Sa početkom nove školske godine i mi se “vraćamo u klupe”.
Nadam se da vam je raspust prijao, da ste se odmorili i napunili baterije za nova (sa)znanja.
Nastavljamo sa našom E-Commerce edukacijom za početnike.
Na ovom času ćemo proći prednosti povezivanja dva, možda i najkorišćenija Google alata. U pitanju je spajanje Google Analytics i Google Ads naloga.
Spajanje ova dva alata nije obavezno – već poželjno.
Zašto se spajaju Google Analytics i Google Ads nalozi?
Da budem jasan na samom početku, spajanje ova dva alata nije obavezno – već poželjno. Ukoliko to ne uradite, gubite veoma važan deo podataka. Ali, hajdemo redom…
Naime, Google Ads vam daje samo deo informacija, koje se tiču oglašavanja. Na primer, u Google Ads-u ćete dobiti detaljan izveštaj o broju prikaza vašeg oglasa ili bannera, broju klikova, kao i o ceni koštanja prema izabranom modelu i još mnogo podataka vezano za oglašavanje.
Ali, ono što ne vidite u Google Ads alatu, jesu informacije o tome šta je potencijalni kupac uradio, nakon što je kliknuo na vaš oglas. Ne vidite koliko se zadržao na sajtu, koliko stranica je pregledao, koje stranice je pregledao, da li je kupio… Znači, ukoliko ne spojite ova dva alata, gubite jedan veliki i veoma vredan set podataka.
Spajanjem ova dva alata, dobijate kompletan set podataka na jednom mestu.
Takođe, ne možete da uporedite podatke iz Google Ads-a sa drugim kanalima prodaje.
Spajanjem ova dva alata, dobijate kompletan set podataka na jednom mestu. Tada ste u mogućnosti da radite mnogo detaljniju i precizniju analizu.
Ovde možete videti Google video na pomenutu temu.
Benefiti spajanja Google Analytics i Google Ads naloga?
Izdvajamo neke od prednosti spajanja navedenih alata.
Korišćenje custom audience grupa
Na primer: Custom remarketing oglasi za kupce u različitim delovima checkout procesa
Jedan od efikasnijih načina da vratite kupce koji su odustali, jeste da ih ciljate na osnovu koraka na kome je svaki pojedinačni kupac odustao od kupovine.
Ovde ste u mogućnosti da kreirate sijaset različitih audience grupa, koje takođe možete koristiti u oglasima, sa ciljem unapređenja oglašavanja.
Ušteda marketing budžeta
Na primer: Exclude-ovanje audience grupe posetilaca, koji su posetili Thank you page
Ideja koja se krije iza ovog predloga nije nova, a daje odlične rezultate. Nema potrebe da trošite novac na remarketing za ljude koji neće da kupuju. Šta to zapravo znači?
Drugim rečima, ukoliko je neko već kupio proizvod iz vaše Internet prodavnice ove nedelje, onda je veoma mala verovatnoća da isti kupac ponovo obavi kupovinu u narednih nekoliko dana.
Rešenje je da isključite ljude koji su nedavno kupili vaše proizvode iz remarketing kampanja na određeni period.
Ukoliko ne postavite efikasnu audience grupu za remarketing, veća je verovatnoća da ćete potrošiti mnogo više novca bez rezultata.
Pomenuti period ponovne kupovine se razlikuje od delatnosti do delatnosti, pa predlažem da to vreme prilagodite vama i vašem biznisu.
Primer: Ukoliko bismo prethodni predlog pretočili u scenario, to bi značilo da ako je kupac Nemanja iz Beograda kupio sportske patike, nećemo ga ponovo ciljati narednih mesec dana, i u tom periodu neće videti nijedan oglas za sportske patike iz vaše prodavnice.
O važnosti “Thank you” stranice smo pisali u našem tekstu “Šta predstavlja “Thank you page” i zašto je važan”, pa vam predlažemo da isti ponovo pročitate.
Kompletna slika korisničkog ponašanja
Google Ads i Google Analytics pružaju važne informacije, ali zasebno ne pružaju celu sliku.
Google Ads pomaže korisnicima i posetiocima da vas pronađu, a takođe pruža detaljno izveštavanje o potrošnji oglasa i učinku oglasa. Takođe, u Ads nalogu možete da vidite koje ključne reči i oglasi vam donose posetu, a koje i konverzije. Ali to je samo deo slike. Ne prikazuje vam šta posetioci rade na vašoj prodavnici, nakon što kliknu na vaše oglase.
Ovde vam u pomoć dolazi Google Analytics. Dodaje informacije koje nedostaju i upotpunjuje sliku.
Povezivanjem Google analitike i Ads naloga dobijate pristup punoj slici ponašanja kupaca.
GA + Ads = Dodatni korisni podaci
Kada svoj Ads nalog povežete sa Google Analytics nalogom, dobićete dodatne podatke, koji vam pomažu da optimizujete Ads kampanje.
U Ads izveštajima u okviru vašeg Google Analytics naloga, dobijate pristup podacima o aktivnosti posetilaca na vašem sajtu, kao što je stopa posete samo jedne stranice (*eng. Bounce rate), broj pregledanih stranica po poseti (*eng. Pages Per Visit), kao i prosečno trajanja posete.
Ove metrike vam pomažu da shvatite da li vaš Ads nalog privlači pravu vrstu poseta ka vašoj internet prodavnici ili ne.
U Ads izveštaju, u okviru Google Analytics naloga, možete pronaći i Ads podatke o troškovima i druge pokazatelje učinka, poput prosečne cene po kliku (*eng. Average Cost per Click) i procenta klikova (*eng. Click Through Rate).
Pored toga, imate mogućnost veoma detaljnog praćenja rezultata vaših oglasnih kampanja. Na primer, možete izvuči sve ključne reči, koje u vašim oglasima daju naveću posetu ili prodaju.
Uvid u vrednost asistiranih konverzija vaših oglasnih kampanja
Još jedna od metrika, koju svakako treba pomno pratiti.
Spajanjem pomenitih alata, pored uredno opisanih benefita, Ads kampanje dobijaju prostor i u delu asistiranih konverzija, koje vam daju informaciju koliko su vaši oglasi doprineli konverziji.
Olakšan uvoz važnih pokazatelja
Osim što vidite Ads rezultate na svom Google Analytics nalogu, konverziju takođe možete jednostavnije da pratite.
Transakcije iz Google Analytics naloga možete da uvezete u Google Ads deo za praćenje konverzija. To će vam omogućiti da donosite argumentovane odluke prilikom optimizacije svojih Ads kampanja.
Zaključak
Nadam se da ste sada, kada ste videli prednosti spajanja ova dva alata, odmah to i uradili.
Ukoliko, ipak, to želite da uradite zajedno sa nama, možete da sačekate sledeći čas, kada ćemo proći zajedno kroz uputstvo za spajanje navedenih alata.
Vidimo se uskoro.