Ovoga puta smo krenuli obrnutom logikom i analizom, stavljajući u fokus isključivo online projekte, koji nemaju maloprodajne lokacije ili ih imaju na udaljenim lokacijama. Postavljaju se legitimna pitanja:
”Da li online shopu treba offline reklama?”
“Na koji način ćemo najefikasnije uvećati korisničko iskustvo, jer potencijalni kupci nisu u prilici da osete proizvod(e)?”
Šta je pop-up shop?
U ovom trenutku na scenu stupa koncept poznatiji pod nazivom “pop-up shop”, koji predstavlja privremenu fizičku prodavnicu koja je mobilna, kompaktna, ali u suštini offline prodavnica.
Bilo da ste online prodavnica (only) ili imate i maloprodajne jedinice, pop-up store predstavlja odličan pokretni koncept da na drugom delu grada ili na ključnim lokalitetima, predstavite upravo vašu prodavnicu i ponudu.
Koliki su troškovi?
Kao što već znate ili predpostavljate, troškovi zavise od više uslova: od veličine prostora koji zauzimate, atraktivnosti lokaliteta gde se pop-up store nalazi, kao i samog izgleda prodavnice.
U trošak pop-up shopa ulaze: mesečna renta prostora (m2), nameštaj i izrada pop-up prodavnice, internet veza, osiguranje, kao i zaposleni.
Procena je da će vas pop-up prodavnica u prvom mesecu koštati od 5.000 do 15.000 evra u zavisnosti od navedenih faktora.
Zašto pop-up shop?
Postoji više odgovora na ovo pitanje, a izdvajamo:
- Kontakt sa kupcima uživo
- Unapređenje korisničkog iskustva
- Testiranje offline prodaje
- Edukacija
- Brending i reklama
Kontakt sa kupcima uživo
Kontakt sa potencijalnim kupcima lice u lice je veoma važan i dokazano povećava poverenje kupaca, a na kraju i prodaju. Pogotovo, ukoliko ste Internet prodavnica ili vam je fizička prodavnica udaljena od lokacije gde se vrši promocija, ovaj pristup može značajno da doprinese boljem pozicioniranju vašeg brenda u očima potrošača.
Unapređenje korisničkog iskustva
I dan danas, velika većina prodaje se dešava offline, pa samim tim na ovaj način koristicima dajemo jednu jedinu stvar koja im nedostaje u online svetu – da osete proizvod pre kupovine.
Testiranje offline prodaje
Ovo može biti i jedan od načina da testirate offline prodaju, ukoliko ste razmišljali da vaš prend dobije trajnu fizičku lokaciju.
Edukacija
Neretko, na pop-up shopovima ne možete odmah fizički preuzeti robu, ali je možete kupiti online. Samim tim ste u odličnoj poziciji da zainteresovane kupce sprovedete kroz proces poručivanja i dokažete im da to u svakom trenutku mogu i sami da urade.
Brending i reklama
Nesporno je da ovakav koncept značajno utiče na povećanje svesti kupaca o brendu, a indirektno i na prodaju.
Vrste pop-up shop-ova
- Pop-up shop u okviru tržnog centra je možda i najbolji primer navedene ideje koji ste svi imali prilike da vidite
- Shop-ins predstavlja prodavnicu u okviru druge prodavnice koji je takođe zastupljen i kod nas
- Privremeno iznajmljivanje lokala na atraktivnoj lokaciji takođe predstavlja jedan od pop-up koncepata
- Pokretna (mobile) prodavnica je jedno od rešenja ukoliko ipak ne želite da se vezujete za fizičku lokaciju. Možete da kupite ili iznajmite džip ili kombi koji ćete prilagoditi vašem biznis konceptu, a predstavlja drugačiju ideju za koju je potrebno više finansija i vremena, ali se svakako isplati trud.
Mišljenje autora
Potrebno je izaći u susret kupcima, upoznati ih i susresti se sa njima lice u lice.
Uradite nešto neočekivano, postanite nepredvidivi u najpozitivnijem smislu te reči i ostavite kupce i potencijalne kupce bez teksta.
Šta vi mislite o pop-up konceptu?