostvarivanje dodatnog benefita za novac koji će iskoristiti kasnije. Drugim rečima, web prodavnica ili online poslodavac će kupcu uvećati uplaćen depozit za 10-20%, kao benefit na uplatu u promotivnom periodu. Ovo je takođe jedan od odličnih načina kreiranja lojalnih mušterija.
Opcija nagrađivanja kroz benefite mora imati i zaštitu za poslodavca i samim tim ograničiti mogućnost kupca da uplaćeni novac ne može odmah da podigne/povrati i da zadrži benefit, budući da je na osnovu depozita dobio navedeni benefit.
C.) Nagradna takmičenja i korišćenje društvenih mreža
Činjenica je da tema kampanja treba biti u skladu sa godišnjim dobom, vremenskim uslovima, ali i sadržajno – tematski. Kako bi pokrili sve navedeno, jedan od primera koji je najviše zastupljen bi bio organizovanje takmičenja na društvenim mrežama u letnjem periodu, a tema je naravno leto i slanje video/foto sadržaja.
Sasvim je jasno da će u letnjem periodu posete na društvenim mrežama rasti, jer je to možda i jedina lokacija koju potencijalni kupci posećuju i tokom odmora, pa je logično i čak preporučljivo da se pojavljivanje web prodavnica u navedenom periodu usmeri i pojača na navedenim lokacijama.
Unapređenje internet prodavnice/prodaje
Sa druge strane, ukoliko ste ovo leto rezervisali za izradu novog ili update postojećeg e-commerce rešenja, svakako ćete imati pune ruke posla.
Neću vas lagati, za koju god da se opciju odlučite, neće vam biti lako, jer je to ozbiljan posao.
Potrudite se da što više opcija obuhvatite i da u saradnji sa kolegama što bolje procenite vreme koje će Vam biti neophodno za izabranu opciju, kako bi bili spremni za novu prodajnu sezonu!
Izdvajamo nekoliko opcija za unapređenje, a obavezno uračunajte i vreme za testiranje 😉
A.) Unapređenje procesa plaćanja – Onepage checkout
Unapređenje (poslednjeg) koraka kupovine može da Vam osigura povećanje prodaje i poveća zadovoljstvo korisnika, a besprekoran proces kupovine i dostave kupljenog proizvoda može da obezbedi vernu mušteriju na duge staze.
Detaljnije možete pročitati u našem tekstu “Unapređenje (poslednjeg) koraka kupovine – One page checkout“ ili klikom ovde.
B.) Unapredite stranicu proizvoda
Naizgled jednostavan cilj da tako veliki broj pojedinačnih opcija na jednom mestu uklopimo, a da to u isto vreme bude pregledno i funkcionalno, može biti veoma izazovan zadatak.
Stranica proizvoda predstavlja svojevrsnu raskrsnicu opcija na jednoj stranici!
Detaljnije možete pročitati u našem tekstu “Stranica gde se ukrštaju sve opcije“ ili klikom ovde.
C.) Kuponi
Moram priznati da sam pri prvom susretu sa kuponima bio jedan od onih koji su bili skeptični u vezi njihovih mogućnosti, ili možda više o njihovom uticaju na kupce.
Naime, kuponi ili vaučeri su nastali davno, pre online prodaje. Samim tim i najvažnija nedoumica u vezi edukacije ljudi je bila argumentovano precrtana, jer su ljudi već znali šta je potrebno da se sa tim “parčetom koda” uradi.
Detaljnije možete pročitati u našem tekstu “Upoznajte jedan od najefektivnijih načina za spajanje online i offline prodaje“ ili klikom ovde.
Zaključak autora
Sada ću verovatno da kažem nešto što ne mora da se kaže, nešto što je logično, ali ću, bez obzira na to, da “izgovorim”.
Veoma važno je da znate da nećete imati luksuz da ugasite online prodavnicu kako bi je unapredili, već ćete morati da radite na dva fronta: oglašavanje postojećih ponuda i unapređenje sistema.
Kao što ste već i primetili, ova “prodajna utakmica” nema početak i kraj, već samo neki vid pauza, a i za to vreme morate da bude operativni.
Iskoristite “pauze” na pravi način, unapredite sebe i oduševite kupce.
Da li ste spremni da pakujete kofere?