Dobro došli na novi čas našeg i vašeg omiljenog serijala, E-commerce za početnike.
Na današnjem času ćemo obraditi pojam TOP proizvoda, koji predstavljaju ni manje ni više nego vaše najprodavanije artikle, a zašto su oni važan segment vaše strategije i na koji način pomoću istih možemo unaprediti svoje rezultate, možete saznati upravo sada.
Šta su TOP proizvodi?
TOP proizvodi, koji se nekad zovu i HERO proizvodi, predstavljaju pojedinačne proizvode vašeg asortimana koji se najviše prodaju tj. vaši najprodavaniji artikli.
Top proizvodi su proizvodi koje nije potrebno dodatno predstavljati ili objašnjavati kupcima. Nije potrebno trošiti dodatno vreme na edukaciju kupaca ili ubeđivanje da je proizvod dobar i kvalitetan, jer se to jednostavno podrazumeva, s obzirom da su kupci uvereni u kvalitet i benefit istog.
Činjenica je da je proces kreiranja TOP proizvoda težak i često veoma spor. S tim u vezi, uvek morate voditi računa, pored konstantne kontrole kvaliteta, kako oglašavate TOP proizvode.
Takođe, proces kreiranja TOP proizvoda nikada ne prestaje. Kada kreirate/utvrdite grupu TOP proizvoda, imate zadatak da isti konstantno unapređujete novim TOP proizvodima.
Zašto TOP proizvodi?
S obzirom da najprodavaniji proizvodi sa sobom nose veliko poverenje kupaca, oni imaju visok conversion rate. Šta to znači u praksi?
To znači da visok procenat ljudi koji posete TOP proizvode zapravo i izvrše porudžbinu, odnosno kupovinu. Samim tim, u poređenju sa drugim artiklima, TOP proizvodi imaju više konverzija.
Kada kupac kupuje TOP proizvod, on/ona zna šta kupuje, dobro poznaje vrednost proizvoda i kvalitet istog.
Oglašavanje ovih proizvoda ima svoju matematiku, a s obzirom na veću konverziju, isplativost oglašavanja ovakvih proizvoda je lakše dostižna.
Izaberite vaše top artikle i dodatno ih podržite plaćenim oglašavanjem.
Prednosti korišćenja TOP artikala u digitalnoj strategiji:
- Povećan CR;
- Isplativost ulaganja;
- Veći broj ocena i komentara kupaca;
- Imaju pozitivan uticaj na SEO, ukoliko se zadovolje određeni uslovi.
TOP sadržaj za TOP proizvode
Sledeća stavka u ovom procesu jeste unapređen sadržaj za TOP proizvode.
Kompanija Amazon je, sada već davno, predstavila nove funkcionalnosti pod nazivima A+ sadržaj i Premium A+ sadržaj (*eng. A+ content i Premium A+ content), koji predstavljaju pakete sadržaja, funkcionalnosti i opcija koji stranica vašeg proizvoda može da ima na Amazon-u. Ova opcija nije obavezna, ali je svakako poželjna.
S obzirom da dodatno naplaćuju ove opcije, Amazon je matematički dokazao da vam se to ulaganje isplati, jer je konverzija proizvoda koji imaju A+ sadržaj mnogo veća i samim tim je isplativo da dodatno uložite.
Ukoliko to iskustvo pretočimo na našem sajtu ili na sajtu multibrend prodavnice koja je naš prodajni kanal i kreiramo iste ili bar slične mogućnosti, značajno možemo unaprediti konverziju i prodajne rezultate.
Stranice TOP proizvoda treba da sadrže:
- Naslov;
- Staru cenu;
- Cenu koju kupac plaća uz jasno istaknut popust (ukoliko postoji);
- Istaknute i, po mogućstvu, izdvojene stavke o kvalitetu, sastavu i prednostima artikla;
- Istaknute informacije da li je artikal na stanju;
- Ocene i komentare od strane kupaca (*eng. Ratings & Reviews);
- Fotografije artikala;
- Video artikala;
- Uputstvo za korišćenje.
Da me ne razumete pogrešno, ovako treba da izgleda svaka stranica proizvoda, ali za početak, predlažem vam da krenete od TOP proizvoda i značajno unapredite kako sadržaj, tako i rezultate.
Pripremom sadržaja na ovaj način odgovarate na sva potencijalna pitanja vaših kupaca koji će u manjoj meri odlagati svoju kupovinu.
Ocene i komentari kupaca
Da li ste znali da ocene artikala značajno utiču na potencijalne kupce da se odluče za kupovinu.
Mogućnost ocenjivanja kvaliteta kupljenog proizvoda, dostave i celokupne pružene usluge od strane kupaca, uz priliku da se pošalje dodatan komentar i/ili uploaduje fotografija, predstavlja jednu od veoma važnih opcija u online prodaji – Ocene i komentari kupaca (*eng. Ratings and Reviews).
Javna tajna svake kompanije je kontinuirana potraga za načinom i skupom marketinških aktivnosti da se dovedu novi, ali i zadrže postojeći kupci. Loyalty programi su jedan od rešenja svakako, ali ova opcija je (možda) prva stepenica u pomenutom procesu.
Opcija “Customer Reviews” ima za cilj da stimuliše stvaranje jedinstvenog sadržaja koji koristi kupcima i potencijalnim kupcima, dajući im validne podatke o kvalitetu samog proizvoda i dobijene usluge.
Sa ciljem da ocene i komentare učinite validnim, potrebno je kreirati set pravila koja imaju za cilj da ocenjivanje pomenutog artikla može biti dostupno samo kupcima svakog pojedinačnog artikla/usluge.
Drugim rečima, možete ostaviti ocenu i komentar samo za proizvode koje ste vi lično kupili isključivo preko tog sajta.
Pozitivan uticaj na SEO
Pored toga što sam pomenuo da je oglašavanje ovih artikala najčešće profitabilno, postoji i još nekoliko benefita ili prednosti fokusiranja na najprodavanije artikle.
Jedno od važnijih jeste pozitivan uticaj na SEO. Sa uređivanjem naslova proizvoda, postavljanjem A+ sadržaja i stimulisanja ocena i komentara, vi dajete značajan doprinos vašim SEO rezultatima. Ovo kao posledicu može imati bolje pozicioniranje u organskoj pretrazi, kao i pojavi ocena u samim rezultatima pretrage.
Zaključak
Jedna od osnovnih strategija koja svima treba da bude fokus jesu konstantne aktivnosti sa najprodavanijim artiklima.
Pored svega navedenog povećanje posećenosti na ovim stranicama pozitivno će uticati na ostale istaknute artikle, pa još jednom obratite pažnju na kvalitet sadržaja svakog od TOP proizvoda.
Da li ste izdvojili svoje TOP proizvode?